با توپی‌پر به دادسرا آمد و پس از تنظیم شکوائیه‌اش به شعبه ٢٠١بازپرسی این مجموعه قضایی هدایت شد و در برابر بازپرس ملازمیان قرار گرفت. زن جوان با این جمله که «همه زندگی‌ام را باختم» اظهاراتش را آغاز کرد و از ماجرایی پرده برداشت که موجب از بین‌رفتن سرمایه یک عمر تلاش و کوشش شده بود.

مهسا که گاهی حرف‌هایش را با گریه می‌زد به سناریوی عاشقانه مردی اشاره کرد که با سوء‌استفاده از او و نامش دست به کلاهبرداری Fraud سریالی زده بود و حالا قانون Law او را به عنوان مجرم می‌شناخت. این زن ٣٠ساله درباره ماجرای زندگی‌اش به بازپرس ملازمیان گفت:‌ «از طریق تلگرام Telegram با ارژنگ آشنا شدم. او گفت در یکی از بیمارستان‌های خصوصی مشهد شاغل است. ارتباط تلگرامی ما کم‌کم جایش را به رابطه تلفنی داد و من و ارژنگ گاهی از اوقات با هم صحبت می‌کردیم. ارژنگ در اولین ملاقات حضوری از من خواستگاری کرد و گفت تو از امروز همسر من هستی. پیش هر‌کدام از دوستانمان می‌رفتیم من را به عنوان همسرش معرفی می‌کرد. با خودم می‌گفتم دیگر شوهر رؤیاهایم را پیدا کردم.»

مهسا با این دیالوگ که نمی‌دانستم به دام چه اژدهایی گرفتار شدم، اظهاراتش را ادامه داد: «‌ارژنگ می‌گفت عضو صندوق بانک بیمارستانشان است و می‌تواند برایم وام فوری با کارمزد دو‌درصد بگیرد. من هم که می‌خواستم برای آینده‌ام سرمایه‌ای دست و پا کنم از او خواستم تا یک وام برایم هماهنگ کند. به اتفاق هم برای تشکیل پرونده به بانک بیمارستانی که او در آن فعالیت داشت، رفتیم اما قبل از ورودمان به شعبه گفت نمی‌خواهد مدیر بانک بفهمد که ما زن و شوهر هستیم و با فامیل بازی می‌خواهیم وام بگیریم، برای همین از من خواست تا داخل شعبه منتظر او بمانم. ارژنگ می‌خواست وام را به نام خودش بگیرد برای همین کارت عابر‌بانک مرا گرفت تا مبلغ سرمایه‌گذاری را به کارت بانکی‌اش واریز کند. داخل بانک بیمارستان نشسته بودم که دو پیامک کسر وجه به مبلغ ٢٠میلیون تومان از حسابم دریافت کردم. با ارژنگ تماس گرفتم تا از او بپرسم چرا همه حسابم را خالی کرده است اما تماسم را رد داد. دوباره تماس گرفتم که متوجه شدم تلفنش خاموش شده است. با خودم گفتم باز هم فراموش کرده تلفنش را شارژ کند و خاموش شده است برای همین منتظر ماندم تا بیاید.‌۴٠دقیقه گذشت اما خبری از ارژنگ نشد. دلم شور افتاده بود و فکر می‌کردم برایش اتفاقی افتاده است. به سمت گیشه نگهبانی بیمارستان رفتم و از آن‌ها سراغ ارژنگ را گرفتم. جمله آن مرد نگهبان هنوز آزارم می‌دهد. شنیدن آن جمله برایم بسیار سنگین بود. دلم می‌خواست زمین دهن باز کند و همانجا مرا دفن کنند. مرد نگهبان گفت که آنجا فردی به این نام و نشان ندارند. من هرچه مشخصات او را می‌دادم او با کمی فکر‌کردن سرش را به نشانه نداشتن چنین همکاری تکان می‌داد.»

شاکیه بیان کرد: «با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما هنوز خاموش بود. سه‌روز از این ماجرا گذشت و تلفن ارژنگ همچنان خاموش بود. گوشه‌گیر شده بودم و چند روز سر کار نرفتم. لحظه‌های با هم بودنمان مرا به شدت آزار می‌داد. هم سرمایه‌ام از دست رفته بود و هم مورد سوء‌استفاده قرار گرفته بودم، ولی همچنان خودم را دلداری می‌دادم و امید به بازگشت ارژنگ داشتم. چند روز گذشت و همچنان در خانه بودم که یکی از همکارانم تماس گرفت و گفت مردی جوان به محل کارم آمده و مدعی است از من سفته دارد و حالا پولش را می‌خواهد. سریعا خودم را به اداره رساندم. علی دوست ارژنگ بود و ما چند مرتبه همدیگر را دیده بودیم. علی گفت که چند هفته پیش ارژنگ برای مشکل مالی‌اش ١٧میلیون تومان از او به مدت یک هفته قرض گرفته و به عنوان پشتوانه سه‌برگ سفته با امضای من داده است. وقتی سفته‌ها را بررسی کردم متوجه شدم که ارژنگ نمونه امضای من را جعل کرده است. برایم ثابت شده بود که بازی خورده‌ام. پنج روز از این ماجرا گذشت و دوستانم یکی پس از دیگری با من تماس می‌گرفتند و بیان می‌کردند که ارژنگ به بهانه وام فوری مبالغی از آن‌ها گرفته است. آبرویم در خطر بود برای همین به دادسرا آمدم تا شاید قانون با این مرد شیاد برخورد کند.»

احضار دیگر شاکیان به دادسرا

با گشوده‌شدن این پرونده تحقیقات قضایی آغاز شد و طبق دستور بازپرس ملازمیان گروهی از مأموران اداره مبارزه با سرقت Stealing و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی مشهد مسئول شناسایی و جلب متهم این پرونده شدند.

در این میان تحقیقات قضایی درباره صحت اظهارات شاکیه آغاز و مال‌باختگان از جمله علی برای بیان توضیحاتی به دادسرا احضار شدند. شاکی دوم پرونده که مدعی بود سفته با امضای مهسا دارد به بازپرس ملازمیان گفت: «من در یک شرکت خصوصی امدادی شاغل هستم و ارژنگ هم در آنجا مشغول به کار بود. شش‌ماه پیش با هم آشنا شدیم. او می‌گفت که قبلا در یکی از پایگاه‌های شرکت در قم بوده اما به دلیل مشکلاتی که داشته از آن‌جا انتقالی گرفته و به مشهد آمده است. یک روز مهسا را به محل کار آورد و او را به عنوان همسرش معرفی کرد. فردای آن روز وقتی از او پرسیدم مگر تو زن داشتی گفت که مهسا همسر موقتش است.»

این مرد جوان ادامه داد: «‌چند هفته پیش ارژنگ به سراغم آمد و گفت یکی از بانک‌های تهران با درخواست وام ٨٠میلیونی‌اش موافقت کرده است و او برای سرمایه‌گذاری اولیه نیاز به ١٧میلیون دارد. ارژنگ جلوی خودم چند مرتبه به آن بانک زنگ زد و حتی اسناد وامش را نیز به من نشان داد. ارژنگ گفت که اگر کسی پیدا شود و این مبلغ را بدهد او را در این وام که تنها دو‌درصد کارمزد دارد سهیم می‌کند. او می‌گفت پس از واریز سرمایه اولیه بعد از دو‌هفته وام به حسابش واریز می‌شود و من هم که در پی سرمایه‌گذاری بودم ١٧میلیون تومان به ارژنگ دادم و در قبال ضمانت مبلغ سه‌برگ سفته با امضای مهسا دریافت کردم.»

علی در پاسخ به سؤال قاضی Judge ملازمیان مبنی بر اینکه به رفتار ارژنگ مشکوک نشدی، گفت: «خیر. ما چند ماه با یکدیگر همکار بودیم و هر روز او را می‌دیدم. وقتی سفته‌ها که امضای مهسا بر روی آن بود را به من داد از او پرسیدم چرا چک از خودش نمی‌دهد که ارژنگ در جوابم پاسخ داد این وام را برای مهسا می‌خواهد. بعد از گذشت دو‌هفته دیگر ارژنگ را ندیدم و وقتی با او تماس گرفتم متوجه شدم که تلفنش را خاموش کرده است برای همین به سراغ مهسا رفتم که متوجه شدم هم من و هم مهسا بازی خورده‌ایم.»

دستگیری ارژنگ در مخفیگاهش

دیگر شکات پرونده با حضور به دادسرا مستندات خود را علیه ارژنگ متهم اصلی به قاضی ملازمیان ارائه دادند و طبق دستور، مهسا شاکی اصلی این پرونده به قید وثیقه آزادشد و تا روشن‌شدن دقیق ماجرا تحت‌نظر قرار گرفت.

از طرف دیگر کارآگاهان پلیس‌آگاهی با استفاده از روش‌های تخصصی و تحقیقات میدانی رد متهم را در مشهد زدند و ضمن مسدود‌سازی حساب‌های بانکی‌اش، او را شناسایی و دستگیر کردند.

بازپرس شعبه ٢٠١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم پس از دستگیری به دادسرا احضار و همه اظهارات شاکیان را منکر شد و حاضر به همکاری با قانون نشد.تحقیقات در‌این‌باره همچنان ادامه دارد.

قاضی ملازمیان به تعداد شکات این پرونده اشاره کرد و افزود: تاکنون ١٠نفر از متهم اصلی این پرونده شکایت کرده‌اند که در حال رسیدگی به درخواست آنان هستیم.

وی با اشاره به رقم کلاهبرداری شده توسط متهم، بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته متهم مجموعا ٣٩٩میلیون‌و ۴١٠هزار ریال به بهانه اخذ وام فوری از شکات پرونده کلاهبرداری کرده است که احتمال افزایش مال‌باختگان و رقم کلاهبرداری وجود دارد.

ملازمیان ادامه داد: با توجه به اظهارات دو‌تن از شاکیان پرونده مبنی بر فعالیت متهم در یکی از بیمارستان‌ها و شرکت‌ خصوصی امدادی در مشهد استعلامی از این دو‌سازمان گرفته شد که در ادامه تحقیقات مشخص شد او در مدت کوتاهی در شرکت خصوصی امدادی است.فعالیت داشته و پس از آن اخراج شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلمبرداری مسافر ایرانی از لحظه سقوط هواپیما در مکزیک + تصویر

این زن با 50 هزارتومان همراه می شد! + عکس

فوری / حمام خون در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

دردسر دختر همسایه برای جوانی که تازه از خدمت سرباز برگشته بود

تشییع جنازه با رقص!+ فیلم

شیطنت های مجردی عروس چشم عسلی داماد را به دادگاه کشاند

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! + عکس

راز کبودی های وحشتناک در بدنش عروس جوان / داماد در شهرستان بود!

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

فرار عروس 16 ساله از خانه شیاطین / 4 جوان می خواستن با من همخوابی کنند!

زنم در آغوشم اوردوز کرد! / گفتگو با دزد خانه های قلهک تهران + فیلم و عکس

 

کدخبر: 403392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟