سرهنگ مرتضوی گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه با نیت بخت‌گشایی اقدام به واریز مبلغ ۵ میلیون ریال به حساب فردی نموده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram اقدام به تبلیغ طالع بینی و فال گیری می‌کرده است، در حالی که پس از واریز وجه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی وی نمی‌باشد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس Police قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل ایجاد کننده صفحه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پس از دستگیری جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: متهم با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال Omen گیری پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین با دریافت مبالغ زیادی از آن‌ها اقدام به کلاهبرداری Fraud می‌نمود.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند. فال گیران اینترنتی با درج مطالبی، چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت و صفحات خود، افراد را ترغیب به گرفتن طالع، فال و دعانویسی می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب از آن‌ها می‌خواهند پول را به حسابی واریز و نتیجه را با پست الکترونیکی دریافت کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگسازی، تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند، همچنین به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

این مرد قوی هیکل معروف پول می گیرد تا در کنار سلبریتی ها باشد

معلم مسن از شاگرد 13 ساله اش بچه دار شد+عکس

سلفی کثیف زن شوهردار با پسر 15 ساله همسایه + تصاویر

طناب دار دور گردن قاتل بود که شرط عجیب را پذیرفت و زنده ماند!

تلخ ترین تصاویر از مرگ 3 کودک ! / جهان شوکه شد! + عکس ها

جنازه دختر 8 ساله در وضعیت ناجوری پیدا شد!

سر زده به دفترکارشوهرم رفتم وصدای زنانه داخل اتاق حالم را بد کرد!+جزئیات

معشوقه زنم وقتی سر زده وارد خانه شدم خودش را کشت

شهلا و سمیرا باعث خائن شدن من برای معصومه شدند!

وقتی لباس خاص زنم را داخل ماشین پیدا کردم، خشکم زد / او شب دیر به خانه آمده بود!

شوهر غیرتی سکینه را وسط خیابان طرز فجیع کُشت!

راننده سگ را با طناب پشت ماشینش می کشید!؟ + تصاویر تلخ

زنی به جای برنزه شدن هیولای زشت شد! + عکس 16+

شورش مرد عرب در برابر بن سلمان !/ این مرد بخاطر رانندگی زنش حمام خون راه انداخت + فیلم

کدخبر: 393940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟