دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: ۳پرونده اختلاس در جیرفت بوده است که پرونده دانشگاه علوم پزشکی کیفرخواست خورده است و ۲پرونده اقتصادی دیگر در مرحله کارشناسی قرار دارد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ضمن تبریک هفته قوه قضائیه درباره رسیدگی به پرونده شهادت شهید« فردین سنجری» به دست قاچاقچیان مواد مخدر Drugs در جیرفت گفت: ۶ نفر از متهمان دستگیر شدند و ۳ نفر از آن‌ها متواری هستند که با تلاش همکاران انتظامی و اطلاعات و سپاه دستگیر خواهند شد.

حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در مورد پرونده‌های اختلاس در جیرفت گفت: ۳پرونده اختلاس در جیرفت بوده که پرونده دانشگاه علوم پزشکی کیفرخواست خورده است و ۲پرونده اقتصادی دیگر در مرحله کارشناسی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به حجم اسناد در پرونده های اقتصادی، منتظر نظر کارشناسان هستیم و تا پایان رسیدگی نمی توان گفت که اختلاس بوده یا حیف و میل بیت المال.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در رابطه با قاتلان شهید فردین سنجری گفت: تاکنون ۶متهم بازداشت شده اند و ۳نفر متواری هستند که شناسایی شده اند و اقدامات برای دستگیری آنان ادامه دارد.

وی افزود: تغییر رویکرد دستگاه قضایی از حالت سنتی به الکترونیک کمک بسیار زیادی به دستگاه قضایی و مردم کرده است و این رویکرد باعث می‌شود که مردم به صورت غیر حضوری از روند رسیدگی پرونده قضایی خود مطلع شوند وقت دادرسی آن‌ها به صورت پیامک به طرفین ابلاغ می‌شود.

سلامی تصریح کرد: از سه یا چهار هزار پرونده‌ای که به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود ۵۰ درصد از این آمار به صلح و سازش می‌انجامد.

سلامی افزود: تصمیم داریم دفاتر میانجی گری را در شهرستان جیرفت راه اندازی کنیم و از روحانیون و افرادی که می‌توانند دستگاه قضا را در این امر یاری کنند استفاده کنیم.

وی با اشاره به کاهش آمار و ارقام در حوزه‌های مختلف قضایی جیرفت در سال ۹۶ گفت: بحث امنیت شهرستان جیرفت اگر چه نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده، اما درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ مورد رضایت دستگاه قضا نیست. همچنین در سال گذشته شاهد کاهش ۶ درصدی وقوع قتل، کاهش ۲۲ درصدی آدم ربایی، کاهش ۷۱ درصدی تجاوز Rape به عنف، کاهش ۲۹ درصدی سرقت Stealing و کاهش ۴۴ درصدی سرقت به عنف را شاهد بودیم؛ که این کاهش آمار با همکاری نیروی انتظامی و سپاه صورت گرفته تا وضعیت مطلوبی را نسبت به گذشته داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: با همکاری اساتید دانشگاه در حال بررسی علل خشونت هستیم و راهکار‌ها پس از بررسی، اطلاع رسانی و به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

وی در هشدار به رانندگان متخلف گفت: با ماشین‌های بدون پلاک و رانندگی در خارج ار حالت عادی به شدت برخورد خواهد شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

بامداد امروز ابوالفضل اعدام شد!

این مردان خشن بی رحمانه به زنان تهرانی حمله می کردند!+ فیلم دوربین مدار بسته و گفتگو

قتل فجیع پسر بچه زنجانی / جسد این پسر سلاخی شده بود + عکس

تجاوز 6 مرد به زینب با اجازه شوهرش بود!

عکس ناجور از نوعروس مشهور جنجالی شد! + عکس

اعدام اصغر قاتل در سحرگاه 6 تیرماه + عکس

مریم مرا به خانه اش برد و شوهرش در برابر دوربین به من تجاوز کرد + عکس

پس از 20 سال سیمین را دیدم / او شوهر داشت ولی به عشق قدیم ارتباط شیطانی برقرار کردیم!

اعتراف عجیب دارا به قتل تینای 26 ساله در خیابان گاندی تهران + عکس

نیمه شب به سراغ خاله شهناز که خواب بود رفتم و کار را تمام کردم / اعتراف جوان کرجی

من سر راهی بودم! / ماجرای این زندگی اشک همه را در می آورد+ عکس

عموی شیطان صفتم هنگام خماری به من تجاوز کرد

اعدام عروس قاتل با طناب دار لغو شد!

وقتی اسلحه را در خانه مجردی بیرون کشیدم او به ناچار تسلیم شد + فیلم گفتگو و عکس

عروسی که با کتک به حجله رفت! +عکس

نوعروس وقتی وارد خلوتگاه داماد شد، خشکش زد

خاله مجردم، شب ها خواب را از من گرفت! / او به خانه ما آمده بود

کدخبر: 393047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟