احساس خطر از یک زن قتل فجیعی را رقم زد + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، مردی که مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی پارانوئید بود زن بی گناهی را به قتل رساند.

جنیسیس ادوارد 33 ساله در منچستر زن بی گناهی را که در عابرپیاده بود با ضرب چاقو به قتل رساند.قاتل در اعترافات خود گفت: وقتی زن جوان از فروشگاه مواد غذایی بیرون آمد جنیسیس حس کرد که او دنبالش است و قصد آزار دادنش را دارد و  احساس خطر کرد حالت جنون بهش دست داد و تصمیم گرفت زن بی گناه را بکشد.

دادگاه پس از تحقیقات پزشکی متوجه شد که جنیسیس دچار بیماری اسکیزوفرنی پارانوئید است و وقتی احساس ترس و خطر می کند غیر قابل کنترل می شود و دست به هر کار خطرناک وغیرقابل جبرانی می زند.

دادگاه او را به جرم بیماری اش به حداقل 11 سال زندان محکوم کرد.

اسکیزوفرنی پارانوئید یکی از رایج ترین فرم های بیماری اسکیزوفرنی است. اسکیزوفرنی نوعی روانپریشی است که ذهن با واقعیت سازگار نیست. این بیماری بر روی افکار و رفتار بیمار تاثیر می گذارد. این بیماری به شکل های مختلف و در زمان های متفاوت بروز می کند. بیماری معمولا در اواخر بلوغ یا دوران بزرگسالی شروع می شود.

افراد مبتلا به هذیان های پارانوئید به طور نامعقولی به دیگران مشکوک هستند. این حالت کار پیدا کردن، برقراری ارتباط و انجام برخی کارها را برای این افراد سخت می کند. حتی مراجعه به پزشک برای این افراد سخت است. گرچه این بیماری یک بیماری طولانی مدت است، اما مصرف دارو به بهبود علائم کمک می کند.

علائم پارانوئید

توهم ها عقایدی هستند که واقعی به نظر می رسند، حتی با وجود شواهد قوی که این توهمات را رد می کنند. توهم های پارانوئید هذیان های آزار دهنده نیز نامیده می شوند و ریشه در ترس و اضطراب دارند. این توهم ها باعث بروز احساساتی می شود که عبارتند از:

فرد احساس می کند همکاران او با روش های مختلف، مانند ریختن سم در غذا، سعی در آسیب رساندن وی دارند.

اعضای خانواده و یا پارتنر او سعی می کنند به شخص خیانت کنند.

افرادی از طرف دولت در حال تعقیب هستند.همسایه ها سعی در آزار و اذیت وی دارند.

کدخبر: 382512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟