هنوز مشخص نیست که چرا سه‌برادر ساعت ٢:٣٠بامداد روز گذشته به انتهای گلشهر، محل نگهداری گوسفندان می‌روند و صدای شلیک گلوله از اسلحه ساچمه‌ای و فریاد‌های مردی جوان همچون ناقوس مرگ، از آغاز پرونده شوم قتلی دیگر در مشهد خبر می‌دهد.

مأموران کلانتری که در مأموریتی شبانه به انتهای گلشهر رفته بودند، حول‌و‌حوش ساعت ٣بامداد با قاضی علی‌اکبراحمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل Murder دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تماس می‌گیرند و گزارشی از وقوع یک قتل می‌دهند.

قاضی ویژه قتل نیمه‌شب راهی بیمارستان هاشمی‌نژاد می‌‌شود.

پیش از حضور مقام قضایی، مأموران کلانتری تحقیقات اولیه درباره نحوه قتل، چرایی و همچنین اقدامات اولیه در خصوص شناسایی متهم‌به‌قتل را انجام داده‌ بودند.

با حضور قاضی Judge احمدی‌نژاد، مأموران آنچه رخ داده بود را به‌طور خلاصه این‌گونه بیان کردند: «‌مقتول ٢٧ساله، از ناحیه کشاله‌ران هدف تیراندازی واقع شده‌ و به بیمارستان منتقل شده است. اما به علت شدت خون‌ریزی و جراحت، اقدامات اورژانسی پزشکان مؤثر نبوده و جان خود را از دست داده است. این حادثه Incident به در انتهای خیابان گلشهر اتفاق افتاده است.»

همین اطلاعات کافی بود تا قاضی احمدی‌نژاد برای بررسی جزئیات و احتمالا به‌دست‌آوردن سرنخ‌های موجود‌ به سراغ جسد مقتول در سردخانه بیمارستان برود، جایی که جوانی ٢٧ساله به جای خدمت به جامعه، با مرگ هم‌آغوش شده بود.

بررسی وضعیت مقتول صحت اطلاعات اولیه را تأیید کرد و بدین ترتیب پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شد و دستور قضایی برای شناسایی متهم‌به‌قتل که پس از جنایت Crime متواری شده بود، آغاز شد.

درگیری کودکانه در آغل گوسفندان

در ابتدای امر مقام قضایی و کارآگاهان پلیس Police آگاهی صبح اول وقت با آدرس‌های داده شده به محل جنایت که آغل مخصوص نگهداری گوسفندان در حاشیه شهر، انتهای منطقه گلشهر بود رفتند.

هویت فرد ضارب نیز به‌دست‌آمد و خانواده مقتول که به دنبال آب‌و‌تاب‌دادن به ماجرا بودند در پاسخ به مقام قضایی مدعی شدند: «قاتل و سه‌همدستش برای سرقت Stealing گوسفندان ما به اینجا آمده بودند که مقتول و برادرانش نیز به منظور جلوگیری از سرقت با آن‌ها درگیر می‌شوند.

این افراد که ترسیده بودند دستگیر شوند با اسلحه شکاری تیراندازی کردند.»

ظن و گمان‌های مقام قضایی

اظهارات خانواده مقتول با شواهد موجود همخوانی نداشت، چرا که با حضور سه‌برادر در این مکان، هیچ دزد The Thief عاقلی خطر دستگیر‌شدن را به جان نمی‌خرد.

پرسش‌های بی‌پاسخ مقام قضایی از خانواده مقتول نیز نشانگر مشکوک‌بودن وی به علت درگیری بود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که سه‌برادر شب گذشته با چهار‌فرد دیگر در محل نگهداری گوسفندان بوده‌اند و گویا بزمی رفاقتی داشته‌اند.

در این میان یک شوخی در هوا معلق می‌ماند که مقتول آن را به خود می‌گیرد و یک بگومگوی کودکانه آغاز می‌شود.

دقایقی بعد یک شوخی دوستانه تبدیل به نزاعی بزرگ و خشمگین می‌شود که در پی آن چندین نفر با هم درگیر می‌شوند.

ناگهان یکی از این افراد با اسلحه ساچمه‌ای تیری به سمت مقتول شلیک می‌کند که تیر به کشاله‌ران این فرد خورده و او را زمینگیر می‌کند.

جاری‌شدن خون و فریادهای مصدوم، نزاع را از شدت می‌اندازد و در این هنگام متهم از محل متواری می‌شود.

با مشخص‌شدن هویت قاتل The Murderer که مردی جوان بود، تحقیقات جنایی برای دستگیری این فرد آغاز و شش‌نفر از افراد دخیل در این درگیری از جمله برادران مقتول به دستور قاضی احمدی‌نژاد بازداشت می‌شوند.

شناسایی یک متهم دیگر

در این میان اطلاعاتی به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مبنی بر شناسایی مخفیگاه متهم‌به‌قتل پرونده «قتل با چاقوی خشم» که شرح آن روز گذشته در همین صفحه منتشر شد رسید.

با این اطلاعات قاضی احمدی‌نژاد، در لحظه به کارآگاهان پلیس‌آگاهی خراسان‌رضوی مأموریت داد تا با حضور در محل یاد شده، اقدامات لازم را انجام دهند.

کارآگاهان که در جست‌و‌جوی این فرد بودند، به منطقه یاد شده رفتند و توانستند در عملیاتی غافل‌گیرانه این فرد جوان را دستگیر کنند.

این فرد متهم است شامگاه بیست‌و‌پنجم تیرماه در یکی از باغ‌های اطراف مشهد در یک بزم شبانه، بر سر یک اختلاف جزئی دوستش را با ضربات چاقو زخمی‌کرده و متواری شده است.‌

مصدوم به بیمارستان منتقل می‌شود و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد ولی نتایج عمل رضایت‌بخش نبوده است تا جایی که دو‌روز بعد مصدوم به‌علت شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد.

وقوع ٣قتل غیر‌سریالی

دو‌پرونده قتل که خشونت‌ و از کوره‌در‌رفتن‌های ناگهانی وجه‌تشابه آن‌ها بود در مشهد به جریان افتاد.

هفته گذشته نیز در یک نزاع دسته‌جمعی در تایباد جوانی ٢١ساله به ضرب چاقو از پای درآمد.

با دستگیری دو‌متهم ١٩‌و ٣۴ساله و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این افراد نیز در پی یک اختلاف پیش‌پا‌افتاده با یکدیگر درگیر می‌شوند که ناگهان یکی از آن‌ها در پی عصبانیت اقدام به بیرون‌کشیدن چاقو می‌کند.

این فرد که کنترل خود را از دست می‌دهد تنها پس از ضربه‌زدن با چاقو متوجه خبط خود می‌شود، اما دیگر دیر شده و این فرد برای ابد چشم از جهان فرو می‌بندد.

دعواهای آرامی که مرگ‌بار می‌شوند

اگر بخواهیم فهرستی را از تمام دعواها و نزاع‌های دسته‌جمعی که طی یک هفته گذشته در مشهد و استان رخ داده است منتشر کنیم، قطعا این صفحه کفاف تمام آن‌ها را نمی‌دهد. نقطه اشتراک تمام این نزاع‌ها یک اختلاف ساده است که طرفین دعوا به جای حل این اختلافات معمولا با مشت‌و‌لگد به جان همدیگر می‌افتند و چنین می‌شود که تنها در طول سال ٩۶به گواهی سازمان پزشکی قانونی خراسان‌رضوی ۴٧هزار‌و ٨١نفر به علت نزاع به این سازمان مراجعه کرده‌اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین عکس و فیلم از اعدام در ملاء عام قاتلان ندا و محمد حسین در مشهد

حکم اعدام برای ملکه زیبایی + عکس

قرار نوعروس بی حیا با پسر جوان لو رفت / از 14 سالگی با نادر بودم!

جزئیات حمله تروریستی مریوان از زبان فرمانده سپاه کردستان

اقدام جسورانه 2 دختر زیبا پلیس را شوکه کرد

ناگفته های تلخ از دادگاه متهم ردیف اول پرونه ثامن الحجج + عکس

این دختر 33 ساله تحت سلطه شیطان بود! +عکس

گیر کردن مار پیتون ۱۰ متری زیر چرخ‌های خودرو! + فیلم

جراحی زیبایی یک زن برای دفن شدن با چهره زبیا هنگام مرگ+عکس

این زن از یک روح باردار شد! +عکس

مردی در روز زن نامزدش را کشت و خونش را مکید+عکس

مرگ مرموز دختر 17 ساله در آخرین قرار ملاقات + عکس

وقتی نقشه وقیحانه زن صیغه ایم را هنگام سفر فهمیدم خشکم زد+ عکس

جراحی اشتباه به خاطر تشابه اسم در یک بیمارستان تهران!

کدخبر: 399901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟