حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: مردم عدالت، حق خواهی و اجرای عدالت را از دستگاه قضایی می‌خواهند و اگر اجرای عدالت نباشد سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شود.

وی با برشمردن جایگاه ویژه عدلیه و قضاوت، عنوان کرد: تکریم مردم و مراجعان، رعایت حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم وظیفه دستگاه قضایی بوده و نباید قضات و دستگاه قضایی تابع هوای نفس باشند زیراکه قاضی Judge باید در مسیر عدالت باشد.

مزارعی با بیان اینکه اگر قاضی تابع هوای نفس باشد عدالت اجرا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کسانی که دنیا محوری را جایگزین خدامحوری کردند مسیر ضلالت و گمراهی را طی می‌کنند و به عذاب شدید گرفتار می‌شوند.

وی با اشاره به خطراتی که در مسیر قضاوت Judgment است، ادامه داد: اگر قاضی از مسیر الهی خارج نشود پروردگار بهشت برین را به وی عطا می‌کند و احیای زمین در گرو احیا و اجرای عدالت است و باید مفسده‌های درون سازمانی را پاک و عدالت را برروی زمین اجرا کرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری انقلاب در دستگاه قضایی محقق شده است، یادآورشد: درون سازمانی این دستگاه باید پاک و سالم سازی شود.

مزارعی از منفک شدن تعدادی از پرسنل دستگاه قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: سالم سازی درون سازمانی بشدت دنبال می‌شود و باید حرمت جایگاه عدلیه را در جامعه حفظ کرد و بدانید که کار قضات در برخی شهرستان‌های استان بیشتر از قضات برخی از کشورهای اسلامی اطراف ما هم نیست.

وی با بیان اینکه مردم بدانند که قضات به‌طور شبانه روزی درحال تلاش برای احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت هستند، ادامه داد: باید در جامعه این فرهنگ را بسازیم که ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان بالاست.

مزارعی از ورود 180 هزار پرونده قضایی در سال گذشته به دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و تاکید کرد: فرایند رسیدگی به این‌پرونده‌ها به حداقل رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در تقلیل پرونده‌های خشن در کمترین فرصت به پرونده‌ها رسیدگی و عدالت اجرایی می‌شود، افزود: اجازه نمی‌دهیم که امنیت مردم به خطر بیفتد و دستگاه عدلیه مثل عقاب بالای سر کسانی که بخواهند امنیت مردم را به هم بریزند ایستاده است.

مزارعی از اجرای اشد مجازات برای سارقان طلافروشی یاسوج خبر داد و گفت: مجازات سارقان طلافروشی بدون هیچ اغماضی و در کوتاهترین زمان ممکن انجام‌ می‌گیرد و با مخلان امنیت در جامعه تعارفی نداریم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری اراضی ملی اشاره کرد و افزود: خدای ناکرده کارشناسان طوری عمل نکنند که حقوق مردمی که سال‌ها برروی زمینی نان زن و بچه‌های شان را داده‌اند، اکنون گرفته شود.

مزارعی با درخواست خود از مسوولان اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سیستم‌های مکانیزه پایش تصویری باید در مناطق مختلف شهرهای استان نصب و راه اندازی شود و باید بخشی از اعتبارات استانی به سیستم پایش تصویری تخصیص داده شود تا شاهد کم شدن جرائم باشیم.

وی با تاکید براینکه نصب سیستم‌های پایشی می‌تواند از جرائم متعدد جلوگیری و دسترسی به متخلفان زودتر می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به این اندازه نیرو ندارد که در هر کوی و برزنی نیرو بگذارد.

مزارعی ابراز کرد: اگر مسئولان در زمینه نصب سیستم‌های پایش تصویری اقدام نکنند دستگاه قضایی براساس دفاع از حقوق مردم از مسئولان سوال می‌کنند.

وی وضعیت کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه امنیت را مطلوب توصیف کرد و گفت: این استان رتبه یک امنیت کشور را به خود اختصاص داده و در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت خوبی داریم.

مزارعی با اشاره به اینکه امروز تمام دنیا به سرکردگی آمریکا درتلاش نابود کردن اسلام و انقلاب ما هستند، بیان کرد: باید دشمنان انقلاب را خوب شناخت و امروز نوسانات بازار Store ارز را نباید ناشی از تحریم‌ها دانست.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماموریت دشمن بی اعتماد کردن مردم از انقلاب و رهبری بوده و از سویی به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است‌.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بی شرمانه‌ترین تمارض جام جهانی ۲۰۱۸ را کدام بازیکن انجام داد؟ + عکس

عروس 15 روزه بودم که مچ شوهرم را در اتاق خواب خواهرم گرفتم!

ماموریتی برای شیطان/ جوان‌ترین قاتل چگونه 3 تن را قربانی شیطان کرد + عکس

گفتگو با مرد شیطان صفتی که 5 زن ثروتمند تهرانی را به دام انداخت

زنان روسی به دنبال باردار شدن فوتبالیست‌ ها در جام جهانی!

فرار عجیب داماد از حجله 2 عروس / او همزمان با 2 دختر ازدواج کرده بود + تصاویر

ازدواج سیاسی یک جاسوس / جزئیاتی از جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

جزئیات تازه از شناسایی 5 دختر ایرانشهری که آزار دیده اند

شوهرم با وسوسه های هایده دوست من به خلوتگاه او رفت!

شنای مرگبار 3 دختر نوجوان در بیرجند

گفتگو با مهندس جوان که در یک قدمی اعدام بخشیده شد

طلاق به‌ خاطر دستپخت دخترخاله / مهران به دردسر افتاد!

باردار شدن دختر 16 ساله در سفر به دوبی / مادرم مرا در اختیار یک مرد در هتل گذاشت!

زن سوم شوهرم بودم و برای انتقام با برادر هوویم همخوابی کردم!

کدخبر: 391343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟