به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار علی آزادی، رئیس پلیس Police استان زنجان اظهار کرد: درپی دریافت شکایتی مبنی بر برداشت اینترنتی از حساب یکی از شهروندان، موضوع با تشکیل پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت.
رئیس پلیس استان زنجان خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی 2 متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی و دستور قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. 
آزادی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهمان منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به جرم Crime خود اعتراف کردند.
وی ادامه داد : متهمان در اظهارات خود بیان داشتند در شبکه اجتماعی تلگرام Telegramعضو می‌باشند که با طراحی و فروش ربات تلگرامی قربانیان را به درگاه‌های جعلی بانکی "فیشینیگ"هدایت می کردند و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم حساب قربانیان اقدام به برداشت غیرمجاز می کردند.
رئیس پلیس استان زنجان ادامه داد: متهمان در اظهارات خود به برداشت غیر مجاز از حساب 250 نفر با بیش از 2 میلیارد ریال اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند .
آزادی با بیان اینکه حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن یک ضرورت است از همشهریان و کاربران انتظار داریم به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند افزود: در هنگام خریدهای اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به علایم اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها نظیر پروتکل "https" و صحت آدرس بانک مربوطه دقت نمایند.
رئیس پلیس استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مدیر کارخانه گفت عاشقم شده و مرا صیغه کرد / خشکم زد وقتی گفت صیغه ات تمام شد برو!

کلاهبرداری 4000 میلیاردی از یک بانک در تهران

داماد بدجنس نوعروسش را فروخت!

بازیگران سینمای ایران مرد اعدامی را از پای چوبه دار نجات دادند +عکس

فرزاد با نیت شرورانه بارها نوشین 17 ساله را به خانه ای برد

راز بی حیایی نغمه و ستاره در خانه همسایه چه بود؟!

کشف جسد بازیگر مشهور در خانه ویلایی اش + عکس

2 زن مچ مرد بی حیا را در سرویس بهداشتی زنان گرفتند / او با گوشی اش فیلم می گرفت + فیلم

تلاش قاضی یک پرونده اعدام، معلم فیزیک آبادانی را از مرگ نجات داد

قتل عام به خاطر قهر کردن همسر +عکس

نکبت یک مرد دامان زن و فرزندش را آلوده کرد+عکس

راز جسد سوخته پسر 7 ساله در نزدیک فرودگاه آبادان چیست؟

وقتی زن صیغه ایم را روی نیمکت پارک ملت همراه 2 جوان غریبه دیدم، با چاقو به جانش افتادم

کدخبر: 387188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟