کیومرث عزیزی از دستگیری اعضای یک باند هکرهای حرفه‌ای و اعتراف آنان به طراحی ربات‌های جعلی رفع ریپورت اکانت تلگرام Telegram و همدم‌یاب و سرقت Stealing اطلاعات 3 هزار و 870 حساب بانکی و برداشت 5 میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد.

وی تصریح کرد: چندی پیش در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس Police فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس مشخص شد شاکی چندی پیش از یک ربات تلگرامی با عنوان رفع ریپورت اکانت تلگرام و ربات همدم‌یاب استفاده کرده و اطلاعات حساب او توسط این ربات به سرقت رفته و بعد از مدتی از حساب این فرد به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

عزیزی با اشاره به آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا و شناسایی باند هکرهای حرفه‌ای اظهار داشت: مشخص شد که اعضای این باند هکری، برای پول‌شویی و فرار Escape از قانون Law از شگردهای بسیار پیچیده‌ای برای ناشناس ماندن این اقدام مجرمانه خود استفاده می‌کردند که با ادامه یافتن اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرنخ‌هایی از اعضای این باند به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، چهار نفر اعضای این باند هکری که در دو استان کشور سکونت داشتند، شناسایی و پس از اخذ نیابت از مقام قضائی هر چهار نفر در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفت، از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان افزود: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات 3 هزار و 870 حساب بانکی و مبلغ 5 میلیارد و 400 میلیون ریال که از حساب‌های متعدد افراد برداشت شده بود، کشف شد.

وی با اشاره به تکمیل تحقیقات از متهم و ارجاع پرونده برای برخورد قانونی به مرجع قضائی از شهروندان خواست به هیچ عنوان فریب ترفندهای کلاهبرداری Fraud و تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت غیرواقعی و خارج از عرف معمول کذب بوده و کلاهبرداری و برنامه‌ای برای سرقت اطلاعات شهروندان است.

عزیزی بیان داشت: خرید آنلاین از فروشگاه‌های دارای ‌نماد یک ضرورت است و فروشگاه‌های فاقد این نماد و به خصوص کسب و کارهای تبلیغ‌شده در شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌تواند بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی کاربران باشد، لذا کاربران باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که به هیچ‌وجه در شبکه‌های اجتماعی خارجی خرید آنلاین انجام ندهند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجمع اعتراضی در رجایی شهر کرج

فیلمبرداری مسافر ایرانی از لحظه سقوط هواپیما در مکزیک + تصویر

این زن با 50 هزارتومان همراه می شد! + عکس

فوری / حمام خون در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

دردسر دختر همسایه برای جوانی که تازه از خدمت سرباز برگشته بود

تشییع جنازه با رقص!+ فیلم

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

زنم در آغوشم اوردوز کرد! / گفتگو با دزد خانه های قلهک تهران + فیلم و عکس

کدخبر: 403797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟