درخواست ۲۰ سال زندان برای مهمت هاکان همدست رضا ضراب

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، دادستان‌های پرونده دورزدن تحریم‌های ایران در بانک‌های ترکیه از قاضی Judge فدرال درخواست کرده‌اند که مهمت هاکان آتیلا، بانک‌دار سابق ترکیه را دست کم به تحمل ۲۰ سال زندان Prisonمحکوم کند.
مهمت هاکان آتیلا، مدیرعامل سابق بانک دولتی هاکان ترکیه در ماه ژانویه گذشته در دادگاهی در نیویورک گناهکار شناخته شد.قرار است قاضی حکم نهایی خود درباره آقای آتیلا را هفته آینده (یازدهم آوریل) اعلام کند و آن طور که رسانه‌های آمریکا گزارش کرده‌اند دادستان‌ها از قاضی ریچارد برمن خواسته‌اند که با توجه به افعال غیرقانونی مطرح شده در پرونده آقای آتیلا حکم او نباید کمتر از پانزده سال و هشت ماه باشد.
به گزارش بی بی سی وکلای این بانک‌دار سابق هنوز به این درخواست دادستان‌ها واکنش نشان نداده‌اند.
رسیدگی به این پرونده که در آمریکا به دادگاه ضراب شهرت یافته، پس از آن آغاز شد که دادستان‌ها رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکیه‌ای و مهمت هاکان آتیلا، مدیرعامل سابق بانک هاکان را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های بانکی ایران بازداشت کردند.
روز چهارشنبه دادستان‌ها با اشاره به آیین‌نامه های قضایی فدرال از قاضی دادگاه منهتن خواستند که با توجه به رویه احکام قضایی مشابه برای مهمت هاکان آتیلا دست کم ۲۰ سال زندان تعیین کند.
آنها حتی مدعی شدند که بنا بر آیین‌نامه‌های قضایی فدرال میزان حبس آقای آتیلا حداقل ۱۵ سال و هشت ماه و حداکثر ۱۰۵ سال است؛ که این دومی در حقیقت همان حکم حبس ابد تلقی خواهد شد.
به گفته دادستان‌ها آقای آتیلا مهره اصلی این پرونده بوده و مستحق دریافت چنین مجازاتی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟