شرایط تعیین هویت مومیایی رضا شاه / جسد کشف شده کجاست؟! +عکس

این جسد مومیای که گفته می شود که به احتمال زیاد مربوط به جسد رضا شاه است صبح دیروز با تیغ‌های بیل‌مکانیکی به طور اتفاقی از زیر خاک بیرون آمد. به گفته برخی از مردم که شاهد این حفاری‌ها بودند، گویا جنازه مومیایی‌شده بوده و در همان محل مقبره‌ تخریب‌شده رضاشاه پیدا شده است.

در حالی که هنوز از سرنوشت و چگونگی انتقال جسد و تعیین هویت آن هیچگونه اطلاعی اعلام نشده است، اما رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بدون اشاره به جسد پیدا شده توضیحاتی را در خصوص نحوه شناسایی اجساد مومیایی شده از سوی پزشکی قانونی ارائه کرد.

دکتر احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره اینکه آیا پزشکی قانونی می‌تواند اجساد مومیایی شده را شناسایی کند گفت: احتمال شناسایی اجساد مومیایی شده از سوی پزشکی قانونی وجود دارد اما امکان آن به شکل 100 درصدی نیست.
وی با بیان اینکه شناسایی اجساد مومیایی شده و به ویژه تعیین هویت آنها امری دشوار و زمانبر است، افزود: برای شناسایی یک جسد مومیایی شده ابتدا باید بافت استخوان‌ها و بافت بدن بررسی شده و در صورتی که سالم باشد DNA را از آن استخراج کرده و تحت آزمایش قرار داد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه فرآیند مومیایی کردن افراد بافت بدن را به طور کلی تغییر می‌دهد، خاطرنشان کرد: همین امر سبب پیچیدگی‌هایی در فرآیند تشخیص مومیایی بودن یک جسد می‌شود.
به گفته شجاعی از طریق اخذ آزمایش DNA از بستگان جسد مومیایی شده نیز می‌توان فرآیند تشخیص هویت را سریعتر انجام داد. 

جسد کشف شده کجاست؟!

یکی از اعضای شورای شهر صحت خبر را تایید کرد ولی گفته می‌شود جنازه را دوباره دفن کرده‌اند اما اهالی می‌گویند از محل خارجش کرده‌اند. رییس روابط عمومی حرم حسنی اما گفت این یک جسد معمولی بوده و بقیه حرف‌ها شایعه است. مصطفی آجرلو، گفت که جسد کشف شده «باقی مانده از یک جسد طبیعی است» و «چهره آن قابل تشخیص نیست». برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس / شباهت جسد مومیایی پیدا شده با آخرین عکس رضا شاه

دختر 13 ساله هدف آزار و اذیت پسر عموها شد + عکس

قتل در پارک ارم تهران +عکس

قتل در روز بارانی کرج

وقتی فهمیدم پدر 9 فرزندم نیستم! / این مرد از زن خائن اش شکایت کرد

محاکمه یک زن به خاطر داشتن 2 شوهر در تهران

3 کودک در شکنجه گاه زن بابای سوم! / دادستان ماهشهر خبر داد + عکس

مرگ مشکوک خانم دکتر روانشناس در سقوط از یک برج در تهران + عکس

قتل مرد همدانی به خاطر ازدواج سوم / زن دوم اعتراف کرد

دستگیری 18 مرد شیطان صفت در هتل پاتایا تایلند / ارتباط با دختران کم سن و سال جرم آنان است

دو ماه زندگی با جسد پدر / وقت نداشتم دفنش کنم!+ عکس

اولین عکس و سلفی از جسد مومیایی رضا شاه + عکس

کدخبر: 375029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟