اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

ماجرای این دستبرد مسلحانه وحشتناک چهاردهم مهر سال 94 هنگامی روی داد که پرواز اصفهان – مشهد در باند فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد بر زمین نشست. دقایقی بعد دو مرد میان سال در حالی که کیف حاوی بیش از 10 کیلوگرم طلا را در دست داشتند، از فرودگاه خارج شدند. 
«میثم» جوان 29 ساله ای که از ساعتی قبل منتظر فرود هواپیمای اصفهان در مشهد بود، بلافاصله با دیدن «طلافروشان کیفی» گوشی تلفن خود را برداشت و مشخصات حاملان طلا را به همدستانش داد. آن ها طبق نقشه ای از قبل طراحی شده، در بیرون از محوطه فرودگاه منتظر حمله ای بی رحمانه ایستاده بودند.
لحظاتی بعد «میثم» (سرکرده باند) خبر داد که طعمه ها سوار بر تاکسی زرد رنگ از محوطه خارج شدند و طلاها نزد فردی است که در صندلی جلو قرار دارد! 
هنوز چند دقیقه از آخرین تماس میثم نگذشته بود که دزدان طلا، سوار بر پراید به تعقیب تاکسی پرداختند. لحظاتی بعد راننده پراید در یک تصادف Crash ساختگی به سپر عقب تاکسی کوبید و هنگامی که راننده و سرنشین عقب تاکسی از خودرو پیاده شدند تا علت تصادف را بررسی کنند، ناگهان سرنشین پراید درحالی که شمشیر بزرگی را در هوا می چرخاند به سوی تاکسی حمله ور شد و شیشه های آن را شکست.
همدستان او نیز که منتظر این فرصت بودند با فریادهای دلخراشی از آن سوی بولوار به سرنشینان تاکسی هجوم بردند و در حالی که رعب و وحشتی عجیب به راه انداخته بودند، با سلاح هایی که در دست داشتند به دیگر افراد حمله کردند. 
«هادی» یکی از اعضای این باند مخوف با ضربات شمشیر سرنشین جلوی تاکسی را مجروح کرد و بدین ترتیب دزدان مذکور، پس از سرقت Stealing کیف طلاها، پراید را در محل رها کردند و با خودروی پژو 206 که در آن سوی بولوار پارک بود، از صحنه حادثه Incident گریختند. با توجه به حساسیت و اهمیت ماجرا و به دستور ویژه قاضی Judgeغلامعلی صادقی (دادستان مشهد) برای دستگیری هر چه سریع تر دزدان نقابدار خطرناک، رسیدگی قضایی پرونده، به قاضی حیدری سپرده شد و بدین ترتیب تلاش گسترده در این باره ادامه یافت.
لحظاتی بعد با گزارش این دستبرد مسلحانه، گروهی از کارآگاهان پلیس Police آگاهی خراسان ماموریت یافتند به ردیابی اطلاعاتی و دستگیری سارقان نقابدار بپردازند.
اولین سرنخ ها که با راهنمایی های قاضی حیدری (قاضی وقت شعبه 209 دادسرای مشهد) همراه بود حکایت از آن داشت که دزدان نقابدار در امر خرید و فروش یا ساخت طلا تبحر دارند و طلافروشان کیفی را می شناخته اند. از سوی دیگر نیز بررسی های اطلاعاتی نشان می داد که یکی از افراد مظنون در این پرونده قصد خرید یک قبضه سلاح را داشته است، بنابراین این فرد 27 ساله که هادی نام دارد شناسایی و در اطراف میدان امام حسین (ع) مشهد دستگیر شد. 
با به دام افتادن این متهم، بازجویی ها آغاز شد و اعضای باند مخوف دزدان طلا لو رفتند. با اعترافات «هادی» بلافاصله کارآگاهان با دستورات ویژه قاضی وقت شعبه 209 وارد عمل شدند و سرکرده باند را درحال ذوب کردن طلاها داخل باغ ویلایی در اطراف مشهد به دام انداختند.
از محل اختفای این فرد حدود چهار کیلوگرم طلای مسروقه به همراه آلات و ادوات ذوب طلا کشف و مشخص شد، این متهم که میثم نام دارد از حدود 20 سال قبل در رشته طلاسازی فعالیت داشته و طلافروشان کیفی را می شناخته است. 
 در ادامه رسیدگی به این پرونده مهم، کارآگاهان موفق شدند چهار عضو دیگر این باند را نیز تنها سه روز بعد از ارتکاب جرم Crime دستگیر کنند.
تحقیقات پلیس و مقام قضایی بیانگر آن بود که خودروی پراید رها شده در محل سرقتی بوده است. 
یکی از متهمان این پرونده در اعترافات خود گفت: من تنها چند روز قبل از اجرای نقشه دستبرد به طلافروشان کیفی با میثم (سرکرده باند) آشنا شدم. او طوری ما را وسوسه کرد که گویی کارخانه طلاسازی دارد. ما نقشه سرقت را در باغ ویلا کشیدیم و میثم پس از توضیح کامل و بی نقص این نقشه، ما را به محل اجرا در بولوار فرودگاه برد و همه راه های گریز را به صورت عملی و عینی نشان مان داد. سپس شمشیر و کارد برای همه اعضای باند تهیه کردیم و پراید سرقتی را به مبلغ 200 هزار تومان خریدیم.
میثم نقاب و مقداری چسب برایمان آورد تا با زدن چسب به دست هایمان اثر انگشتی هنگام سرقت بر جای نماند. او چنین وانمود می کرد که در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نفوذ زیادی دارد و نمی گذارد پرونده این سرقت به جریان بیفتد! 
متهم این پرونده در ادامه اعترافاتش افزود: بعد از مجروح کردن طلافروشان، محل قرار را تغییر دادیم چون اعتمادی به سرکرده باند نداشتیم. آن روز 2.5 کیلوگرم از طلاها را دزدیدم و بقیه را به میثم تحویل دادم. 
قرار بود او پس از تحویل گرفتن طلاها مبلغ 300 میلیون تومان به ما بدهد ولی چند روز بعد دستگیر شدیم و همه چیز لو رفت. یکی دیگر از متهمان این باند خطرناک هم در اعترافات خود گفت: وقتی با میثم آشنا شدم او گفت با سرقت طلا می خواهد از فردی انتقام بگیرد که قبلا از او (میثم) کلاهبرداری Fraud کرده است.
میثم سرکرده باند نیز گفت: من تنها طراح سرقت طلا بودم و کار دیگری نکرده ام. صبح روز بعد از سرقت، بلافاصله یک نسخه روزنامه خراسان خریدم چون می خواستم بدانم در روزنامه، وزن طلاها را چه مقدار ذکر کرده اند! آن جا بود که فهمیدم رو دست خورده ام و همدستانم مقدار زیادی از طلاها را ربوده اند! 
پس از اعترافات متهمان، این پرونده حساس با صدور کیفرخواست «محارب» از سوی نماینده دادستان به شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و شش عضو این باند مخوف توسط قاضی «سید هادی منصوری» محاکمه شدند. بعد از چندین جلسه محاکمه که با حضور وکلای مدافع متهمان در شعبه مذکور برگزار شد، مقام قضایی رای دادگاه را درباره این پرونده صادر کرد. بنابه رای صادر شده از سوی قاضی منصوری، شش عضو این باند مخوف به اتهام محاربه از طریق شرکت در سرقت مسلحانه حدود 10 کیلوگرم طلا، به اعدام execution محکوم شدند.
 با اعتراض متهمان به رای صادر شده، پرونده دزدان مخوف طلا به دیوان عالی کشور ارجاع شد اما قضات دیوان عالی نیز پس از مطالعه دقیق پرونده و با توجه به اسناد و مدارک انکارناپذیر، رای صادر شده را تایید کردند و بدین ترتیب شش عضو باند مخوف سرقت طلا که با عمل مجرمانه خود موجی از «احساس ناامنی» را در منطقه ای از شهر به راه انداخته بودند، سپیده دم امروز در زندان Prison مرکزی مشهد پای چوبه دار می روند تا درس عبرتی باشند برای آنانی که هنوز سودای ارتکاب جرم را در سر می پرورانند.
چند ساعت قبل از اجرای حکم، معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی درباره این پرونده که قبلا رسیدگی آن را به عهده داشت گفت: سرکرده باند که «میثم» نام داشت از افرادی بود که هیچ گونه نیاز مالی نداشت اما همواره به خاطر طمع ورزی یا ایجاد «احساس ناامنی» افرادی را به عنوان عضو باند به خدمت می گرفت تا از آنان برای سودجویی و منافع شخصی خود حتی به بهای ایجاد آشوب و ترس و وحشت در جامعه استفاده کند. قاضی سیدبابک حیدری افزود: همچنین اعضای این باند با اقدامات مجرمانه خود، ناامنی اقتصادی را در بین «طلافروشی کیفی» و کسبه به راه انداخته بودند به طوری که بسیاری از آنان در اصفهان و مشهد خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با این گونه جرایم بودند.

سیدخلیل سجادپور

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

مرد جوان در اتوبوس شهری و جلوی چشم زنان مسافر شلوارش را در آورد ! +عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به زن زیبا در تاریکی شب + عکس

 

کدخبر: 408284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟