به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، یک زن چندی پیش با مراجعه به پلیس Police آگاهی عنوان کرد که قربانی کلاهبرداری اینترنتی شده است.

به گفته این شهروند همدانی، فردی تلفنی وی را به پای دستگاه عابر بانک می‌کشاند و پس از مطلع شدن از موجودی حساب، اقدام به تخلیه حساب او می‌کند. با تحقیقات پلیس و بررسی حساب‌های بانکی شاکی، مشخص شد کلاهبرداران در مرحله نخست با جلب اعتماد شاکی با عنوان برنده شدن در سفر زیارتی عتبات عالیات، ٣٠‌میلیون ریال از حساب وی برداشت کردند.

همچنین در مرحله دوم، کلاهبرداران ٩٧٠‌میلیون ریال دیگر از حساب شاکی به سرقت Stealing ‌بردند. با ردگیری شماره حسابی که پول به آن انتقال یافته بود، در کمتر از ٤٨ ساعت مبلغ سرقت شده کشف و به مالباخته بازگردانده و حساب کلاهبرداران مسدود شد. ماموران در تحقیقات تکمیلی متوجه شدند متهمان از داخل یکی از زندان‌های استان البرز با خرید چندین کارت بانکی، از یکی از بانک‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

سال گذشته ٣٧٢ پروند قضائی مربوط به فضای مجازی از ابتدای فروردین تا پایان بهمن در استان همدان تشکیل شد و ٢٥٨ مجرم اینترنتی شناسایی و دستگیر شدند که بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به تهدید، مزاحمت، اخاذی و برداشت غیرمجاز از حساب مردم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟