به گزارش گروه جنایی رکنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص آخرین خبرها از دستگیری سارقان و قاتل The Murderer طلافروشی باسوج افزود: از عملکرد خوب نیروی انتظامی و دادستانی مرکز استان در زمینه دستگیری سارقان طلافروشی یاسوج تشکر می‌کنم. سارقان طلافروشی یاسوج که با لباس مبدل و چادر زنانه اقدام به سرقت Stealingطلافروشی و قتل Murder طلافروش یاسوجی کردند، دستگیر شدند و در آینده نزدیک به سزای عمل‌شان خواهند رسید.
وی خاطرنشان کرد: با وجودی که سارقان تمام روزنه‌ها را بسته بودند اما دستگاه قضایی و ضابطان قضایی با تلاش سربازان گمنان امام زمان(عج)، پلیس Police اطلاعات و آگاهی نیروی انتظامی و دادستان مرکز استان این سارقان را دستگیر کردند که در این زمینه تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: در این رابطه 5 نفر دستگیر شدند که سه نفر از آن‌ها عناصر اصلی سرقت و قتل طلافروش یاسوجی بودند و مابقی مالخر بودند البته شاید این پرونده متهمان دیگری نیز داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سارقان و قاتلان طلافروش یاسوجی دارای سابقه چنین سرقت هایی در استان‌هایی همچون اصفهان و فارس بوده‌اند.
وی در خصوص علت و انگیزه این مساله بیان کرد: این سرقت تنها با انگیزه و قصد سرقت بوده و اختلافات قبلی و موضوع اخلاقی در بین نبوده است.
وی ایجاد مدیریت پیگیری پرونده‌های مهم را گامی اساسی و مؤثر در سرعت عمل و رسیدگی و پیگیری پرونده‌ها تا حصول نتیجه دراین زمینه برشمرد و افزود: در همین راستا شناسایی و دستگیری سارقین طلافروشی گچساران و یاسوج که با لطف خدا و دعای خیر مردم همراه بود صورت گرفت و لازم است از دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های بویراحمد وگچساران و همه نیروهای قضایی، امنیتی و انتظامی تشکر کنم. 
مزارعی با بیان این‌که «هم اکنون هیچگونه پرونده ثبت نشده ای در دادسرا، کلانتری ها و پاسگاه‌ها وجود ندارد»، عنوان کرد: در سال 1396 تعداد 177 هزار و 755 فقره پرونده به محاکم قضایی استان و شوراهای حل اختلاف وارد شده و در همین مدت تعداد 169 هزار پرونده مختومه شده است . 
وی با اشاره به دادرسی الکترونیک تصریح کرد: قوه قضائیه در بین قوای سه گانه در حوزه استفاده از ظرفیت مکانیزه و الکترونیک به جهت دادرسی الکترونیک از سایرین جلوتر بوده و در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محرومیت و نبود زیرساخت های مخابراتی علیرغم نبود همه امکانات در رتبه ی دوم کشور قرار داریم . 
وی در خصوص بهره‌مندی از مزایای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک نیز گفت: از مزایای این سامانه کوتاه شدن فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و این‌ است که اطلاعات پرونده توسط افراد غیر رؤیت نمی‌شود. در همه حوزه‌های قضایی به جز 2 حوزه فیبر نوری وجود دارد و هم‌اکنون 80 درصد از کارهای قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود . 
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وضعیت منابع خدادادی در استان سبب شده تا سود جویان اقدام به تصرف غیر قانونیجنگل، مرتع و حتی رودخانه ها کنند اما در سال گذشته با اقدام دستگاه‌های مسئول و حمایت‌های دادگستری استان، 1000 هکتار از عرصه‌هایی که تصرف شده بود به بیت‌المال برگشت و قریب به 20 تا 30 هکتار از عرصه هایی که در آن نهال غرس شده بود، نهال ها قلع و قمع و رفع تصرف شدند.
مزارعی اظهارکرد: دستگاه قضایی در کنار برخورد شدید با جرائم خشن، معاونت حقوق شهروندی را نیز راه اندازی کرده که بازرسی های و نظارت هایی در این زمینه صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: ما به سارقان، راهزنان و کسانی که به حریم، امنیت و ناموس مردم تجاوز Rape کنند رحم نخواهیم کرد و مردم نباید احساس نا امنی کنند. اجازه بهم زدن آرامش روانی جامعه را به کسی نمی دهیم و دستگاه قضایی به شدت با این مساله برخورد خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به سوء استفاده سلطنت‌طلبان از سخنان وی در سی‌سخت در خصوص قربانیان سانحه هواپیما تهران- یاسوج بیان کرد: فایل صوتی آن سخنرانی موجود است که من در آن جا گفته‌ام این که بگوییم اتفاقی افتاده و مشیت الهی بوده را نمی‌پذیریم؛ بنابراین باید فرودگاه مقصد و مبدا و بین راه پاسخگو باشند اما ضد انقلاب با تحریف گفته‌های موجود من، این گونه وانمود کرده که کشته شدن جانباختگان سقوط، تقدیر الهی بوده در حالی که من چنین حرفی نزده‌ام.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با 131 قاضی Judge و 600 کارمند دستگاه قضایی در سطح این استان هنوز هم کمبود نیرو و قاضی داریم. تعدادی کار چاق کن‌ و اسطه ها توسط واحد حفاظت دادگستری در دادگاه‌های استان شناسایی، دستگیر و گرفتار قانون Lawشدند و هم اکنون در زندان Prison به سر می برند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لایی خبرساز وحید امیری به اینستاگرام رهبری هم رسید! + عکس

سفارش طناب دار برای پزشک تبریزی/ علت مرگ خانوادگی برملا شد+عکس

واکنش قائم‌مقام شبکه سه به قهر فردوسی‌پور از برنامه ۲۰۱۸

رازی عجیب از سقوط هواپیمای دختر ترکیه‌ای در ایران !

بی حجاب شدن بازیگر زن ایرانی جلوی دوربین + فیلم و عکس

ازدواج یک زن با 2 زن ! / رازی که لو رفت+تصاویر

ازدواج موقت بخاطر سیاست / جزئیات تازه جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

متهم "م.ق" در فاجعه آزار زنان ایرانشهری کیست؟!

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

راز عقیم بودن مرد پس از مرگ زن باردارش لو رفت / قاضی تهران چه گفت! + عکس

زن همسایه هر وقت همسرم نبود به خانه ام می آمد!

سعید وسوسه شده بود با هانیه که نوعروس بود، دوستی وقیحانه ای برقرار کند!

هایده مرا آواره خیابان ها کرد تا شوهرم را به خلوت خود بکشد

واقعیت ماجرای پرونده آزار دختران ایرانشهری چیست؟ / یکی از دختران از ارتباطش با متهم گفت

کدخبر: 391294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟