محمدحسین صادقی امروز در نشست‌خبری که در دادسرای کرمانشاه برگزار شد، از تشکیل پرونده باند دریافت رشوه و جعل یارانه‌ای یکی از دستگاه‌های دولتی در استان خبرداد و اظهار داشت: در این پرونده این دستگاه دولتی پرداخت حق‌السهم دولتی که باید در مقابل اعطای مجوز به مراجعان کسب می‌شده را حذف و در واقع حقوق دولتی را تضییع کرده است و در این راستا 10 نفر بازداشت شده‌اند و پرونده در مرحله کارشناسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه دولتی دیگری در استان با انجام کارشناسی و ارزیابی مجازی زمینه تضییع حقوق دولتی را فراهم کرده است عنوان کرد: در این پرونده ارجاع موضوع برای ارزیابی کالا به صورت مجازی واگذار و در این شیوه ارزیابی استانداردها نادیده گرفته شده است و در این راستا 4 نفر دستگیر شده‌اند.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به پرونده سوءاستفاده مالی در ماده 100 شهرداری کرمانشاه گفت: پرونده سوءاستفاده مالی در ماده 100 شهرداری که از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد آماده ارسال به دادگاه است و در این زمینه بیش از 10 نفر دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه پرونده غرق شدن دختربچه در رودخانه چم‌بشیر نظریه کارشناسی سه نفره واصل شده است بیان کرد: در این پرونده دو دستگاه قصور، کوتاهی و اهمال داشته‌اند و باید پاسخگو باشند و ضمن تقاضای مجازات برای مدیران و خاطیان ضرب‌ا‌لعجلی برای ساماندهی این رودخانه تعیین می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه به دلیل جریحه‌دار شدن احساسات مردم در پرونده قتل Murder آرامستان کرمانشاه جلسه علنی این پرونده تا پایان تیر‌ماه برگزار می‌شود، گفت: در این پرونده تمام عوامل در قتل از جمله عوامل اجرایی، مباشران، معاونان، تسهیل‌کنندگان و پناه‌‌دهندگان شناسایی و در این زمینه 10 نفر دستگیر و قرار برای آن‌ها صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه در قتل بلوار طاقبستان کرمانشاه عوامل شناسایی شده‌اند و قرار در دست رسیدگی است، افزود: دلیل این قتل خانوادگی بوده و براساس قانون Law حمل و نگهداری قمه، چاقو، غداره، شمشیر و پنجه بوکس ممنوع و جرم Crime محسوب می‌شود.

صادقی از دستگیری 17 نفر خارجی که در اراضی کشاورزی استان به‌صورت غیرمجاز مشغول به‌کار بودند خبرداد و گفت: براساس قانون به‌کارگیری اتباع بیگانه به صورت غیرقانونی در مشاغل کارگری و غیرکارگری منوط به دریافت مجوز است و برای کارفرما مسئولیت ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فردی که خود را مأمور امنیتی معرفی می‌کرد دستگیر شد افزود: در این زمینه یک باند اعمال نفوذ در دستگاه قضایی شناسایی شد که مدعی شدند نزد مقامات قضایی صاحب نفوذ هستند و مردم نباید اعتماد کنند و در صورت مشاهده اینچنین موضوعی با شماره 1580 حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تماس بگیرند.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه اقدام افرادی با عنوان شاهد در اطراف مراجع قضایی غیرقانونی است اظهار کرد: عرضه، فروش و انتشار VPN ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

صادقی درباره پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان گفت: با توجه به اینکه اقدامات محکوم‌علیه «محمدرضا مشیری» سبب اخلال در نظام اقتصادی شده است و مجرمیت در زمینه اتهام منتسبه دادگاه کیفری یک و دیوان عالی کشور تشخیص داده شده است این فرد از نظر اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس تعزیری و از نظر کلاهبرداری Fraud به 10 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت‌ها به مالباختگان به‌زودی آغاز می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست افزود: این متهم علاوه بر رد مال مالباختگان به جزایی نقدی معادل دو برابر مال مأخوذه محکوم شد و این حکم برای اجرا به واحد اجرای احکام ارسال شده است.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه نظر به اینکه اقدامات محکوم‌علیه سودده نبوده بنابراین هرچه را که متهم در زمان فعالیت به مردم پرداخت کرده از محل سرمایه بوده و در پرداخت در مرحله اجرا پرداخت‌های پیشین محاسبه می‌شود یعنی اصل مال با کسر وجوهی که تحت عنوان سود از متهم دریافت شده به مالباختگان پرداخت و وجوه باقی‌مانده به تناسب بین مالباختگان توزیع می‌شود.

صادقی با بیان اینکه هرگونه اقدام به واسپاری باید از طرف بانک مرکزی دارای مجوز باشد بیان کرد: شرکت‌هایی که بدون دریافت مجوز اقدام به پیش‌فروش خودرو می‌کنند فعالیت غیرقانونی دارند و باید از صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دارای مجوز باشند و اسامی شرکت‌هایی که مجاز به پیش‌فروش خودرو هستند در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک شرکت پیش‌فروش غیرقانونی خودرو نیز بعد از چهار تا پنج ماه فعالیت شناسایی شد افزود: از فعالیت این شرکت قبل از توسعه جلوگیری شد زیرا تنها به ثبت شرکت اقدام کرده‌اند و مجوزی بابت پیش‌فروش دریافت نشده است و برای این پرونده 400 شاکی وجود دارد که البته دارایی شرکت از بدهکاری ان بیشتر است.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه میزان پرونده‌های ورودی به دادسراهای استان کرمانشاه در سال گذشته 76 هزار فقره بوده است عنوان کرد: سهم دستگاه قضایی شهر کرمانشاه کمتر از 50 درصد و معادل 30 هزار فقره است.

صادقی با بیان اینکه میزان پرونده‌های ورودی به دادسراهای استان در سال گذشته نسبت به سال 95، 35 درصد کاهش یافته است گفت: این میزان در سال 95، 92 هزار فقره، در سال 94، 98 هزار فقره و در سال 93، 117 هزار فقره بوده که نشان‌دهنده کاهش تعداد پرونده‌های ورودی است که ناشی از سیاست‌های پیشگیرانه و ممیزی هنگام ورود پرونده‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه تنها 30 درصد پرونده‌های ورودی به دادسراها در سال گذشته به دادگاه‌ها ارجاع داده شده است افزود: میزان بازگشت به زندان Prison در کشور 40 درصد است به این معنی که یا این افراد اصلاح‌پذیر نیستند یا ابزارها برای اصلاح آن‌ها کارآمد نیست.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه ایراد ضرب و جرح عمدی رتبه دوم را از نظر فراوانی جرائم استان به خود اختصاص داده است بیان کرد: در سال گذشته 15 هزار نفر در استان کرمانشاه با ادعای ایراد ضرب و جرح عمدی از طرف دادسرا به پزشکی قانونی مراجعه کردند و تحقیر و توهین، تصادفات رانندگی و مالکیت و نگهداری مواد مخدر Drugs در رتبه‌های بعدی فراوانی جرائم در استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمار خشونت در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است گفت: در سال گذشته آمار جرائم در کشور از یک تا 9 درصد افزایش یافت در حالی که در استان کرمانشاه چهار درصد کاهش یافت و موردی از گروگانگیری نیز در استان گزارش نشد.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه مراجعان به دادسرای کرمانشاه ماهانه 100 هزار نفر است اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 200 مکان عرضه مواد مخدر در استان کرمانشاه پلمب شد اما با این وجود شیوه عرضه مواد به عرضه از طریق فضای مجازی، سفارش تلفنی و دریافت کالا در مقصد تغییر یافت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نویسنده منحرف 6 دختر تهرانی را تحت سلطه وقیحانه خود داشت / دختران باید رانندگان تاکسی را لمس کرده و فیلم می گرفتند!

زشت‌ترین زنان دنیا کجا زندگی می کنند؟!+ تصاویر

آخرین خبر از ردپای خانم مشهدی در ارسال پیامک ها به نمایندگان مجلس

مادری دختر 8 ساله اش را برای تن فروشی فروخت !+ عکس و جزییات

فاجعه ای بزرگ/ بولدوزرها به جان سد ۲۵۰۰ ساله‌ هخامنشی افتادند+عکس

زن ایرانشهری با متهم آشنایی داشت؟! / فرضیه اصلی که بررسی می شود!

بارداری خیالی توران منشی شرکت راز هولناکی را برملا کرد / من عقیم هستم!

رفتار خصوصی دختر و پسر دانشجو روی مانیتورهای قطار مشهد پخش شد! / مسافری که آبروی آنان را برد

عکس بدون لباسم را به ناصر فرستادم، او دیگر ول کن نبود!

تجاوز به پسر نوجوان توسط شرور محله + عکس

لحظه کتک خوردن مرد عراقی که مزاحم زنان آبادانی شد!+تصویر

سنگسار یک مرد شیطان صفت + عکس

اعتراف وحشتناک دست راست ابوبکر بغدادی! + عکس

کدخبر: 392028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟