استاد یکی از دانشگاه‌های مطرح مشهد به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧‌ مراجعه و از یکی از همکارانش تحت عنوان نشر اکاذیب شکایت کرد. این پرونده پس از بررسی ابتدایی از سوی دکتر جواد جاویدنیا، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧ مشهد برای ادامه روند بررسی‌ها در اختیار قاضی Judge محسن جوانبخت، دادیار شعبه ٧٧١ این مجموعه قضایی قرار گرفت.

شاکی در مواجهه با قاضی پرونده‌اش مدعی شد که یکی از همکارانش مطالب غیر‌اخلاقی را به او نسبت داده است تا وجهه او را در محیط آموزشی تخریب کند. این مرد جوان که دارای مدرک دکترا است در برگه اظهاراتش نوشت: «چند وقت پیش متوجه شدم قرار است به زودی یکی از اعضای هیئت علمی شوم. مطلب را به چند نفر از همکارانم گفتم اما ظاهراً این خبر به مزاج یکی از آنان خوش نیامده و از همان روز در فکر بی‌آبرو‌کردن من است و حالا مطالبی غیر‌اخلاقی را به من نسبت داده است.».

احضار متهم به دادسرا

متهم به دادسرا احضار شد. مرد جوان پس از حضور در شعبه ٧٧١دادیاری در اظهاراتش به مقام قضایی گفت که اتهام وارده کذب است و به هیچ‌وجه قصد بی‌آبرو‌کردن همکارش را نداشته است. این استاد دانشگاه درباره موضوع پیش‌آمده بیان کرد که چندی پیش یکی از دانشجویان دختر به سراغش آمده و مدعی شده شاکی به او درخواست‌های بی‌شرمانه‌ای داده است و در تلگرام Telegram برایش مزاحمت ایجاد می‌کند. این فرد ادامه داد: « وقتی این موضوع را از زبان دانشجویم شنیدم باور نکردم و احتمال دادم که شاید حرف‌هایش دروغ باشد. برای همین موضوع را با یکی از همکاران که دوست مشترک من و شاکی است در میان گذاشتم و به او گفتم قبل از اینکه پای کمیته انضباطی به این مورد باز شود، موضوع را میان خودمان حل و فصل کنیم. من به هیچ‌وجه قصد بی‌آبرو‌کردن همکارم را نداشتم و فقط می‌خواستم به او کمک کنم. این موضوع نیز جایی پخش نشده و میان ما سه نفر بوده است.

احضـــار دانشجوی خارجی

قاضی جوانبخت دختر جوانی که مدعی شده بود شاکی پرونده برایش ایجاد مزاحمت کرده است را به دادسرا احضار کرد. تحقیقات پرونده مراحل عادی خود را طی می‌کرد که حضور این دختر دانشجو روند رسیدگی به پرونده را تغییر داد.

دختر جوان که تبعه خارجی و دانشجوی مقطع کارشناسی است به قاضی جوانبخت گفت: « ما عراقی هستیم و بعد از مرگ پدرم با مادرم در مشهد زندگی می‌کنیم. چندی پیش پیامک‌ درخواست دوستی از سوی فردی ناشناس در تلگرام دریافت کردم اما توجهی به آن نکردم. تعداد این پیامک‌ها بیشتر شد و تقریبا هر روز برایم ارسال می‌شد. کلافه شده بودم و از فرد ناشناس خواستم دست از این کار بردارد ولی او دست‌بردار نبود. نمی‌دانستم او کیست تا اینکه در یکی از این پیامک‌ها خود را معرفی کرد. او استاد دانشگاهم بود. (شاکی پرونده) از من می‌خواست تا با او رابطه داشته باشم و برای مدتی به عقدش در بیایم. من هرچه به او می‌گفتم که نمی‌خواهم آینده‌ام را به تباهی بکشم و اصلا به این‌گونه رابطه‌ها اعتقاد ندارم دست‌بردار نبود.کلافه بودم و نمی‌خواستم به دانشگاه بروم. یک روز بعد از پایان درس و از باب درددل با یکی از اساتید دانشگاه موضوع را مطرح کردم که این استاد(متهم پرونده) از من خواست فعلا دست نگهدارم و در مورد این موضوع با کسی صحبت نکنم تا خودش موضوع را حل و فصل کند.». شاکی که انتظار شنیدن این حرف‌ها را نداشت ضمن تکذیب این ادعاها، آن‌ها را دروغ خواند و معتقد بود که این افراد می‌خواهند جلوی موفقیت او را بگیرند. با احضار یکی از اعضای کمیته انضباطی این دانشگاه مشخص شد که شاکی پرونده، طی سال‌های اخیر چندین پرونده مشابه دیگر در دانشگاه داشته که با وساطت مدیر این مجموعه آموزشی این موارد مختومه شده است. تحقیقات بعدی نیز مشخص کرد مدیر دانشگاه با این استاد رابطه نزدیک دارد به گونه‌ای که با مسئولیت‌دادن ‌به وی در چند آموزشگاه و مجموعه آموزشی زیر نظر دانشگاه قصد داشته است تا برای این استاد خاطی سابقه ایجاد کند تا او برای به عضویت درآمدن هیئت علمی دانشگاه مجاز شود.

قاضی محسن جوانبخت، دادیار شعبه ٧٧١دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: با مطرح‌شدن این موضوع روند تحقیقات پرونده تغییر و استاد خاطی برای ادامه روند پیگیری‌های قضایی به محاکم کیفری معرفی شد.

مهدی قرآنی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فریب خنده دار دختران زیبا از سوی مرد قوی هیکل + عکس

​خداحافظی آخرین دایناسور فوتبال ایران! +عکس

خانم سر آشپز روس حق سکوت گرفت تا راز شیطانی سر مربی آرژانتین را لو ندهد +عکس

ادعاهای عجیب قاتل ندای 6 ساله مشهدی در دادگاه +عکس

دستگیری عروس خائن به خاطر قتل پدر شوهرش یافت آباد تهران

شلیک های هولناک به پلیس برای فراری دادن برادر زندانی

حمله به یک خانه در تهران به خاطر متلک ناموسی به یک زن + عکس

آخرین پیامک عجیب مرد مشهدی به زن جوان قبل از مرگ مشکوک

کار عجیب پسر کوچولوی گرسنه / او عکس مرغ سوخاری را لیس زد! +عکس

مهریه 500 سکه ای داماد را به دردسر بزرگی انداخت!

گفتگو با دکتر دانشی که همسر و 2 فرزندش را در سقوط هواپیمای یاسوج از دست داد + عکس

نوعروس بودم که فهمیدم شوهرم با زن بیوه ای که دوست است به خواستگاری ام آمده بود!

این پدر و پسر وارد ایران شدند تا توریست ها خارجی را به دام بیندازند+ عکس و فیلم گفتگو

دستگیری در پرونده گم شدن امیرحسین 7 ساله کرمانی+عکس

تصادف ساختگی برای سرقت خودرو‌های مدل بالا از سایت دیوار

فتگو با پدر کودک مشهور روز حمله داعشی ها به مجلس ایران / وعده هایی که عملی نشد + عکس

بررسی ازدواج دائم و موقت دختر باکره / بی اجازه بزرگترها؛ بله!

 

کدخبر: 387582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟