پیرزنی هراسان در تماس با پلیس Police اعلام کرد که فردی پول‌ها و مدارک هویتی‌اش را از خانه‌اش ربوده است. مأموران انتظامی به آدرس این پیرزن در خیابان امام رضا٣٨اعزام شدند.

پیرزن که با دیدن مأموران امیدوار شده بود، اظهار کرد: «در خانه تنها بودم که زنگ زدند. خانم جوانی از من خواست تا پشت در بروم. وقتی در را باز کردم با سر و وضعی موجه از من خواست تا یک لیوان آب به او بدهم، می‌گفت مسافر است و مسیرش را گم کرده است. دلم برایش سوخت و داخل رفتم تا لیوانی آب به او بدهم. وقتی لیوانی برداشتم تا از یخچال برایش آب بریزم، متوجه سایه‌ فردی که روی دیوار روبه‌رو افتاده بود شدم. به درون پذیرایی برگشتم که دیدم همان دختر جوان به درون خانه آمده و در حال خالی‌کردن جیب‌های لباس بیرونی‌ام است. پیش از آنکه بتوانم کاری بکنم او فرار Escape کرد. این دختر حقه‌باز مقداری پول، کارت عابر‌بانک و مدارک خودروام را که همان کنار بود دزدید.»

چند روز پیش از ماه رمضان نیز مادری میان‌سال با حضور در کلانتری کوی پلیس شکایت مشابهی را مطرح کرد و گفت: «‌زن جوان که خودش را مسافر معرفی کرد و تقاضای آب داشت پشت سرم وارد خانه شد و کیف دستی‌ام را با ۶٠هزار تومان وجه نقد، کارت ملی و دیگر مدارک شناسایی‌ام برداشت و فرار کرد.»

ماجرای سرقت Stealing از یک فروشگاه

حدود یک هفته پیش نیز خانمی جوان که فروشنده یک مغازه پوشاک بود در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠اعلام کرد، دختری به عنوان خریدار به فروشگاه آنان مراجعه کرده و پس از آنکه چند مدل لباس از او خواسته و این لباس‌ها را نپسندیده، بدون خرید از فروشگاه خارج شده بود. دقایقی نمی‌گذرد که فروشنده متوجه سرقت گوشی‌اش می‌شود.

با حضور گروهی از مأموران کوی پلیس در محل با استفاده از دوربین‌های مدار‌بسته چهره این زن شناسایی می‌شود. مأموران در بررسی دو پرونده سرقت از پیرزن‌ها و این فروشگاه متوجه می‌شوند که برخلاف تغییر قیافه، سارق سه پرونده یک نفر است.

در جست‌و‌جوی زن هزار چهره

بر اساس تطابق تصویر متهم با بانک مجرمان سابقه‌دار، این سارق که دختری ٢٢ساله و دارای دو سابقه کیفری به اتهام سرقت بود، شناسایی و عملیاتی گسترده برای دستگیری این فرد آغاز شد.

به دستور فرمانده انتظامی مشهد، مأموران حلقه محاصره این فرد را تنگ‌تر کردند و توانستند در نهایت با شناسایی محل اختفای متهم، او را در عملیاتی غافل‌گیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ اکبر آقابیگی درباره این پرونده تصریح کرد: از خانواده‌ها انتظار داریم نکات ایمنی و مراقبتی و هوشیاری‌های لازم را به افراد سال‌خورده یا کودکانی که در خانه تنها هستند ارائه دهند تا فرصت سوءاستفاده برای مجرمان فراهم نشود.

وی افزود: استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت‌ها مانند دوربین مداربسته‌ای که در فروشگاه‌ پوشاک وجود داشت و منجر به چهره‌زنی متهم این پرونده شد در پیشگیری از وقوع سرقت‌ها و پیگیری‌های لازم در صورت بروز مشکل نقش زیادی دارند و می‌توانند این آسیب‌ها‌ را کاهش دهند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به ادامه تحقیقات از این سارق حرفه‌ای از شهروندان خواست تا در صورتی که سرقت‌های مشابهی از آن‌ها صورت گرفته است موضوع را به کلانتری کوی پلیس یا به شماره ١١٠اطلاع دهند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نام و دلیل ممنوع الورود بودن 13 بازیگر زن ومرد + عکس

این زن 8 ماهه باردار بچه قورباغه زایمان کرد+عکس

ماجرای ربودن و آزار دادن 41 دختر جوان در ایرانشهر چه بود؟! / تایید فاجعه بزرگ

جوان شیطان صفت را شناسایی کنید + عکس

انتشار عکس های ناجور دختر جوان هنگام تعویض لباس در میهمانی

راز شناسنامه سیاه ساعتی قبل از صیغه شدن دختر 14 ساله مشهدی!

داماد احمق هم عروس خانم را از دست داد و هم زندانی شد!

لحظه حمله موجود سیاه عجیب الخلقه به یک سگ! + فیلم

قتل دختر 4 ساله توسط مادر خوش گذران!

مرد بی رحم بچه 5 ساله را به خاطر یک لنگه کفش زنده زنده به آتش کشید +عکس

لحظه وحشتناک بیرون کشیدن جسد زن از شکم مار پیتون! +فیلم

نقشه دزد هنگام پخش بازی تیم ملی ایران و مراکش / یک مرد از سوی پسرش کتک خورد!

پیدا شدن نوزاد 2 ماهه در نیمه شب قبرستان! / مادر بی رحم دستگیر شد + تصویر

محاکمه دختر خاله به خاطر بلای هولناکی که سر پسرخاله تهرانی اش آورد

 

کدخبر: 389428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟