قاتل The Murderer که مرد ۳۳‌ساله‌ای به نام ارسلان است ۱۵‌سال قبل در پاساژی حوالی هفت تیر مرد حسابداری را با همدستی دو نفر از دوستانش به قتل Murder رساند. پس از حادثه Incident متهم بازداشت شد و دو همدست وی فراری شدند و قضات دادگاه هم هر سه متهم را به قصاص محکوم کردند. صبح دیروز جلسه صلح و سازش برای جلب رضایت اولیای‌دم به سرپرستی قاضی Judge محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران برگزار شد و متهم از زندان Prison رجایی‌شهر به دادسرای امور جنایی منتقل شد. اولیای‌دم در نهایت با میانجیگری قاضی محمد شهریاری اعلام کردند در صورتی که متهم دیه پرداخت کند او را می‌بخشند و بدین ترتیب به متهم شش‌ماه فرصت دادند تا دیه مقتول را پرداخت کند و از چوبه دار نجات یابد.

ارسلان در جلسه صلح و سازش با اظهار پشیمانی از اولیای‌دم درخواست گذشت کرد و گفت: من بی‌گناهم و دوستانم مرتکب قتل شدند و فرار Escape کردند که قتل به گردن من افتاد. دوست دارم به زودی آزاد شوم و ازدواج کنم، اما من آدم بی‌کسی هستم و پدر و مادر ندارم و بهترین دوران زندگی‌ام را در زندان سپری کرده‌ام و در این مدت در زندان رختشویی می‌کنم تا درآمدی کسب کنم. چند باری مقتول به خوابم آمد و با گریه و التماس به او گفتم که من بی‌گناهم و از خانواده‌ات بخواه مرا ببخشند که او هم با خنده می‌گفت: به زودی همه چیز درست می‌شود و الان هم که اولیای‌دم رضایت دادند خیلی خوشحالم، اما من پولی برای پرداخت دیه ندارم و به همین دلیل از خیرین درخواست دارم کمکم کنند.

وی در پایان گفت: در این مدت هر روز در انتظار چوبه دار بودم و هر بار که قاتلان قصاص می‌شدند فکر می‌کردم بعدی نوبت من است. به همین دلیل در این مدت به قرآن پناه بردم و تعدادی سوره حفظ کردم و همیشه برای شادی روح مقتول قرآن می‌خوانم و کار‌های خیر انجام می‌دهم.

آغاز ماجرا

اوایل اردیبهشت سال‌۸۲ بود که مأموران پلیس Police پایتخت از قتل مرد جوانی در پاساژی حوالی میدان هفت‌تیر با خبر و راهی محل شدند. نخستین تحقیقات نشان داد مقتول حسابدار یکی از فروشگاه‌های پاساژ است که لحظاتی قبل با اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده‌است. همچنین در بررسی‌های محل حادثه مشخص شد قاتل یا قاتلان پس از حادثه ۱۰‌میلیون تومان از گاوصندوق محل کار حسابدار و مقداری وسایل دیگر سرقت Stealing کرده و از محل گریخته‌اند.

در چنین شرایطی مأموران دست به تحقیقات میدانی زدند و دریافتند مدتی است پسر ۱۸‌ساله‌ای به نام ارسلان نگهبان پاساژ است که پس از حادثه همراه دو نفر از مهمان‌هایش به نام‌های حمید و ولی از محل به مکان نامعلومی گریخته‌اند.

بدین ترتیب مأموران پلیس ارسلان و دو دوستش را به عنوان مظنونان حادثه تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه سه‌روز بعد موفق شدند ارسلان را دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌ها ابتدا منکر قتل شد و گفت: چند سالی است سرایدار پاساژ هستم. در این مدت دوستانم به محل کارم رفت و آمد می‌کردند، اما مدیر پاساژ به من اجازه نداده بود که آن‌ها شب در پاساژ بخوابند به همین سبب دوستان پس از خوردن شام به محل زندگی خودشان می‌رفتند. شب حادثه حمید و ولی مهمان من بودند که برای گرفتن شام به بیرون رفتم. آن شب مقتول که حسابدار بود هنوز به خانه‌اش نرفته بود و مشغول به کار بود که به او گفتم دوستانم در اتاقک نگهبانی من هستند و پس از اینکه شام بخورند به خانه‌هایشان می‌روند. من از پاساژ بیرون رفتم و دقایقی بعد وقتی به پاساژ برگشتم دوستانم سراسیمه از پاساژ خارج شدند که فهمیدم حسابدار را به قتل رسانده و اموالش را سرقت کرده‌اند. پس از این خیلی ترسیدم و فرار کردم و به کرج رفتم و پس از دو شب برای انجام کاری به تهران آمدم که دستگیر شدم.

متهم در حالی که منکر قتل بود در بازجویی‌های فنی به قتل مرد حسابدار باهمدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت: به خاطر سرقت دست به قتل زده‌اند. بدین ترتیب متهم در شعبه ۱۱۴۸‌دادگاه به جرم Crime قتل عمد محاکمه شد و هیئت قضایی هم وی را به قصاص و دو همدستش را نیز به صورت غیابی به قصاص محکوم کردند. رأی دادگاه پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران فرستاد شد. در حالی که حدود ۱۵‌سال از حادثه می‌گذرد، اولیای‌دم در جلسه صلح و سازش متهم را به شرط پرداخت دیه بخشیدند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

10 مرد افغان با حمله به ویلایی در لواسان 2 دختر تهرانی را آزار دادند!

این دختر 54 شوهر داشت + تصاویری عجیب

پرتاب شدن 4 سرنشین پژو به بیرون بعد از تصادف وحشتناک در خیابان رجایی + عکس

اسیدپاشی روی کودک ۳ ساله‌+ عکس

شکار موش توسط زنبور! + تصویر

داعشی ها در تهرانپاس گروگانگیری کردند! / رییس پلیس تهران چه گفت؟ + فیلم

فوری / زلزله شدید کرمانشاه / بازگشت وحشت بین مردم

پوست سر درویش افضلی پور را از ته کندند! / وحشتناکترین مرگ

رباینده کودک 100 میلیونی در تهران خیلی به آنها نزدیک بود!+ عکس

فوری / شلیک مرگ به امام جماعت یک مسجد + عکس

اولین عکس و فیلم از اعدام در ملاء عام قاتلان ندا و محمد حسین در مشهد

قیمت سکه به سه میلیون و ۲۰۸ هزار تومان رسید

کدخبر: 400137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟