عملیات جست و جو به علت شرایط بد جوی متوقف شد/ 3 متر برف در محل سقوط هواپیمای آسمان !

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، شاهین فتحی در خصوص آخرین وضعیت جست‌وجو برای یافتن پیکر قربانیان سانحه سقوط Fall هواپیمای آسمان گفت: با توجه به بارندگی و سرمای شدید در ارتفاعات، عملیات جست و جوی پیکر قربانیان متوقف و امدادگران به پایین ارتفاعات منتقل شده‌اند در صورت بهبود شرایط جوی تیم‌های امدادی به ارتفاعات صعود کرده و عملیات آغاز می‌شود.

وی افزود: کمپ دائم هلال احمر در محل سقوط هواپیما برپا شده و جست‌وجو‌ها همچنان ادامه دارد. این در حالی است که بدون وقفه روزانه ۲۰ تا ۳۰ امدادگر و کوهنورد مشغول جست‌وجو هستند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر تمامی بافت‌های انسانی پیدا شده پس از انتقال از ارتفاع در اختیار پزشکی قانونی کهکیلویه و بویراحمر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی نقاط به سه متر می‌رسد خاطرنشان کرد: امدادگران برای اینکه بتوانند به پیکر‌ها دسترسی پیدا کنند تونل‌هایی را در برف حفر کرده‌اند. شعاع پرت شدن لاشه هواپیما و پیکر‌ها به ۵۰۰ متر می‌رسد. لازم به ذکر است بخشی از لاشه هواپیما در دهلیز کوه قرار دارد.

فتحی در خصوص گلایه برخی از خانواده‌های جانباختگان نسبت به روند جست‌وجوی اجساد عنوان کرد: تاکنون چند جلسه با خانواده قربانیان برگزار کرده‌ایم و حتی نماینده‌ای از جانب این خانواده‌ها به هلال‌احمر معرفی شده تا روزانه تمامی اطلاعات و روند جست‌وجوی اجساد را در اختیار آن‌ها قرار داده و خانواده‌های داغدار در جریان نحوه عملیات‌ها قرار گیرند.

گفتنی است روز ۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته هواپیمای آسمان با ۶۶ سرنشین و خدمه از تهران به سمت یاسوج به پرواز درامد که در ارتفاعات دنا با کوه برخورد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 372956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟