عامل جنایت خیابان پاسداران خودش را به کوری زد! + عکس

سومین جلسه رسیدگی به پرونده محمد ثلاث عامل شهادت سه مأمور نیروی انتظامی روز گذشته در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا کشکولی و مستشاران عباسی و ملکی برگزار شد. جلسه محاکمه بعد از قرائت آیاتی چند از قرآن‌کریم شروع شد و بعد از اعلام رسمیت آن، قاضی کشکولی از نماینده حقوقی ناجا خواست در جایگاه حاضر شود و در مورد پرونده اگر موضوعی دارند بیان کند.
فلاح زاده‌- نماینده حقوقی ناجا - در جایگاه ایستاد و گفت: «متهم حین دستگیری، خود را متعلق به گروه خاصی معرفی کرده است. همچنین در این حادثه Incident نیروهای پلیس، اخلاق اسلامی را رعایت کردند، اما شورشیان دست از رفتار خود نکشیدند که در نهایت منجر به این جنایت شد.‌»
فلاح‌زاده ادامه داد: «اقدام متهم و همدستانش منجر به شهادت چهارجوان برومند و مجروح شدن بیش از 10نفر از مأموران و وارد شدن خسارات بسیاری به اموال مردم و سلب آسایش عمومی شد.‌»
وی در پایان از ریاست دادگاه درخواست کرد چند نفر از شاهدان حادثه که در جلسه حضور دارند در جایگاه مشاهدات خود را بیان کنند.
با موافقت هیئت قضایی، یکی از شاهدان به نام احدی در جایگاه حاضر شد و در خصوص مشاهدات خود از روز حادثه گفت: «وقتی به خیابان رسیدیم هنوز سوار موتورهایمان بودیم که آنها به سمت ما با کوکتل مولوتوف حمله کردند، اما بنا به دستورات داده شده اخلاق را رعایت کردیم تا به مردم و اموالشان آسیبی نرسد. بعد از آن بود که دیدم اتوبوسی با سرعت کم به سمت ما در حال حرکت است. فکر کردیم قصد عبور از خیابان را دارد که یکباره سرعت خود را زیاد کرد و با حرکت به سمت چپ و راست به مأموران حمله‌ور شد.‌»
شاهد حادثه در خصوص نحوه شهادت همکارانش گفت: «در آنجا دیدم شهید امامی در حال کمک به مردم بود و آنها را به سمت پیاده‌رو هدایت می‌کرد، اما اتوبوس با او برخورد کرد و پس از آن دوباره منحرف شده و از روی شهید بایرامی عبور کرد که البته در آنجا باز هم دیدم که شهید بایرامی در حال فریاد زدن بود و به مردم می‌گفت فرار Escapeکنید. نهایتاً اتوبوس به خاطر ترافیک و شلوغی خیابان و حضور ماشین‌های داخل خیابان از حرکت ایستاد، اما من در آن لحظه چون از کمر و دیگر جاها آسیب دیده بودم، نتوانستم اتوبوس را تا انتها دنبال کنم.‌»
در ادامه شاهد حادثه به سؤالات هیئت قضایی پاسخ داد.
در گزارشات آمده که روی بدنه اتوبوس جای گلوله مشاهده شده است. آیا مأموران شلیک کردند‌؟
نه، ما اصلاً اسلحه و سلاح گرم همراه نداشتیم.
خود شما متهم را در اتوبوس دیدید؟
بله، من او را زمانی که داشت از جلوی ما با سرعت کم عبور می‌کرد، دیدم.
پس از اظهارات شاهد اول، شاهد دیگری به دستور قاضی در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: «من جزو اولین کسانی بودم که وارد خیابان شدم. وقتی اتوبوس را دیدم فکر کردم اتوبوس همکاران است که می‌خواهد مأموران را پیاده کند. اجازه دادم از کنارمان بگذرد، اما پس از عبور از ما به یکباره سرعت خود را زیاد کرد و به سمت مأموران همجوم برد.‌»
این شاهد عینی نیز بعد از اظهاراتش به سؤالات ریاست دادگاه پاسخ داد.
شما دیدید متهم از اتوبوس پیاده شود؟
بعد از حادثه بالای سر مقتولان رفتم به همین دلیل متوجه نشدم چه کسی از اتوبوس پیاده شد، اما زمانی که اتوبوس از جلوی من عبور ‌کرد متهم را پشت فرمان اتوبوس دیدم. اگر ماشین‌های پارک شده در داخل خیابان نبودند ممکن بود اتوبوس، افراد بیشتری را زیر بگیرد.
بعد از اظهارات شاهدان حادثه محمدرضا ثلاث به دستور ریاست دادگاه در جایگاه قرار گرفت.
متهم بعد از تفهیم اتهامات از سوی ریاست دادگاه گفت: «‌اتهامات را قبول ندارم. روز حادثه برای آزادی برادر دینی‌ام داخل اتوبوس جمع شده بودیم. آن روز وقتی مأموران رسیدند حمله کردند و سرم را شکستند و من سوار پراید شدم و به سمت گلستان هفتم حرکت کردم. بعد از اینکه از پراید پیاده و سوار اتوبوس شدم تا آنرا به سمت پاسگاه ببرم. آرام حرکت کردم، چراغ زدم، بوق زدم و پایم روی گاز بود. فقط از خداوند برای بازماندگان صبر و برای خودم بخشش می‌خواهم. می‌خواستم حادثه را رد کنم و عمداً روی آنها نرفتم به همین دلیل وجدانم راحت است. 50‌نفر هم می‌مردند خواست خدا بود. حاضرماعدام execution شوم.»
در ادامه متهم به سؤالات هیئت قضایی پاسخ داد.
چرا دوست داری اعدام شوی؟
دوست ندارم به جامعه بازگردم، نمی‌خواهم زندگی کنم.
شما راننده پایه‌یک هستید و گفتید از بوق و چراغ استفاده کردید. وقتی جمعیت را دیدید و با خودروها تصادف Crash کردید، چرا توقف نکردید؟
به خاطر اضطراب هیچ کدام از آنها را ندیدم.
در فیلم مشخص است خیلی عادی به مسیر طولانی ادامه می‌دهید. چرا هنگام مواجهه با مأموران به سمت چپ و راست حرکت می‌کنید؟
اضطراب داشتم. می‌خواستم با آنها برخورد نکنم اما پایم روی گاز بود و آنها از پشت گاز اشک‌آور ‌زدند.
چرا به سمت نیروی انتظامی حرکت کردید؟
چشمم ضعیف است و از عینک استفاده می‌کنم الآن هم شما را نمی‌بینم. دو متری خودم را هم تشخیص نمی‌دهم.
اتوبوس را چه کسی به محل آورده است؟
نمی‌دانم. فقط سوئیچ روی اتوبوس بود و به من گفته بودند در آن 15‌روز استارت بزنم که باطری نخوابد. بدون اجازه صندلی‌ها را باز کردم و بغل اتوبوس را به نشانه صلح و دوستی نقاشی کرده بودم که همسایگان شاکی نشوند. قرار بود آن روز صندلی‌ها را ببندیم که این اتفاق افتاد.
در داخل اتوبوس آلات قتاله، همچون شمشیر، قمه و... و مواد غذایی کشف شده است. چه توضیحی در این مورد داری؟
پس از طرح این‌ سؤال نماینده نیروی انتظامی آلات قتاله را به داخل جلسه آورد و متهم گفت: «مواد غذایی را که مصرف می‌کردیم اما در مورد آلات باید بگویم تا حالا آنها را ندیده‌ام! وقتی دستور بازداشت بزرگ ما را داده بودند احتمالاً بعضی جوانان که از شهرستان برای دفاع از بزرگ ما آمده بودند آلات را به داخل ماشین آورده‌اند.‌»
بعد از دفاع متهم، وکیل وی با حضور در جایگاه قرار گرفت و بعد از عرض تسلیت به خانواده‌های مقتولان گفت: «من هیچ آشنایی با متهم ندارم، فرقه و اندیشه ایشان را هم نمی‌شناسم. وقتی اولین جلسه رسیدگی به پرونده را از سیمای جمهوری اسلامی ایران دیدم و سخنان متهم و خانواده شهدا را شنیدم، به خاطر بدبختی متهم افسوس خوردم و برای خانواده شهدا گریه کردم.‌»
اشرف‌زاده در دفاع از موکلش با اشاره به عنصر مادی جرم Crimeگفت: «باید در نظر داشت شکسته بودن دست چپ متهم تأثیری در کنترل یا عدم کنترل اتوبوس داشته است. بنابراین تقاضا دارم اظهارنظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی و کارشناسان ارتوپدی گرفته شود. همچنین ایرادات فنی خودرو، کثیفی شیشه یا عیب مکانیکی خودرو را نیز باید مدنظر داشت و البته شب بودن و تاریکی هوا هم بر وقوع جرم و میزان وقوع جرم مؤثر است. علاوه بر این موارد باید بر وضعیت بینایی متهم و اینکه آیا حین رانندگی چراغ یا بوق زده است را نیز در نظر گرفت که نیاز به اظهارنظر کارشناسان دارد.‌»
وی در بخش دیگری از دفاعیات خود با اشاره به عنصر معنوی و روانی جرم گفت: «قتل عمد باید احراز شود، همچنین متهم باید قصد نتیجه هم داشته باشد. همه ادله و شواهد حکایت دارد که بین متهم و افراد کشته شده عداوت و دشمنی خاصی وجود نداشته است. بر فرض وجود تشخیص اینکه جرم عمد یا جرم شبه‌عمد بوده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.‌»
وی در بخش دیگری از دفاعیات خود با اشاره به جنبه عمومی و خصوصی جرم گفت: «اگر جنبه خصوصی مطرح است باید خانواده شهدا مطالبه دیه را مطرح کنند.‌»
بعد از دفاعیات وکیل متهم، ریاست دادگاه به ابهامات وارده پاسخ داد، سپس بار دیگر از متهم خواست تا در جایگاه حاضر شود و از خودش دفاع کند. متهم بعد از قرار گرفتن در جایگاه در خصوص سه فقره قتل Murder عمدی گفت: «قبول ندارم. آن یک حادثه بود که یک لحظه اتفاق افتاد.‌» او در خصوص اتهام اخلال در نظم عمومی نیز گفت: «فقط یک ساعت مقابل کلانتری پاسداران اتراق کرده بودیم و شعار می‌دادیم. آیا این اخلال در نظم عمومی است؟ قبول ندارم.»
سپس متهم بار دیگر به سؤالات ریاست دادگاه پاسخ داد.
آیا اظهارات خود را که در نزد بازپرس داشته‌اید، قبول دارید؟
قبول ندارم همه اظهاراتم به خاطر فشارهای بازجویی بوده است.
شما به سمت جمعیت و به قصد زیر گرفتن مأموران رفته بودید.
قبول ندارم و عصبانی بودم.
شما از دست چپ ناراحتی داشتید، در این تجمع چه می‌کردید؟
من فقط آمده بودم که بگویم چرا برادر دینی‌ام را بازداشت کرده‌اند وگرنه قصد درگیری نداشتم.
در شهر تهران اشتغال داشته‌اید و با خیابان‌ها آشنا بوده‌اید با این تجربه سوابق که در خیابان‌های شلوغ تهران رانندگی می‌کردید، چرا این کار را کرده‌اید؟
در دو سال گذشته فقط دو‌روز سرکار رفته بودم به همین خاطر کنترل نداشتم.
من به عنوان اینکه سه نفر را عمداً کشته باشم قبول ندارم و اگر کسی هم زیر اتوبوس رفته است، خواست خدا بوده است!
در ادامه وکیل تعیینی متهم بار دیگر در دفاع از موکلش گفت: «ضعف بینایی متهم، قدرت کنترل متهم، شکستگی دست چپ و آثار مادی آن، بررسی سوابق کیفری و اندیشه متهم قبل از وقوع جرم که آیا قصد مجرمانه داشته یا خیر، باید مورد توجه قرار گیرد. تحقیق از دوستان متهم توجه به جنبه عمومی جرم، تشکیل کمیسیون روانشناسی برای بررسی وضعیت روانی متهم و سابقه رانندگی متهم از جمله مواردی است که دادگاه باید قبل از صدور حکم به آنها توجه شود.‌»
در پایان قاضی کشکولی ختم جلسه رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خوش شانس ترین دختر 40 ساله دنیا + عکس

مردی در غرب تهران دستش را تا آرنج در کاسه دستشویی فرو برد +عکس

کارت بانکی لیلا دست جوان خبیث بود نیت کثیف زود لو رفت

دلیل دستگیری رحیم مشایی چه بود!

عکس شوم یک زن در صندلی جلوی ماشین مردجوان !

دفاعیات قلدرانه راننده اتوبوس مرگ دراویش پاسداران / این مرد انگار نه انگار قاتل است! + عکس

آزار شیطانی دختر 11 ساله توسط زن فامیل+ عکس

تجاوز وحشیانه به جسد دختر دانشجو در خانه مجردی + عکس

فرزانه عامل قتل عام خانوادگی شهرک آزادی تهران، آزاد شد

ارتباط شوم زن جوان قبل و بعداز ازدواج با 2 شوهر! / رامبد آخری بود!

کثافتکاری یک مرد در گلدان همسایه / او دو زن را به خلوتگاه برده بود + عکس

عمل تحسین برانگیز یک آتشنشان در نجات زن جوان از مرگ+ فیلم و عکس

مرده ای که زنده است! / دادخواست عجیب از دادگاه

مهدی با زن صیغه ای مینا ارتباط پنهانی داشت / چند مرد اجیر کردم تا او را بکشند +عکس

خواستگاری عجیب یک آقازاده از 5 دختر جوان!

سوسن نمی دانست مرد دیوانه او را در حمام غافلگیر می کند! / اعتراف شیطانی + عکس

مرد شیطان صفت دختر دوستش را آزار شیطانی داد + عکس

مرگ «معشوقه مارها» / این مرد با مارهای کبری زندگی می کرد! + عکس

کدخبر: 367616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟