به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، متخصصان روانشناسی زیادی درباره تاثیر اموال دنیوی روی مغز صحبت کرده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند اگر کسی به مال دنیا چنگ بزند و آن را با تمام وجود بخواهد، می‌توان به آن شخص معتاد Addicted گفت. این عقیده با عقاید متخصصان بیمارستان کسل کریگ در کشور اسکاتلند یکی است. این بیمارستان به تازگی بخشی مربوط به نگهداری از بیمارانی را تاسیس کرده است که به معامله ارزهای مجازی اعتیاد دارند.
متخصصان زمان زیادی است که بر اساس پژوهش‌های خود به این یافته رسیده‌اند که خرید و فروش ارزهای مجازی درست همانند قمار کردن است. هیجان ناشی از این دو کار میزان آدرنالین زیادی را در خون ترشح می‌کند که با این اتفاق فرد هر لحظه برای بیشتر لذت بردن از این شادی بیشتر به معامله روی می‌آورد. این اتفاقات وابستگی احساسی را برای اینگونه افراد به همراه دارد. افرادی که ارزهای مجازی را خرید و فروش می‌کنند، به بازار Store بورس درست شبیه به میز قمار معتاد می‌شوند و با هر بار ضرر اکثر پول خود را در ریسک قرار می‌دهند تا پول رفته را دوباره به جیب خود بازگردانند.
بیمارستان کسل کریگ برنامه‌ای تنظیم کرده است تا کسانی که به خرید و فروش ارزهای مجازی مانند بیت کوین اعتیاد دارند، به این بیمارستان مراجعه کنند و از طریق همان روش‌هایی که برای بیماران معتاد به قمار استفاده می‌شود، مورد مداوا قرار بگیرند. در طول دوره‌های درمانی که برای این بیماران در نظر گرفته شده، قرار است به آنان رفتار درمانی، مسئولیت پذیری، طریقه پیدا کردن فعالیت‌های مثبت برای استفاده از منابع مالی و مدیریت پرداخت بدهی‌ها آموزش داده شود.
البته هزینه‌های این طول درمان هم برای بیماران کم نیست. بیمارانی که در این بیمارستان بستری خواهند شد، برای هر هفته اقامت خود در اتاق‌های خصوصی و چند نفره به ترتیب باید 4 هزار و 970 پوند (حدود 28 میلیون تومان) و 2 هزار و 975 پوند (حدود 18 میلیون تومان) پرداخت کنند. این هزینه برای این بیمارستان می‌تواند سود زیادی به ارمغان آورد. مسئولان بیمارستان در پی این هستند که بتوانند کاری کنند تا بیمه بخشی از هزینه‌های بیماران را بدهد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ناگفته هایی از انحرافات دیگر در دبیرستان معین تهران / فیلم وحشتناک دوم به قاضی تحویل داده شد

اولین عکس ناظم منحرف دبیرستان معین با لباس زندان / این مدرسه ساقی داشت و مشروب در زنگ تفریح سرو می شد

عروس و داماد تهرانی 3 ساعت قبل از مراسم ازدواج به دادگاه خانواده رفتند! + عکس

این زن مرگ دیگران را بو می‌کشد + عکس

پلیس وظیفه شناس شیراز کیف پر از طلا را به دست صاحبش رساند

روایت رئیس روانپزشکی پزشکی قانونی از معاینه ۷ دانش‌آموز دبیرستان معین تهران

شکار مار به دست آقا معلم+عکس

فیلمی که راز نامادری سنگدل سعودی و ارتباط او با پسر نوجوان را لو داد

این 4 ملوان ایرانی با سرنوشت مبهم ایرانی 40 ماه اسیر دزدان دزیایی بودند+عکس

سناریوی زن نازا برای ربودن نوزاد از بیمارستان همدان

نماینده مجلس: یکی از پرونده های سعید طوسی محرمانه بود / پرونده او بسته نشده است!

10 روز با مردگان رفت و آمد کردم! / این مرد وقتی از کما خارج شد ذکر امام حسین ( ع) می گفت

خودکشی زن جوان در جاده ساری - نکا + فیلم

کدخبر: 385954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟