به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری Fraud فرد ناشناسی که در یکی از سایت های تبلیغاتی اقدام به درج آگهی فروش مبل کرده بود ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این شهروند پس از مشاهده آگهی فروش مبلمان در یکی از سایت های تبلیغاتی با فروشنده تماس گرفته که فروشنده تقاضای مبلغی بابت بیعانه می کند اما پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی وی نبوده است.
وی بیان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، ظرف چند روز متهم دریکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
مرتضوی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از وقوع مجدد این گونه جرایم و نرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصد شوم خود ، پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت های واسطه گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی ، از کم و کیف خدمات یا کالا و هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyber.police.irخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جسد سوخته مریم فرجی پیدا شد + عکس

دستگیری زنی بخاطر در آغوش کشیدن خواننده مرد در کنسرت ! + عکس

شلاق زدن 15 دختر در ملاء عام بخاطر بی حیایی عجیب +تصویر

لباس زننده همسایه در محله شان خون به پا کرد! + جزییات

فجیع ترین سلفی جهان در صحنه ای هولناک + عکس

اعدامی در کار نیست /حکم ناظم منحرف دبیرستان پسرانه معین صادر شد

زن ثروتمند نمی دانست جوان پابرهنه پسر رها شده اوست! +عکس

خانم مجری ایرانی در انگلیس به شدت تحقیر شد+ عکس

این زن ریش داعشی دارد ! + عکس

این مرد 7دقیقه مُرد و بعد زنده شد + عکس

داماد حرف وقیحانه ای به مادرزنش زد! / او در مشهد کشته شد + عکس بازسازی قتل

سمیه شب تنها بود که پشت شیشه مرد غریبه را دید / پدرم بچه هایش را می فروخت!

خرابکاری پلیس‌ موتورسوار در مقابل چشمان آقای رییس جمهور+ تصاویر

 

کدخبر: 397945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟