به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، درپی تحقیقات میدانی تیمی از عوامل اطلاعاتی کلانتری شهید باهنر مشهد اخباری به دست آمد که نشان می‌داد افرادی درقالب فعالیت باندی در منطقه حر٣٩ اقدام به تهیه و توزیع مواد‌مخدر می‌کنند.
تحقیقات نامحسوس ضابطین قضایی حکایت از آن داشت که اعضای این باند افیونی علاوه‌بر توزیع مواد‌مخدر درزمینه فروش سلاح جنگی فعالیت دارند، لذا مستندات خود را برای کسب‌تکلیف در اختیار سرپرست دادسرای انقلاب مشهد گذاشتند و با دستور قاضی Judge مهدی خدابخشی برای ادامه بررسی‌ها وارد عمل شدند.

کشف بسته‌های هروئین از خانه همسایه
مأموران در ابتدای تحقیقاتشان مخفیگاهی که احتمال می‌دادند متهمان در آن مواد‌مخدر خود را نگهداری می‌کنند، زیرنظر گرفتند و بررسی‌های خود را آغاز کردند. با ورود پسری جوان به داخل این خانه مسکونی تیم عملیاتی کلانتری شهید باهنر وارد عمل شد و از صاحب‌خانه خواستند تا درِ ورودی را برایشان باز کند.
متهم که از حضور مردان قانون Law مطلع شده بود، برای اینکه مدرکی دست آنان نیفتد، بسته‌ سیاه‌رنگ چسب‌پیچی‌شده را به داخل خانه همسایه انداخت و قصد داشت از روی دیوار مجاور فرار Escape کند که هوشیاری ضابطین قضایی نقشه او را نقش‌بر‌آب کرد.
تیم بررسی‌کننده که احتمال می‌داد متهمان حاضر به همکاری با آنان نباشند و از چنگ آنان فرار کنند، پیش‌تر مجوز ورود به منزل را از قاضی خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، اخذ کرده بودند؛ لذا مأموران با مشاهده فرار متهم، بلافاصله با رعایت موازین شرعی به محل ورود پیدا کرده و این پسر جوان را زمین‌گیر کردند.
جست‌وجوهای مأموران پلیس Police در محل برای دستیابی به مواد‌مخدر ادامه داشت که یکی از اعضای تیم پلیس چند بسته پلاستیک‌پیچ‌شده حاوی مواد‌مخدر و یک قبضه سلاح جنگی را که توسط متهم به داخل حیاط همسایه پرتاب شده بود، مشاهده کرد که کشف‌وضبط شدند.

برای پول تن به خواسته سعید دادم 
این متهم ٢٠ساله که از اقدام ضربتی پلیس شوکه شده بود، پس از انتقال به کلانتری اعلام کرد که حاضر است با مأموران همکاری کند. این پسر جوان که جمال نام دارد، در اظهاراتش عنوان کرد: «موادها مال من نیست. آن‌ها را چند ماه پیش یکی از دوستان برادر خدابیامرزم به من داد.»
جمال ادامه داد: «چند ماه پیش بود که صدها نیروی پلیس و سپاه به منطقه حر آمده و چندین خانه را که محل توزیع مواد‌مخدر و پاتوق معتادان بود، پلمب کردند. سعید، دوست برادرم، با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد مرا ببیند. با هم در یکی از پارک‌های نزدیک خانه‌مان قرار گذاشتیم. او گفت که منطقه ناامن شده و می‌خواهد مقداری مواد‌مخدر به من بدهد تا آن‌ها را برایش نگه دارم. سعید گفت آب‌ها که از آسیاب افتاد، موادها را از من می‌گیرد.»
این پسر ٢٠ساله که علت همکاری‌اش با سعید را مشکلات مالی عنوان کرد، گفت: «سعید گفت اگر این کار را انجام دهم، پول خوبی گیرم می‌آید. بیکاری و بی‌پولی حسابی به من فشار آورده بود، برای همین به خواسته او تن دادم و حاضر به همکاری با او شدم. وقتی همسرم از این ماجرا مطلع شد، شاکی شد. او معتقد بود که این کارها آخروعاقبت ندارد و زندگی‌مان را به آتش می‌کشد که البته همین هم شد.»
جمال در ادامه اعترافاتش به نحوه آشنایی خود با سعید اشاره کرد و افزود: «او با برادر خدابیامرزم دوست بود. سه سال پیش برادرم در یک نزاع خیابانی کشته شد. چندماهی از فوت برادرم گذشته بود که سعید به سراغ پدرم آمدم و گفت که قصد دارد یک کافه راه‌اندازی کند. او بخشی از حیاط خانه پدرم را اجاره و آن را تجهیز کرد که البته چند ماه بعد به‌دلیل فروش مواد‌مخدر توسط اداره اماکن پلمب شد. بعد از آن ماجرا بود که سعید به سراغم آمد و ابتدا با من طرح رفاقت ریخت و بعد خواسته‌اش را عنوان کرد. او تاکنون ۶٠٠هزار تومان بابت نگهداری مواد به من داده است. برادر سعید هر روز به خانه من می‌آمد و مقداری از مواد‌مخدر را با خود برای مشتریانش می‌برد.»

اعترافات جمال کذب است 
مأموران با به‌دست‌آوردن این اطلاعات طی حکمی ازسوی قاضی خدابخشی، برای دستگیری سعید، متهم اصلی پرونده، وارد عمل شدند و این مرد ٢۶ساله را به‌همراه برادر کوچک‌ترش در منطقه شهرک شهید رجایی دستگیر کردند.
سعید با اطلاع از این ماجرا عنوان کرد که هیچ اطلاعی از مواد کشف‌شده ندارد و اظهارات جمال کذب است. او در اعترافاتش به افسر تحقیق پرونده خود گفت: «چند سال پیش برای راه‌اندازی یک کافه (برای استعمال قلیان) به سراغ پدر جمال رفتم و بخشی از حیاط آن‌ها را اجاره کردم، اما بعد به‌دلیل یکسری مسائل، کافه پلمب شد. پدر جمال مقداری پول از من طلبکار بود. فکر می‌کنم او برای انتقام از من دست به این کار زده است. من ورزشکار هستم و حتی سیگار هم نمی‌کشم. علاوه‌بر‌این تاکنون پایم به کلانتری باز نشده است.»
در حالی سعید مدعی بود که هیچ نقشی در این پرونده نداشته است و خانواده جمال برای او پاپوش درست کرده‌اند که مستندات پرونده وی نشان می‌داد پدر او یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار مواد‌مخدر بوده است که در سال٨٨ به‌دلیل حمل و جابه‌‌جایی یک محموله سنگین افیونی دستگیر و طبق حکمی ازسوی دادگاه به دار مجازات آویخته شده است. علاوه‌بر‌این پرونده‌ای تحت‌عنوان توزیع مواد‌مخدر در کافه‌ای که توسط اداره اماکن پلمب شده، باز بود و تحقیقات درباره وی ادامه داشته است.

متهمان راهی زندان Prison شدند 
سرپرست دادسرای انقلاب مشهد روز گذشته درباره دیگرابعاد این پرونده گفت: مأموران تجسس و مبارزه با مواد‌مخدر کلانتری شهید باهنر مشهد در این عملیات سه‌ونیم‌کیلوگرم هروئین فشرده را به‌همراه یک قبضه سلاح جنگی کمری کشف‌وضبط کردند.
قاضی مهدی خدابخشی افزود: سه متهم دستگیرشده همچنان از بیان واقعیت طفره می‌روند و تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند، اما طبق مستندات موجود، آنچه برای دادسرا واضح است، این است که سعید صاحب مواد کشف‌شده است و برای اینکه به دام پلیس گرفتار نشود و بتواند به کار خود در زمینه تهیه و توزیع مواد‌مخدر ادامه دهد، با فریب متهم ردیف دوم او را اغفال و مواد‌مخدر را تحویل او داده است تا مأموران به او مشکوک نشوند؛ بااین‌حال تحقیقات درباره این پرونده و متهمان اصلی آن ادامه دارد. وی ادامه داد: متهمان پس از اتمام تحقیقات اولیه و تفهیم اتهام با قرار مناسب قضایی راهی
زندان شدند.

 

کدخبر: 391125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟