3 پلیس مخفی‌های قلابی ماهواره نصب می کردند! + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و از سه‌پسر جوان که در پوشش نصاب ماهواره از وی زورگیری کرده بودند شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل تصمیم گرفتم برای خانه‌ام ماهواره نصب کنم. برای یافتن نصاب سری به دنیای مجازی زدم و بعد از بررسی‌ آگهی‌ها با شماره یکی از آنها تماس گرفتم. آن طرف خط تلفن مردی خودش را شهروز معرفی کرد و گفت که نصاب حرفه‌ای ماهواره است و در کمتر از یک‌ساعت ماهواره مرا نصب می‌کند. او با چرب زبانی اعتماد مرا جلب کرد و آدرس خانه‌ام را که در یکی از خیابان‌های شمال شرقی تهران است به او دادم و قرار شد شب برای نصب به خانه‌ام بیاید. وی ادامه داد: ساعت 9‌شب شهروز با من تماس گرفت و ادعا کرد آدرس خانه‌ام را پیدا نمی‌کند و گفت در یکی از میدان‌های نزدیک با خودروی 206 خودش منتظر من است تا او را به خانه‌ام ببرم.

خیلی زود به آن آدرس رفتم. وقتی سوار خودرواش شدم علاوه بر شهروز دو پسر دیگر داخل خودرو بودند. همان ابتدا به آنها مشکوک شدم، اما از ترس حرفی نزدم تا اینکه شهروز به راه افتاد و مسیرش را تغییر داد. وقتی به او اعتراض کردم آنها خودشان را مأموران پلیس مخفی معرفی کردند و گفتند به این بهانه افرادی که قصد نصب ماهواره دارند شناسایی و بازداشت می‌کنند. از آنها خواستم مرا رها کنند اما سه مرد جوان گفتند در صورتی مرا رها می‌کنند که کارت عابربانکم را در اختیار آنها قرار دهم وگرنه مرا به اداره پلیس منتقل می‌کنند. در نهایت آنها به زور کارت عابربانک و رمز آن را گرفتند و سپس دست و پایم را با چسب پهن بستند و در یکی از خیابان‌های اطراف تهران مرا از خودرو پایین انداختند و به سرعت از محل دور شدند. ساعتی بعد راننده موتورسیکلتی که از آن محل عبور می‌کرد متوجه من شد و دست و پایم را باز کرد و مرا نجات داد.

با طرح این شکایت تیمی از مأموران پلیس‌آگاهی تهران به دستور قاضی دادسرای ویژه سرقت Stealing برای زورگیران مأمور نما وارد عمل شدند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه Incident ادامه داشت مأموران با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت سه پسر زورگیر با درج آگهی نصب ماهواره و آنتن تلویزیون در شبکه‌های مجازی طعمه خود را انتخاب کرده و در پوشش نصب ماهواره اقدام به زورگیری می‌کنند.

مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند. بررسی‌ها نشان داد سارقان برای اینکه شناسایی نشوند پلاک خودروشان را مخدوش کرده‌اند. در نهایت مأموران یکی از زورگیران را که چند سابقه کیفری در پرونده‌اش ثبت شده بود به نام پیروز شناسایی کردند. مأموران دریافتند پیروز که به خاطر سرقت راهی زندان Prison شده بود چند ماه قبل با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شده و با تشکیل باندی از شهروندان زورگیری می‌کنند. مأموران چند روز قبل از سال جدید پیروز را در مخفیگاهش بازداشت کردند و با اعتراف او، دو همدستش به نام‌های شهباز و سیروس نیز دستگیر شدند. چند روز قبل سه متهم برای بازجویی به دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند. پیروز سرکرده باند با اعتراف به زورگیری‌های سریالی گفت: مدتی قبل از زندان آزاد شدم. بیکار بودم و همیشه داخل خیابان‌ها پرسه می‌زدم تا اینکه چند ماه قبل یکی از دوستان قدیمی‌ام را دیدم. او گفت در کار نصب ماهواره است و درآمد خوبی هم دارد. همان لحظه تصمیم گرفتم در شبکه‌های مجازی به دروغ برای نصب ماهواره و آنتن تلویزیون آگهی بدهم و در پوشش آن از مشتریان زورگیری کنم. چون فکر کردم این افراد به خاطر اینکه قصد دارند کار غیر‌قانونی انجام بدهند از ما شکایت نمی‌کنند و بدین ترتیب ما شناسایی نمی‌شویم و از این طریق پول خوبی به جیب می‌زنیم. در نهایت با کمک دو نفر از دوستانم که اصلاً سابقه سرقت و زورگیری نداشتند باند را تشکیل دادیم و شروع به پخش آگهی کردیم. در این مدت از 10‌نفر زورگیری کردیم. ما معمولاً با کارت افراد مالباخته از صرافی‌ها سکه و دلار می‌خریدیم و بعد هم بین خودمان تقسیم می‌کردیم. دو متهم دیگر در بازجویی‌ها حرف‌های سرکرده باند را تأیید کردند.

سه متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟