راز دزدیده شدن کاپ جام جهانی 1966 برملا شد / این 2 برادر آن را ربودند + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، سیدنی کوگولر عضو یکی از گروه‌های گانگستری لندن و برادرش رگ اولین انگلیسی‌هایی بودند که دستشان به جام جهانی رسید. سیدنی این کاپ را چند ماه قبل از اینکه انگلیس از رقابت‌های جام جهانی فوتبال 1966 میزبانی کند دزدیده بود. قسمت جالب ماجرا این بود که کاپ چندی بعد داخل پرچینی انداخته شده و توسط سگی به اسم پیکلز پیدا شده بود. سیدنی که آن موقع 40 سال داشت کاپ را "برای تفریح" با همکاری برادرش رگ دزدیده بود. پسر رگ که با میرر صحبت کرده گفته است که سیدنی این کار را فقط برای افتخارش انجام داده و هیچ انگیزه مالی از آن نداشت.

این کار برادران کوگولر باعث یکی از بزرگترین تحقیقات اسکاتلند یارد در زمان خودش شد و پوشش رسانه‌ای بیشتری از انتخابات آن سال انگلیس پیدا کرد. 
بستگان سیدنی که سال 2005 در سن 79 سالگی فوت کرد می‌گویند او همیشه از این صحبت می‌کرد که اولین انگلیسی بوده که کاپ جام جهانی را لمس کرده است. او جام را که در موزه قبل از جام جهانی به نمایش گذاشته شده بود دزدید و با خود به خانه برد ولی بعد از اینکه حس کرد اگر همسرش آن را پیدا کند از خانه بیرونش خواهد کرد با برادرش رگ تماس گرفت تا جام را به خانه خودش ببرد. رگ جام را زیر صندلی ماشینش گذاشت و با وجود اینکه پلیس Police به او مشکوک شد و ماشینش را جستجو کرد نتوانست آن را پیدا کند. سیدنی و رگ در چند روز آینده سعی کردند با قرار گذاشتن با بازرس مسئول پرونده جایزه تعیین شده برای پیدا کردن جام را که بیش از 5هزار پوند بود از آن خود کنند ولی به دلیل دستگیری دوستشان که عامل ارتباط با بازرس بود آن را به انبار زغال سنگ پدر زن رگ بردند و پنهان کردند.

پسر رگ می‌گوید آنها از دستگیر شدن وحشت داشتند ولی چون ارزش معنوی جام را زیاد می‌دانستند ذوبش نکردند تا از طلایش استفاده کنند. آنها فهمیده بودند که وقتش رسیده تا از آن خداحافظی کنند. 7 روز بعد سگی که با صاحبش به پیاده‌روی رفته بود جام را داخل پرچینی پیدا کرد. اینکه جام چطور سر از آنجا درآورده است مشخص نشده است.
سیدنی و رگ هر دو در مراسم تشییع جنازه‌شان حلقه گل‌هایی به شکل جام جهانی داشتند. پسر رگ می‌گویند آنها همیشه مفتخر بودند که به عنوان افرادی که جام جهانی را دزدیدند شناخته شوند. 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اشک های تازه داماد که قاضی دستور انتشار عکس بدون چهره او را داده است + فیلم گفتگو و عکس

این 2 برادر را می شناسید؟ / آنها خیابان گرد تهران بودند! +عکس

شوهر بی حیا و هستی را در وضعیت بدی در خانه دیدم!

6 زن درخانه فساد با مردان عراقی در وضعیت بد دستگیر شدند/در آبادان رخ داد

نقشه شیطانی معلم خصوصی برای دانش آموز خوش تیپ + عکس

زن ایرانی کودک زنده به گورشده را در تپه های لوس آنجلس نجات داد! + عکس

اقدم غیر انسانی پزشک برای سقط جنین دوست دختر حامله اش / اسکندر دستگیر شد + عکس

دعوای عجیب 2 دختر دبیرستانی و مادرانشان در آبادان / کتک کاری در خیابان رخ داد

هویت همسر بن سلمان لو رفت / او هم یک شاهزاده عربی است! + عکس بدون حجاب

آبپاش شهرداری این جوان را هنگام کثافتکاری پشت شمشادها غافلگیر کرد! + فیلم

نقش یک دختر فومنی در یک فیلم مردم رشت را به خیابان ریخت!

معمای قتل های سریالی حل نشده 6 دختر / این دختران قربانی نیت شوم شدند + عکس

 

کدخبر: 383229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟