بخشش قاتل به احترام اعیاد شعبانیه

روز 11 مرداد‌سال‌1389 بود که مأموران پلیس شهرستان اسلامشهر از مرگ مشکوک پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌ها با خبر و راهی محل شدند. مأموران روی تخت بیمارستان با جسد پسر 19‌ساله‌ای به نام حبیب روبه‌رو شدند که با اصابت دو ضربه چاقو به سر و شکمش به قتل Murder رسیده بود. نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول هفت‌روز قبل چهارم مردادماه در شهرک جانبازان اسلامشهر در درگیری با فرد ناشناسی به شدت زخمی می‌شود که دو پسر موتور سوار پیکر خونین او را به بیمارستان منتقل می‌کنند. مأموران ابتدا به دو پسر موتور‌سوار در این حادثه Incident مظنون شدند و آنها را مورد بازجویی قرار دادند، اما دریافتند این دو پسر موتور‌سوار در حادثه مرگ حبیب بی‌گناه هستند و فقط به خاطر نجات جانش او را به بیمارستان رسانده‌اند.

یکی از پسران موتور‌سوار گفت: همراه دوستم در حاشیه شهرک در حال دور زدن بودیم که با پیکر خونین پسر جوان روبه‌رو شدیم. او به سختی حرف می‌زد و با کلمات بریده گفت یکی از دوستانش او را با چاقو زخمی کرده است و ما هم او را بلافاصله به بیمارستان منتقل کردیم، اما متأسفانه پس از چند روز به علت شدت خونریزی فوت کرد.

بدین ترتیب مأموران تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل پسر 19‌ساله ادامه دادند. بررسی‌های میدانی مأموران حکایت از این داشت مقتول از مدتی قبل با یکی از بچه‌های محل خود به نام ابراهیم اختلاف داشته به طوریکه ابراهیم چند بار او را در جمع دوستانش تهدید به مرگ کرده است. همچنین مشخص شد مقتول روز حادثه همراه ابراهیم دیده شده است. یکی از دوستان مقتول گفت: روز حادثه حبیب در مغازه من بود که ابراهیم با موتور سیکلتش از راه رسید. آنها با هم مشاجره لفظی کردند و دقایقی بعد ابراهیم سوار موتور سیکلتش شد و از محل رفت، اما ساعتی بعد یکی از دوستانم گفت ابراهیم حبیب را سوار موتور سیکلتش کرده و هر دو به حاشیه شهرک رفته‌اند.

پس از این مأموران ابراهیم را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند، اما وقتی به خانه‌اش رفتند متوجه شدند به مکان نامعلومی گریخته است. برادر متهم گفت که روز حادثه برادرش با لباس خونی به خانه آمده و پس از عوض کردن لباس‌هایش از خانه فرار Escape کرده است، اما خبر نداشت که دوستش را به قتل رسانده است. مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری متهم آغازکردند تا اینکه مدتی بعد مخفیگاه او را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد. قاتل The Murderer گفت: من و مقتول بچه یک محل و دوست بودیم. مدتی بود که ما دو نفر به خاطر سیم کارت تلفن همراهی با هم اختلاف داشتیم. یکی از سیم کارت‌های من گم شده بود و دوستانم مدعی بودند دست حبیب است، اما او قبول نداشت. هر وقت او را می‌دیدم درخواست می‌کردم سیم کارتم را پس دهد، اما فایده‌ای نداشت. به خاطر همین موضوع چند باری با هم درگیر شدیم.

وی ادامه داد: روز حادثه او را سوار موتورسیکلتم کردم تا درباره سیم‌کارت با هم حرف بزنیم. دو نفری به مکان خلوتی رفتیم و با هم در حال حرف زدن بودیم که مثل همیشه با هم درگیر شدیم. وقتی درگیری ما بالا گرفت با چاقو دو ضربه به سر و شکمش زدم. حبیب خونین نقش بر زمین شد که دو موتور‌سوار را از دور دیدم به طرف ما می‌آیند. پس از این از ترس از محل فرار کردم، اما هرگز فکر نمی‌کردم او به قتل برسد.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه قتل در شعبه‌113 دادگاه کیفری استان از سوی هیئت قضایی محاکمه شد. اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم ابراهیم را به جرم Crime قتل عمد به قصاص با چوبه‌دار محکوم کردند. حکم دادگاه پس از تأیید در شعبه‌16 دیوان برای سیر مراحل قانونی اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

متهم پس از سیر تشریفات اجرای حکم و گرفتن استیذان از رئیس قوه‌قضائیه سحرگاه 29‌شهریور‌‌سال قبل در زندان Prison رجایی‌شهر برای اجرای حکم پای چوبه دار حاضر شد. در حالی که طناب دار به گردن متهم آویخته شده بود با میانجیگری قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و هیئت صلح و سازش دادسرا اولیای‌دم با گذاشتن شرطی به قاتل مهلت دو ماه دادند و متهم به سلولش بازگشت.

متهم دو ماه بعد در تاریخ 28 آبان‌‌سال قبل برای دومین بار پای چوبه دار حاضر شد، اما این بار هم هیئت صلح سازش دادسرای امور جنایی برای قاتل از اولیای‌دم مهلت گرفتند. در چنین شرایطی هیئت صلح سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرا تلاش‌های خود را برای جلب رضایت از اولیای‌دم پیگیری کردند تا اینکه چند روز قبل اولیای‌دم به شعبه اجرای احکام دادسرا آمدند و رضایت‌نامه کتبی خود را ارائه دادند. مادر مقتول گفت: ابتدا اصرار به قصاص قاتل داشتیم اما چند روز قبل تصمیم گرفتیم متهم را ببخشیم. ما دوست نداریم با اجرای حکم قصاص خانواده دیگری را داغدار کنیم به همین دلیل او را بخشیدیم و امیدواریم متهم پس از آزادی گذشته خود را جبران کند. بدین ترتیب با اقدام خداپسندانه اولیای‌دم قاتل به زندگی دوباره بازگشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل عام بی رحمانه 90 اسب‌ کولبران در اشنویه + عکس

زوایای پنهان از پرونده قاتل دانش آموز 10 ساله مشهدی + عکس منتشر نشده از قاتل

نقشه شوم برای رقیب عشقی + عکس

اعدام مخوف ترین قاتل سریالی 10 زن در شیراز + عکس

قتل برای مخفی ماندن ارتباط شیطانی عروس + عکس

مومیایی کشف شده کجا دفن شد؟! / ناگفته های عجیب فرماندار شهر ری

چانه زنی ممنوع / خط و نشان ظریف به ترامپ

مبارزه جالب یک حیوان مادر با مار پیتون برای نجات توله اش+ فیلم

مرگ تلخ جوان زندانی به خاطر ایدز در زندان کرج + عکس

دردسر بزرگ برای ستار به خاطر کتک زدن نامزدش هنگام خرید عروسی

رهبر کره شمالی برای زنش غیرتی شد! + عکس

 

کدخبر: 377549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟