این پرونده چندی قبل و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت Stealing گوشی‌های تلفن همراه در کلانتری‌های شرق تهران به جریان افتاد. همه شاکیان به پلیس گفته بودند که هنگام عبور از پیاده‌رو یا خیابان در حال حرف زدن با تلفن همراه بوده‌اند که سرنشین یک موتور NS قرمزرنگ گوشی گرانقیمت آنها را سرقت کرده است. مشخصاتی که شاکیان درباره سارق موتور‌سوار به پلیس داده بودند، اما با هم دیگر تفاوت داشت. بررسی‌ها در این باره جریان داشت تا اینکه مأموران کلانتری‌131 سلیمانیه با بررسی یکی از شکایت‌ها متوجه شدند که یکی از ساختمان‌های محلی که سرقت نزدیک آن اتفاق افتاده به دوربین مداربسته مجهز است، بنابراین مأموران تجسس کلانتری راهی محل سرقت در خیابان پرستار شده و با بررسی دوربین چهره متهم را به دست آوردند. در بررسی تصاویر مشخص شد که متهم در حالی که پلاک موتورش را مخدوش کرده است اقدام به سرقت و سرانجام فرار Escape کرده است. مأموران کلانتری با بررسی چهره متهم و در جریان تحقیقات میدانی موفق شدند مخفیگاه وی را در ساختمانی در همان نزدیکی شناسایی کنند. در بررسی‌های بعد معلوم شد که متهم به همراه دو نفر از دوستانش که اعضای باند او هستند در این محل زندگی می‌کند. با شناسایی مخفیگاه متهمان مأموران کلانتری وارد ساختمان شدند و در اولین گام موتورNS‌قرمز رنگ را در پارکینگ شناسایی کردند. آنها هنوز قدم به آپارتمان Apartment سارقان نگذاشته بودند که متوجه شدند آنها از حضور پلیس با خبر شده و از راه پشت‌بام پا به فرار گذاشته‌اند بنابراین عملیات تعقیب و گریز خیلی زود به جریان افتاد و مأموران کلانتری موفق شدند سارقان را بازداشت کنند. سه سارق وقتی به پارکینگ منتقل شدند مدعی شدند که موتور متعلق به آنها نیست و اصلاً مرتکب سرقت هم نشده‌اند. همزمان یکی از سارقان دسته کلیدی را از جیبش خارج و دور از چشم مأموران آن را به گوشه‌ای پرتاب کرد. مأموران کلانتری هم با بررسی دسته کلید متوجه شدند که یکی از کلیدها سوئیچ موتورسیکلت قرمزرنگ است.

با انتقال متهمان به کلانتری آنها همچنان ارتکاب سرقت را انکار کردند، اما وقتی چهره سردسته باند از دوربین‌های مداربسته مقابل آنها قرار گرفت چاره‌ای جز اعتراف نداشتند. سردسته باند گفت: ما هر سه به مصرف مواد اعتیاد داریم و مدتی قبل این باند را برای سرقت گوشی‌های گرانقیمت راه اندازی کردم. برای اینکه به دست پلیس گرفتار نشویم هر کدام به نوبت با موتور قرمز رنگ راهی سرقت می‌شدیم و با فروش گوشی‌ها پول مواد را تأمین می‌کردیم.

سرهنگ محمود مالمیر، رئیس کلانتری‌121 سلیمانیه گفت: متهمان در بازجویی به 001فقره سرقت اعتراف کردند. وی ادامه داد: با کامل شدن تحقیقات اولیه پرونده برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پیشنهاد استاد بی حیای دانشگاه مشهد به دختر دانشجوی عراقی

اعدام قاتل ندای 6 ساله مشهدی در ملاعام + عکس

دخترهای مجرد مراقب باشید! / هشدار جدی

سناریوی دختر بی حیا برا ی خواستگارش در بیابان های اراک

نقشه راننده شیطان صفت برای خانم معلم جوان در شمال تهران + عکس

گفتگو با مرضیه / بعد از سوختن چهره ام عشقم را از دست ندادم! + عکس تاثیرگذار

روی خط کمک / نانوایی که دختر بچه را پشت کیسه های آرد برد!

وحشتناک ترین حادثه برای یک فوتبالیست هنگام شوت زدن + فیلم

راز شوم خانه مجردی مرد شهرستانی در غرب تهران

دادگاه تهران زن دیوانه را به خاطر قتل وحشتناک شوهرش محاکمه کرد + عکس

انتقام خجالت‌آور پیک موتوری از زن متاهل تهرانی

نقشه راننده شیطان صفت برای خانم معلم جوان در شمال تهران + عکس

قتل یک زن در بهشت زهرای تهران / حمیرا راز تخلی را نمی دانست! + عکس

 

کدخبر: 387765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟