بدون بی حسی نامردها دستم را قطع کردند!+عکس

 آنچه در این گزارش از نظر می‌گذرانید صحبت‌های دردناک دو شهروند عراقی است که به دنبال جنایات داعش دست و پای خود را از دست دادند.

با وجود گذشت مدت طولانی از آزادی Freedom موصل و پاک شدن شهر از تروریست Terrorist های داعش ISIS اما هنوز کسانی هستند که حتی با رفتن داعشی ها زندگیشان به حالت عادی باز نمی گردد زیرا یادگاری های دردناک تکفیری ها برایشان همچنان باقی مانده است.

بسیاری از مردم موصل به دنبال مجازات های بی علت اعضای بدن خود را توسط تروریست ها از دست داده اند و برخی دیگر نیز قربانی مین های به جا مانده از دوران جولان داعش در شهر شده اند. بمب های عمل نکرده، ناغافل در جایی که شهروندان اصلا انتظارش را ندارند منفجر می شوند و یک عمر درد و مشقت را برای آنها باقی می گذارند.

8405506_366

8405515_102

بنا بر اعلام یورونیوز؛ عادل خلید بشیر یکی از کسانی که قربانی جنایت Crime های داعش شده است، درباره سرگذشت خود گفت: در تاریخ 3مارس 2017 قصد فرار Escape از دست تروریست ها را داشتم که گرفتارشان شدم، در آن لحظه با خودم گفتم اگر به فرار خود اعتراف کنم قطعا مرا خواهند کشت بنابراین اینگونه عنوان کردم که به قصد بردن گندم برای خانواده ام آمده ام اما همه چیز به آن راحتی که تصور می کردم به پایان نرسید، آنها 10 روز بعد من را در ملاء عام دزد The Thief معرفی و دستم را قطع کردند.

به گفته خلید بشیر یک گروه پزشکی از یک مرکز درمانی و امدادرسانی که در سیلمانیه واقع شده برای معاینه اش راهی خانه او شدند و پس از انجام بررسی های لازم فیزیوتراپی به نام خلید عبدالرحمان تصمیم گرفت برای او یک دست مصنوعی بسازد.سرانجام در عرض پنج ساعت دستش خلید بشیر دست مصنوعی اش را تحویل گرفت و خود را برای زندگی دوباره آماده کرد.

این فیزیوتراپ گفت: ما مراجعه کنندگان بسیاری داریم که خیلی از آنها دستهایشان شکسته،مورد اصابت مهمات جنگی قرار گرفته اند، دچار سوختگی های شدید یا آسیب های نخاعی شده اند.ما در اینجا به آنها خدمات درمانی ارائه می دهیم یا در صورت لزوم از اعضای مصنوعی برای این افراد استفاده می کنیم.

8405512_948

طبق آمار در این مرکز 60 درصد از مراجعه کنندگان پایشان از زیر زانو و 3 درصد هم از بالای زانو از دست داده اند.گفتنی است طبق گزارش یورونیوز نزدیک به 14 هزار غیرنظامی عراقی در جریان نبرد با داعش مجروح شده اند که تقریبا 32 درصد آنها را کودکان زیر پنج سال تشکیل میدادند.

8405513_639

تصویر یکی از کودکان مراجعه کننده به مرکز امدادرسانی در سلیمانیه

عادل عبدالغنی نیز یکی از کسانی است که قربانی یادگاری های دردناک داعش شد،پس از رفتن تروریست ها او به همراه خانواده اش سوی خانه شان بازگشتند اما به محض باز کردن درب منزل موجی از انفجار وی و دخترش را به چندین متر آنطرف تر پرتاب کرد.عادل بیهوش شده بود بی خبر از اینکه دختر 11 ساله و پسر 3 ساله اش جان خود را از دست داده بودند.

عادل و دختر دیگرش ندا هر دو یکی از پاهای خود را از دست دادند،او که قبل از حادثه Incident از راه رانندگی تاکسی امرار معاش می کرد برای کسب درآمد با سختی های فراوان مواجه بود اما در حال حاضر هر دو برای دریافت خدمات پزشکی و معاینات جهت دریافت عضو مصنوعی به این مرکز آمده اند.

8405517_752

سلاحی به نام صفحه انفجاری

و در پایان بد نیست بدانید که یکی از چیزهایی که تروریست ها برای آسیب زدن به مردم از آن استفاده می کردند،صفحه انفجاری است که حتی پس از آزادی موصل تاکنون نزدیک به 200 کشته و زخمی به جا گذاشته است.وسیله ای به ظاهر ساده اما با حساسیت فوق العاده بالا که حتی با وزن یک کودک خردسال هم سریعا منفجر می شود.

در یکی دیگر از بمب های عجیب و غریب داعش نیز مکانیزمی وجود داشت که در صورت قطع شدن فعال تر می شد و تکنیک دیگر آنها چیزی تحت عنوان سیم له شده بود(کابل های بسیار باریک و غیر قابل تشخیص که با کوچکترین فشار منفجر می شوند).

8405520_537

8405508_465

8405505_435

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حمام خون در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

دردسر دختر همسایه برای جوانی که تازه از خدمت سرباز برگشته بود

تشییع جنازه با رقص!+ فیلم

شیطنت های مجردی عروس چشم عسلی داماد را به دادگاه کشاند

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! + عکس

راز کبودی های وحشتناک در بدنش عروس جوان / داماد در شهرستان بود!

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

فرار عروس 16 ساله از خانه شیاطین / 4 جوان می خواستن با من همخوابی کنند!

زنم در آغوشم اوردوز کرد! / گفتگو با دزد خانه های قلهک تهران + فیلم و عکس

 

کدخبر: 403015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟