بازیگران سینمای ایران مرد اعدامی را از پای چوبه دار نجات دادند +عکس

شامگاه سه‌‌مردادماه‌‌1387 بود که مأموران کلانتری‌161 ابوذر با تماس تلفنی شهروندی از درگیری مرگباری در خانه‌ای حوالی خیابان همایونشهر با خبر و راهی محل شدند. مأموران کلانتری در محل حادثه Incident که طبقه چهارم ساختمان در حال ساختی بود با جسد خونین مرد 50‌ساله‌ای به نام طالب و کمی آنطرفتر با پیکر خونین مرد42‌ساله‌ای به نام رحیم روبه‌رو شدند.

همزمان با انتقال مرد زخمی به بیمارستان بررسی‌ها نشان داد قاتل The Murderer مرد 50ساله‌ای به نام شاهرخ است که لحظاتی قبل مقتول را با اصابت هشت‌ضربه چاقو به قتل Murder رسانده و معمار ساختمان را نیز به شدت زخمی کرده است. 
مرد زخمی در تحقیقات پلیس گفت: قاتل شاهرخ نام دارد. او از دوستان قدیمی مقتول بود، اما مدتی است با هم اختلاف مالی دارند. صبح روز حادثه به محل زندگی مقتول در این ساختمان آمد و تا ظهر منتظرش بود، اما طالب به محل ساختمان نیامد و قاتل هم بعد از ناهار خارج شد، اما دوباره بعداز‌ظهر به ساختمان برگشت. ابتدای شب بود که طالب وارد ساختمان شد و قاتل بدون هیچ حرفی با چاقو به وی حمله کرد و با ضربات متعدد او را به قتل رساند و در نهایت مرا هم زخمی و از محل فرار Escape کرد. او بلافاصله پس از فرار سوار خودروی سواری شد که چهار مرد دیگر داخل خودرو بودند و همگی از محل گریختند. در حالی که دو روز از حادثه گذشته بود قاتل فراری به اداره پلیس رفت و به قتل اعتراف کرد. 
وی در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی گفت: من فروشنده چوب و نجار هستم. سال‌80 بود که مقتول برای خرید چوب به محل کارم آمد و با هم آشنا شدیم. او گفت که در کار ساخت و ساز فعالیت می‌کند و همچنین همراه‌12 نفر از دوستانش شرکتی به عنوان «‌یاران 66‌» تأسیس کرده‌اند که مقداری از درآمد شرکت را هزینه بیماران کلیوی می‌کنند.

وی ادامه داد: مدتی بعد طالب مرا در مراسمی که هیئت مدیره شرکت یاران‌66 بر پا کرده بودند دعوت کرد. در آن مراسم فهمیدم او همراه دوستانش فرقه‌ای به همان نام «یاران‌66» راه اندازی کرده‌اند و طالب به عنوان مراد آن فرقه و مدعی است چشم بصیرت دارد و مستجاب الدعوه است. همه اعضا دستورات او را بدون چون و چرا اطاعت می‌کردند و می‌گفتند نام فرقه‌شان‌66 نام خدا بر اساس حروف ابجد است. چند جلسه‌ای در مراسمات آنها شرکت کردم و شیفته او شدم تا اینکه مقتول به من پیشنهاد داد در کار ساخت و ساز با او شراکت کنم و من هم 500 میلیون تومان به او دادم. 
مدتی گذشت تا اینکه متوجه شدم او مرا فریب داده است به همین دلیل از او خواستم پول مرا پس دهد اما طالب همیشه با بهانه‌گیری امروز و فردا می‌کرد. روز حادثه برای تسویه حساب پیش او رفتم و قرار بود 200‌میلیون تومان علی‌الحساب به من بدهد. تا ظهر با هم بودیم و بقیه حساب و کتاب‌ها به بعد‌از‌ظهر موکول شد. شب ساعت‌19 به محل کارش که در همانجا زندگی می‌کرد، رفتم اما او نبود. معمارش گفت به زودی می‌آید و من هم منتظرش ماندم تا اینکه آمد. ابتدا دقایقی با هم حرف زدیم، اما او برای پرداخت طلبم بهانه می‌گرفت که با چاقو او را به قتل رساندم و دوستش را هم زخمی کردم. 
متهم پس از تحقیقات تکمیلی و صدور کیفرخواست از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران در شعبه‌71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. متهم در دادگاه به قتل اعتراف کرد و اولیای‌دم و هیئت قضایی هم پس از درخواست اولیای دم وی را به قصاص محکوم کردند. 
رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌15 دیوان عالی کشور برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. 
در حالی که متهم پس از سیر مراحل قانونی حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، بهرنگ توفیقی کارگردان و نویسنده مطرح سینما و تلویزیون همراه تعدادی از بازیگران سینما با همکاری هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران تلاش‌های خود را برای جلب رضایت اولیای‌دم آغاز کردند تا اینکه پس از تشکیل چند جلسه صلح و سازش با حضور بازیگران سینما و اولیای‌دم، این تیم موفق شدن با پرداخت 50‌میلیون تومان به عنوان بخشی از دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کنند.

بدین ترتیب متهم که از حدود 10‌سال قبل در زندان Prison به سر می‌برد با این اقدام خداپسندانه از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

2 زن در گاراژ مخروبه محله نبرد تهران چه رازی داشتند؟! + عکس

سفر پیرمرد 70 ساله به جام جهانی با تراکتور + تصاویر

عکس جنجالی بن سلمان با یک خانم‌ محجبه

نیروهای ایران با لباس ارتش سوریه در مرزهای اسرائیل

آیا جسد سوخته در خرمشهر با پسربچه گمشده ماهشهری ارتباط دارد؟

برکناری ماموران پلیس پس از کتک زدن وحشیانه یک جوان + فیلم

زن جوان در دفاع از ناموس خود کتک خورد! / در یزد رخ د اد + جزییات

تجاوز بی رحمانه به دختر 3 ساله در گاراژ متروکه / یک رهگذر ناله های دخنربچه را شنید+ عکس

راز بی حیایی نغمه و ستاره در خانه همسایه چه بود؟!

2 زن مچ مرد بی حیا را در سرویس بهداشتی زنان گرفتند / او با گوشی اش فیلم می گرفت + فیلم

تلاش قاضی یک پرونده اعدام، معلم فیزیک آبادانی را از مرگ نجات داد

وقتی زن صیغه ایم را روی نیمکت پارک ملت همراه 2 جوان غریبه دیدم، با چاقو به جانش افتادم

تجاوز به هانیه 17 ساله در تاکسی زرد رنگ تهران + آخرین خبر و عکس

کدخبر: 387037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟