1- بر اساس بند 1-7 گزارش مقدماتی بررسی سانحه پرواز تهران-یاسوج که توسط سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده، در گزارش سازمان هواشناسی Meteorology کشور، اطلاعات و وضعیت آب و هوایی فرودگاه یاسوج در زمانهای مختلف ارائه شده است که بر اساس بررسی های بعمل آمده، در زمان روشن کردن موتورها، پدیده هواشناسی خاصی جهت ممانعت پرواز از فرودگاه مهرآباد وجود نداشته است و براساس گزارش هواشناسی ساعت 04:30 Z همان روز و با توجه به Operational Notice شماره 42395، هواپیما مجاز به پرواز از فرودگاه مهرآّباد بوده است، بنابراین شرکت هواپیمایی آسمان طبق مقررات و OM عملیات اقدام کرده است.

2- مرحوم حجت الله فولاد، خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری (TRE) بوده که می توانسته پرواز سایر خلبان ها و کمک خلبان ها را نیز ارزیابی کند. در سال 1388 جراحی قلب Heart باز کرده بود ولی نامبرده از سال 1389 به طور مرتب به همراه کمک خلبان هایی که زیر 60 سال داشته و مشکل پزشکی نداشته اند پرواز می کرده است و این امر هیچگاه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مخالف مقررات تلقی نشده است.

3- هم اکنون شرکت هواپیمایی آسمان در اکثر ناوگان های خود دارای مازاد خلبان می باشد و به سایر شرکتهای هواپیمایی ایرانی نیز خلبان واگذار می کند.

4- در پرواز یاسوج، تمامی مقررات لازم برای پرواز هواپیمای ATR از سوی شرکت هواپیمایی آسمان رعایت شده است، اما تصمیم گیری در حین پرواز در مواجهه با شرایط جوی بوجود آمده، بر عهده خلبان پرواز بوده است.

توفیق نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را در تقویت و پیشرفت تمامی شرکتهای هواپیمایی ایرانی از خداوند بزرگ مسئلت می نماییم.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمانبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟