همه‌چیز از روزی شروع شد که حلما سلمانی‌ها کودک مبتلابه SMA بیماری نادر "آتروفی" عضلانی برای دریافت داروی کمیاب "اسپیرانزا" نیاز به ۷۰۰ هزار دلار پول داشت، پدر و مادر حلما با ایجاد کمپین‌های مختلف مردمی درخواست کمک برای خرید این دارو ایجاد کردند.

کمپین‌های مردمی هر کدام با واریز مبالغی سعی داشتند حلما را از مرگ حتمی نجات دهند و برای این کار به بازیگران و هنرمندان مختلف جهت کمک به حلما پیام می‌دادند و خواستار کمک می‌شدند.

175269_498

ورود سلبریتی جوان و آغاز ماجرا

مادر حلما در این خصوص می‌گوید: اعضاء کمپین حمایت از حلما هر روز در شبکه‌های اجتماعی برای بازیگران معروف پستی مبنی بر حمایت از حلما می‌گذاشتند، یک روز نیز از سلبریتی جوان حاشیه‌ساز فضای مجازی نظری گذاشتند و وی حمایت خود از حلما را مطرح کرد.

وی ادامه می‌دهد: این سلبریتی جوان روز اول در صفحه مجازی خود عکس حلما را گذاشته و با گفتن یا علی از هر کسی خواسته بود که به میزان توان حتی ۱۰ هزار تومان به حلما کمک کند، اما شماره کارت شخصی خود را برای این کار اعلام کرده بود که روز اول متوجه نشدیم.

این سلبریتی جوان با گذاشتن عکس حلما در صفحه مجازی خود با ترغیب مخاطبان خواستار حمایت از این کودک شد و شماره حساب خود را برای کمک به حلما اعلام کرد؛ عکسی که بسیاری از بازیگران و هنرمندان به تبعیت از این سلبریتی در صفحه خود قرار دادند و همه آن‌ها شماره‌حساب آقای سلبریتی را برای کمک فرستادند.

در این میان سلبریتی جوان با گذاشتن استوری‌های مختلف پیام‌هایی از افراد مختلفی که کمک کردند مثلاً «امروز هزینه ناهار را به‌حساب شما واریز کردم» را در اینستاگرام Instagram منتشر می‌کرد، سلبریتی جوان هر روز نشان می‌داد که مردم کمک می‌کنند و روز‌هایی نیز عکسی را منتشر می‌کرد که این مقدار پول که عموماً بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بود را نقد کردم و از حساب بیرون آوردم.

وقتی کمک‌ها به مقصد نرسیدند

مادر حلما نیز در این بین با انتشار عکس‌هایی از حلما در آغوش آقای سلبریتی از این حمایت خرسند بود؛ خرسندی که زمان زیادی به طول نکشید و بعد از چند هفته با گذاشتن خبری مبنی بر اینکه آقای بازیگر Actor حتی ۱۰۰۰ تومان از پول را به ما نداده است و ما شکایت کردیم، خواستار قطع کمک‌های مردمی به شماره‌حساب آقای سلبریتی بود.

پدر حلما می‌گوید: از آقای سلبریتی خواستیم که شماره حساب حلما را بگذارد، ولی قبول نکرد؛ و حتی ۱۰۰۰ تومان از آن پول را به ما نداد.

مادر حلما نیز با بیان اینکه روز اول اعلام حمایت وی از حلما ما را خیلی خوشحال کرد؛ می‌گوید: روز دوم متوجه شدیم که وی شماره کارت خودش را برای حمایت از حلما اعلام کرده بود، خودش با من تماس گرفت و گفت: من از فردا پول‌هایی که به حسابم واریز می‌شود را به صورت چک ۱۰ میلیون تومانی از حساب خارج می‌کنم تا از اتفاقی که برای یکی از سلبریتی‌ها در حادثه Incident زلزله کرمانشاه افتاد و حسابش بلوکه شد جلوگیری کنم.

وی ادامه می‌دهد: قرار شد هر روز موجودی و گردش حساب را به ما اعلام کند ما نیز اعتماد کردیم، یک مدت از این کار گذشت حلما به دستگاه نیاز پیدا کرد، برای خرید دستگاه نیاز به پول داشتیم، دستگاه از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان بود، اطرافیان میگفتند پول‌هایی که مردم کمک کردند برای سلامتی Health حلما است چرا پول دستگاه را نمی‌گیرید، لذا به وی گفتیم مقداری از پول را بدهد برای حلما دستگاه بگیریم، اما وی در پاسخ گفت: این پول‌ها دست من امانت است برای شش آمپول اسپیرانزا، در غیر این صورت ۱۰۰۰ تومان هم به شما نمی‌دهم.

اگرچه تلاش ایسنا جهت مصاحبه با این سلبریتی جوان بی‌نتیجه ماند، اما بازیگر جوان با انتشار مطالبی از خود دفاع کرد و اتهام کلاهبرداری Fraud را با قطعیت رد کرد، وی معتقد است: مردم من را می‌شناسند و پول را به این نیت می‌دهند که داروی اسپیرانزا تهیه شود، از کجا معلوم است این هزینه را به درمان کودک بدهیم و عمر بچه به دنیا باشد. برای اینکه حسابم بلوکه نشود پول را از حساب بیرون می‌آورم، اما تا زمانی که پول به صورت کامل جمع‌آوری نشود پولی به این کودک نمی‌دهم، حساب من مشخص است و اگر بخواهند دادستان هم می‌تواند ورود پیدا و موضوع را بررسی کند.

دارو خریدن برای ادامه زندگی

پدر حلما می‌گوید: اسپیرانزا شش آمپول است که هر چهار ماه یک‌بار باید تزریق شود ما می‌توانستیم آمپول اول را تزریق کنیم تا باقی پول جمع‌آوری شود، من اگر فکر کنم دخترم عمر زیادی ندارد این همه تلاش نمی‌کنم، تلاش من دارو خریدن برای ادامه زندگی است.

وی ادامه می‌دهد: این سلبریتی جوان خود را سفیر بیماران SMA معرفی و در پیامی مبنی بر قطع کمک به حلما کودک دیگری به اسم ویانا را معرفی کرده و گفته است از این پس پول برای ویانا جمع‌آوری می‌شود و دیگر پولی به حلما تعلق نمی‌گیرد، این در حالی است که انجمن دیستفرونی ایران این را کاملاً تکذیب می‌کند و می‌گوید وی سفیر بیماران SMA نیست.

مادر حلما نیز با انتشار ویدیویی در فضای مجازی خواستار قطع کمک‌های مردمی به شماره‌حساب آقای سلبریتی شد، ویدیویی که در آن در حالی که حلما را در شرایط سختی در آغوش دارد صراحتاً می‌گوید ما به آقای سلبریتی گفتیم که شماره کارت حلما را برای کمک بگذارد در غیر این صورت حمایتش را بردارد و نمی‌خواهیم حمایت کند، وی هم گفت: من پول را به شما نمی‌دهم و به‌حساب دولت واریز می‌کنم.

به گزارش ایسنا، این موضوع واکنش کاربرانی که به حلما کمک کرده بودند را به همراه داشت، مردم خواستار برگرداندن کمک‌ها به حلما بودند و خانواده حلما را ترغیب به شکایت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل صادقی -دادستان قزوین- در این خصوص می‌گوید: سه پرونده در حوزه جمع‌آوری کمک بانام بیمار داریم، به بهانه اینکه فرزند ما بیمار است پول جمع شده است، پرونده این مورد خاص نیز به تهران ارسال شده و از نتیجه نهایی بی‌اطلاع هستم، در نهایت اگر ثابت شود این پول‌ها به نام کودک جمع شده مبلغ جمع‌آوری‌شده به خانواده کودک برمی‌گردد.

بدعت کمک‌های مردمی همواره با حواشی زیادی همراه است، در این بین سلبریتی‌ها با کمک از شهرت خود اقدام به جمع‌آوری کمک می‌کنند که برخی از آن‌ها مانند این پرونده دچار مشکلاتی شده و کسی نمی‌داند این همه پول کجا خرج می‌شود. در جریان زلزله کرمانشاه نیز برخی نمایندگان مجلس و فعالان اجتماعی و مدنی اعلام کردند سلبریتی‌ها در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک برای زلزله‌زده‌ها کردند، اما میلیارد‌ها تومان کمک جمع‌آوری شده هرگز به زلزله زده‌ها نرسیده و در حساب سلبریتی‌ها باقی مانده است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود مردم خیر و نوع‌دوست ایرانی که قصد کمک به افراد نیازمند و بیماران رادارند از راه‌های قانونی و مراجع معتبر کمک‌های خود را به افراد برسانند تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فساد اخلاقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی لو رفت / او به زور به دختر 27 ساله تجاوز کرد! + تصویر

قتل فجیع حمیدالله کرامانی، محافظ افغانی رئیس جمهور + عکس

حمله داعش به روستای بی بی مریم

پسر فروغ فرخزاد درگذشت +عکس

مرگ وحشتناک کودک 6 ماهه همدانی با پنکه سقفی

اقدام شوم 3 مرد افغان با زن جوان شوهردار در پارک چیتگر

ناگفته های یک شرور اینستاگرامی از وحید مرادی +فیلم

دستگیری 4 شاخ اینستاگرامی تهران پس از قتل وحید مرادی

ادعایی جدید/ ماموران موساد شبانه وارد تهران شده و نیم تن اسناد هسته‌‌ای ایران را با خود بردند!؟

لحظاتی پیش رخ داد/ انفجار تروریستی در پارک شهر فاریاب

تجاوز پزشک مغز و اعصاب به بیماران زن و مرد!+عکس

مرد خشن در کوچه بن بست شهرک غرب مرا گیر انداخت! + عکس

رفتار زننده داماد با عروس 18 ساله مشهدی سر سفره عقد / پدر قبل از عقد مرا به اتاق فرستاد!

 

کدخبر: 398081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟