سرهنگ محمدرضا عزیزی تصریح کرد: در نیمه اردیبهشت‌ماه 5 نفر حفار غیرمجاز در روستای موئیجین در حین حفاری غیرمجاز دستگیر شدند، این افراد که مجهز به ادوات حفاری بودند در حین حفاری به چند قطعه سنگ قبر قدیمی واجد ارزش تاریخی دسترسی پیدا کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه این سنگ‌ها مربوط به دوران اسلامی و دارای ارزش تاریخی هستند، اظهار کرد: با همکاری میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان این افراد در حین حفاری دستگیر و روانه زندان Prison شدند.

وی همچنین از دستگیری 2 نفر حفار غیرمجاز در روستای رویان کبودراهنگ خبر داد و گفت: این افراد مجهز به دستگاه فلزیاب بوده اما موفق به کشف اشیاء تاریخی نشده بودند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در شهرستان همدان نیز در اردیبهشت‌ماه امسال 2 حفار غیرمجاز که مجهز به دستگاه فلزیاب بودند، در حین حفاری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

عزیزی با اشاره به اینکه حفاری غیرمجاز همیشه در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اداره‌کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی و همچنین دوستداران میراث فرهنگی همکاری خوبی در زمینه حفاری غیرمجاز دارند که همین امر موجب افزایش دستگیری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد حفاری‌های غیرمجاز در همدان کشف می‌شود، یادآور شد: حفاران غیرمجاز دستگیر و تحویل مراجع قضایی می‌شوند که برای این افراد بر اساس میزان جرم، 6 ماه تا سه سال حبس درنظر گرفته می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دردسر عاشق شدن پسر 12 ساله به دختر 34 ساله / پیام دستگیر شد!

جشن عروسی یک داعشی در ایران / مراسم عقد چگونه بود؟!

آخرین خبر شگفت انگیز درباره جسد مومیایی شهر ری

ساخت فیلم غیراخلاقی از یک زن و دختر داخل دبیرستانی در مشهد +جزئیات

رفتار شوهر همانند دوجنسه ها شده است! / زن مشهدی از آرایش زنانه شوهرش گفت!

نقشه مرد اعدامی زندان کرج برای وکیل و پزشک تهرانی + عکس

خودکشی زن 18 ساله اردبیلی پس از کشتن دختر 2 ساله اش در هتل مشهد

همکاری تصویربردار زن صدا و سیما با باند مخوف دزدان تهران! + عکس

خواستگار سمج گوش های برادر 12 ساله عروس را برید + عکس و جزئیات

اعترافات تلخ پدرشکنجه گر نگار 17 ساله کرجی / دخترم مرا می بخشد؟! + فیلم

زن تهرانی وقتی اشک های قاتل پسرش را دید از اعدام او گذشت + عکس

نقشه طلافروش تلگرامی برای یک زن مازندرانی

کدخبر: 378224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟