کتک خوردن وحشتناک دانش آموز 14 ساله به دست معلم قمی + عکس

در گذشته‌های نه چندان دور پای دانش آموزانی که به هر دلیل مستحق تنبیه بودند را به چوبی می‌بستند و با کمربند و ترکه بر کف پایش می‌زدند تا یادش بماند که مدرسه جای شیطنت و تنبل بازی نیست، برخی دیگر از معلمان با تکه چوبی که همیشه در دست داشتند بر سر دانش آموزان می زدند تا شاید ادب شود، اما دیگر سال هاست که تنبیه بدنی دانش‌آموزان به صورت رسمی، عرفی و قانونی در مدارس ممنوع شده و هیچ معلمی و مسؤول مدرسه ای حق ندارد به هر دلیل از تنبیه بدنی استفاده کند.

بر اساس ماده 77 آیین نامه اجرایی مدارس، اعمال‌ هرگونه‌ تنبیه‌ دیگر از قبیل‌ اهانت‌، تنبیه‌ بدنی‌ و تعیین‌ تکالیف‌ درسی‌ جهت‌ تنبیه‌ ممنوع‌ است‌ و در اعمال‌ تنبیهات‌ نباید بین‌ دانش‌ آموزان‌ تبعیض‌ و استثنایی‌ قائل‌ شد.

همچنین ماده 76 این آیین نامه نیز عنوان کرده است: دانش‌ آموزان‌ متخلفی‌ که‌ راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های‌ تربیتی‌، در آنها مفید و مؤثر نمی‌افتد، با رعایت‌ تناسب‌ به‌ یکی‌ از روشهای‌ زیر مورد تنبیه‌ قرار می‌گیرند:

1- تذکر و اخطار شفاهی‌ به‌ طور خصوصی‌.

2- تذکر و اخطار شفاهی‌ در حضور دانش‌ آموزان‌ کلاس‌ مربوط.

3- تغییر کلاس‌، در صورت‌ وجود کلاس‌های‌ متعدد در یک‌ پایه‌ با اطلاع‌ ولی‌ دانش‌ آموز.

4- اخطار کتبی‌ و اطلاع‌ به‌ ولی‌ دانش‌ آموز.

5- اخراج‌ موقت‌ از مدرسه‌ با اطلاع‌ قبلی‌ ولی‌ دانش‌آموز، حداکثر برای‌ مدت‌ سه‌ روز.

6- انتقال‌ به‌ مدرسه‌ دیگر.

*اصرار به تنبیه بدنی حتی با مشت و لگد

اما گویا برخی از معلمان یا همچنان تفکرات دوران چوب و فلک را دارند و یا اطلاعی از قوانین و مقررات ندارند که همچنان برای تربیت از روش های کتک زدن و هل دادن و ... استفاده می کنند. در یکی از اتفاقاتی که اخیرا توسط یکی از این معلمان بی خبر از قوانین برای تنبیه یک دانش آموز در یکی از مدارس قم(نام مدرسه محفوظ) رخ داده دست کودک آسیب جدی دیده است.

«دانیال» دانش آموز 14 ساله قمی که بر اثر تنبیه بدنی معلم، از ناحیه دست دچار آسیب شده می گوید: روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه بود که با دوستم قرار گذاشتیم بعد از تعطیلی مدرسه جلوی درب مدرسه با هم سوار اتوبوس شده و به خانه برگردیم. اما او نیامد و من به داخل مدرسه برگشتم که دیدم وی پیش معلممان آقای ... ایستاده است.

این دانش آموز می‌افزاید: برای همین جلو رفتم و به دوستم گفتم بیا به خانه برگردیم که یک‌دفعه همان معلم من را هل داد و وقتی پرسیدم که آقا این چه کاری است که می‌کنید، گفت دارم شوخی می کنم. بعد کمی رفتیم جلوتر که یکی از بچه پشت سر ایشان شوخی کرد که به طبع بنده هم خنده ام گرفت.

وی ادامه می‌دهد: به همین خاطر، معلم من را به زمین انداخت و با مشت و لگد به پهلویم ضربه زد و بعد من را بالا آورد و یک سیلی هم به صورتم زد که دوستانم گفتند «آقا چیکار می کنی؟!». معلم هم در جواب آنها گفت «این داره نقش بازی می‌کنه». بعد من را هل داد و به نرده های راه پله خوردم و می خواست از پله‌ها به پایین پرتم کند که من جاخالی دادم و پای او رد شد.

دانیال خاطرنشان می‌کند: سریع از پله‌ها به پایین رفتم و گفتم: از شما شکایت می کنم که در جواب گفت «برو هر ... که می‌خوای بکن، من آشنا دارم". بلافاصله پیش آقای معاون رفتم و با وجود اینکه دل درد داشتم، ماجرا را برایش تعریف کردم که گفتند: بیا صحبت کنیم...

*زدمش تا ادب شود

پدر «دانیال» می‌گوید: وقتی پسرم از مدرسه برگشت، ما از دیدن کبودی صورتش شوکه شدیم و ماجرا را جویا شدیم. پسرم هم برای ما تعریف کرد که چه اتفاقی در مدرسه برایش رخ داده است.

«علی اکبر.ق» می‌افزاید: دست پسرم در اثر ضربات معلمش درد داشت و ما اول فکر می کردیم شاید دچار کوفتگی شده و چیز مهمی نیست. وقتی روز بعد به درمانگاه مراجعه کردیم، متوجه شدیم که دست پسرم شکسته و آن را گچ گرفتیم.

وی ادامه می‌دهد: وقتی روز شنبه بعد از آن اتفاق به مدرسه برای شکایت این موضوع مراجعه کردم، ناظم مدرسه به خاطر یک سری معذوریت ها اطلاعاتی از معلم خاطی به بنده نداد و گفت روز دوشنبه که آقای ... (معلم خاطی) در مدرسه حضور دارد تشریف بیاورید تا موضوع را حل کنیم.

پدر این دانش آموز بیان می‌کند: وقتی دوشنبه به مدرسه مراجعه کردم، بدون هیچ توهین و تندی و خیلی منطقی با معلم خاطی صحبت کردم و علت این کارش را جویا شدم. اما وی به صورت کاملا تهاجمی به بنده گفت زدمش تا نقش تربیتی بنده ایفا شود.

وی تصریح می‌کند: بنده به مراجع قانونی مراجعه کردم تا بلکه از این طریق بتوانیم این موضوع را حل کنم. شکایتم را در سایت آموزش و پروش ثبت کردم و منتظر شدم تا ببینم نتیجه چه می‌شود. حتی انتظار داشتم تا مدیر و ناظم مدرسه هم به عنوان مسؤولان این محیط آموزشی بنده را همراهی کنند.

علی اکبر.ق یادآور می‌شود: 45 روز طول کشید و هر دفعه به سایت آموزش و پرورش مراجعه می کردم، با این جواب که با معلم مصالحه شده و پرونده مختومه است تا رای دادگاه برسد، مواجه و هر دفعه نیز با جواب سربالا روبه‌رو می شدم.

پدر این دانش آموز قمی خاطرنشان می کند: به شعبه 22 دادیاری مراجعه کردم و آنجا هم فیلم دوربین‌های مدرسه را خواستند و وقتی بنده از مدیر مدرسه خواستار آن شدم، وی از دادن فیلم به بنده امتناع کرد و با وجود اینکه خودش این فیلم را دیده بود، گفت که چنین فیلمی وجود ندارد.

وی می گوید: حتی وقتی دادیار، شاهدان ماجرا را برای حضور خواستند، هیچ یک از شاهدان حاضر به حضور در آنجا نشدند. اطلاعاتی که بنده به مسئول پرونده دادم، اطلاعاتی بود که پسرم به بنده داده بود و من هم آنها گزارش کردم. البته بنده انتظار داشتم تا مدرسه و آموزش و پرورش بیشتر به این موضوع رسیدگی کنند که متاسفانه اینطور نشد.

*پرونده همچنان در حال بررسی است

محمود مطهری در این باره اظهار کرد: والدین دانش آموز «دانیال.ق» ادعاهایی مبنی بر تنبیه بدنی فرزندشان توسط معلمش کرده‌اند، منتهی باید از هر دو طرف ماجرا دعوت به عمل آمده تا از صحت و سقم ماجرا باخبر شویم.

رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش قم، افزود: اگر تبیهی اتفاق افتاده باشد، ما طبق مقررات با همکار خود برخورد کرده و طبق قانون Law برای وی مجازات تعیین می کنیم. چراکه تنبیه بدنی در هر شرایطی خلاف مقررات است.

البته پیگیری ها حاکی است که هنوز اتفاق خاصی در رسیدگی به این پرونده از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

تلاش برای مصاحبه با معلم و مدیر مدرسه هم به جایی نرسید؛ هرچند طبق گفته پدر دانیال معلم خاطی و مسؤولان مدرسه برخوردهای دوگانه ای در مواجهه با این موضوع پس از پیگیری رسانه ای داشتند. از یک سو معلم خاطی اقدام به دلجویی از خانواده کودک کرده و حتی تلاش داشته با پرداخت حق الزحمه خبرنگار (!!!) مانع از انتشار این گزارش شود و از سوی دیگر در هنگام مراجعه مادر دانیال به مدرسه برخورد بدی با وی صورت گرفته است.

پاسخ دقیق از سوی مسؤولان آموزش و پرورش در رسیدگی به پرونده این معلم خاطی است و در صورت عدم ارائه پاسخ این حق شهروندان قمی است که بدانند این اتفاق در کدام یک از مدارس شهر قم و توسط کدام یک از معلمان خاطی صورت گرفته است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اشرف پهلوی با آقای بازیگر در کاخ خلوت می کرد + جزییات ناگفته

زن ایرانشهری با متهم آشنایی داشت؟! / فرضیه اصلی که بررسی می شود!

بارداری خیالی توران منشی شرکت راز هولناکی را برملا کرد / من عقیم هستم!

رفتار خصوصی دختر و پسر دانشجو روی مانیتورهای قطار مشهد پخش شد! / مسافری که آبروی آنان را برد

عکس بدون لباسم را به ناصر فرستادم، او دیگر ول کن نبود!

تجاوز به پسر نوجوان توسط شرور محله + عکس

لحظه کتک خوردن مرد عراقی که مزاحم زنان آبادانی شد!+تصویر

سنگسار یک مرد شیطان صفت + عکس

اعتراف وحشتناک دست راست ابوبکر بغدادی! + عکس

لحظه ترس آور شکسته شدن بینی بازیکن آلمان +عکس

شوخی عجیب با دست و پاهای قطع شده انسان در وسط بزرگراه !+ عکس 16+

گفتگو با جوان تهرانی که به پدر، مادر و برادرش تیر خلاص زد

وقتی زنم در خانه تنها بود داریوش پسر عمویش به سراغش رفته بود! + عکس

روزی که محمدعلی شاه مجلس را به توپ بست + عکس

کدخبر: 391876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟