بلافاصله خودم را برگرداندم و مقاومت کردم. خون جلوی چشمانش را گرفته بود، غوغا به پاکرد و به طرفم حمله ور شد. در حالی که کتکم می زد با صدای بلند می گفت: «گوشی لعنتی ات را بده ، گوشی لعنتی ات را بده!».

همسایه ها به دادم رسیدند .تاکسی تلفنی گرفتم و با چشمان گریان به خانه پدرم رفتم بعد هم کارمان به کلانتری و دادگاه کشیده شد. می گفت نمی خواهد با من زندگی کند.

حرف از طلاق به میان آمد ،من هم نمی خواستم با او زندگی کنم .شوهرم مرد بدی نیست،خیلی زحمت می کشد و به فکر رفاه زندگی و آینده مان است.

هرچه پول می خواهم در اختیارم می گذارد و از این بابت مشکلی نداریم ،اما افسوس که نمی داند یک زن در کنار نیاز به مسایل مالی و خرجی خانه ، نیاز روحی و عاطفی هم دارد.

نیازی که اصل و اساس حفظ زندگی مشترک است. اختلاف من و شوهرم از نحوه تربیت پسرکوچولوی مان شروع شد.او به بچه بیش از حد آزادی Freedom می داد و اصلا به اصول تربیتی پای بند نبود.

بعد هم برادر شوهرم و همسرش خانه خرابم کردند .آنها با حسادت و دخالت های خود ،آرامش را از من می گرفتند . شوهرم تحت تاثیر حرف های آنها اجازه نمی داد با خانواده ام رفت و آمد کنم.

تنها دلخوشی ام ارتباط وقت و بی وقت تلگرامی با خواهرم بود. شوهرم فکر می کرد با مرد نامحرمی ارتباط برقرار کرده ام وبه او خیانت Cheat می کنم .من هیچ وقت شرافتم را زیرپا نمی گذارم و به شوهرم خیانت نمی کنم.

گاهی خنده ام می گیرد ، شوهرم راه می رود واز حق الناس دم می زند. اما او حق من را به عنوان شریک زندگی اش ضایع کرده است و خیلی وقت ها فقط آه کشیده ام و چیزی نگفته ام.

شاید رفتارهای تعصب آمیز او درباره خانواده اش باعث شد به برادرش و جاری ام حس بد بینی پیدا کنم. الان هم با تهمت های زشت و ناروا جلو خانواده اش آبرویم را بازی گرفته است.ما را از کلانتری به مرکز مشاوره آرامش پلیس Police معرفی کرده اند.کاش زودتر به فکر مشاوره افتاده بودیم.فقط می دانم با غرور،خودخواهی و تکبر ،زن و شوهر های جوان حق همدیگر را ضایع می کنند و این اشتباه بزرگ می تواند سو تفاهم هایی خطر ناک و نتایجی غیر اخلاقی داشته باشد .

گفتگو با کارشناس:

درباره این ماجرا نظر یکی از مدرسان مهارت های زندگی را جویا شدیم. «صالح محمد پور» گفت: انسان ها همواره دچار خطا و اشتباه می شوند، مقابله با خطاها در هر شخص متفاوت است اما این که چگونه با اشتباهات خود روبرو شویم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مشاور خانواده افزود:قبل از هر چیز بهتر است بدانیم خطاها و اشتباه های ما به علت انتخاب های شتاب زده و غلطی است که داریم. هر چقدر در انتخاب های مان دقت نظر بیشتری داشته باشیم از میزان خطاها کاسته شده و نتیجه های بسیار خوبی ازجمله خشنودی و عملکرد بهتر در زندگی خود خواهیم داشت.

عضو انجمن روان شناسی ایران افزود:وقتی خطا و اشتباهی از ما سر می زند اززیر بار مسئولیت آن شانه خالی می کنیم ، در صورتی که تمام مسئولیت را بایبد بپذیریم .

همانطورکه خودمان دست به انتخاب می زنیم پس خودمان هم باید مسئولیت آن را بر عهده بگیریم.

وی گفت: خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج . این ضرب المثل نیز گویای همین موضوع است که همه مسئولیت انتخاب ها و خطاها بر عهده خودمان است.

صالح محمد پور گفت: وقتی با مساله ای مانند مشکل این خانم روبه رو می شویم بهتراست مسئولیت کارخودرا بپذیریم چرا که خطا و اشتباهی که این خانم دربرابرهمسرش انجام داد ازجمله بدبینی نسبت به برادرش و نسبت دادن تهمت های زشت و ناروا و همچنین ارتباط با خواهرش از طریق تلگرام Telegram بدون اطلاع از همسرش کار را به جایی کشانده که در شان هیچ کس نیست.

نکته اینجاست که چه می شودحسادت و دخالت های دیگران را برای زندگی خود می خریم؟.

پاسخ روشن است،زمانی که ارتباط های نزدیک و بدون حد و مرز در روابط اجتماعی برای طرف مقابل اینگونه تعریف می شود که تو هر طور که بخواهی می توانی در زندگی من سرک بکشی و نظر بدهی موقعیت دخالت های نابجا به راحتی فراهم می شود.

نکته دیگر این است که زندگی هر شخصی مربوط به خودش است و به همان نسبت ، زندگی هر خانواده ای مربوط به اعضای آن خانواده است پس برای حفظ حریم خانواده بهترین راه حفظ اصول روابط اجتماعی وآموختن مهارت های روابط بین فردی وارتباط موثراست. بدین منظور از کارشناسان مربوطه در مراکز مشاوره از جمله مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی و کارشناس دوایر اجتماعی کلانتری ها می توانید آموزش مهارت های زندگی از جمله مهارت های ارتباط موثرومهارت روابط بین فردی که در سلامت روانی و اجتماعی افراد نقش بسزایی دارد استفاده کنید.

نکته پایانی:

کارشناس ارشد مرکز مشاوره پلیس خراسان رضوی گفت: تهمت ، متهم کردن و توهین به همسر سبب سردی روابط می شود،اینکه تو در حال خیانت کردن به من هستی و ... اگر در حد تهمت باشد و ثابت نشود و سپس عذرخواهی هم به همراه داشته باشدیک نمره منفی در نزد همسرمنظور می شود.

پس قبل ازهرحرفی ابتدا خوب بررسی کنیم و دقت داشته باشیم که چه می گوییم چرا که این نیز خود از انتخاب های مان است سپس با نگاه مثبت موضوع های مختلف را بررسی کنیم.سپس با نگاه مثبت بررسی کنیم اما قضاوت Judgment نکنیم، یادتان باشد مقام شما در جایگاه یک همسر است نه قاضی.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

چند تکه استخوان و مقداری موی زنانه پیدا شد / راز ناپدید شدن کمک خلبان هواپیمای شخصی ترکیه چیست؟! + فیلم و عکس

دلیل محکوم شدن پزشک تبریزی به اعدام

راز ارتباط شیطانی زن با مرد همسایه در اتاق خواب پیرزن تنها + عکس

دستگیری عروس خلافکار ساعتی قبل از جشن ازدواج + عکس

شوهرم را با دوست دخترش در رستواران غافلگیر کردم!

نقشه ترور خانواده رئیس جمهور خنثی شد

کار غیر انسانی زوج جوان در مقابل چشمان فرزندانشان در خودرو + عکس

دستگیری عروس خلافکار ساعتی قبل از جشن ازدواج + عکس

نجات معجزه آسای یک مرد از کوری چشم + عکس16+

اقدام هولناک برای پنهان ماندن راز شیطانی یک مرد و زن

تصویری زیبا از حرم مطهر رضوی + فیلم هوایی

شکنجه وحشیانه علی در سلول زندان / او تا روز اعدامش هر شب اعدام شد!

نقشه شیطانی جوان 22 ساله خوش اندام برای زن 50 ساله / این زن عاشق مجید شده بود!

زن باردار هنگام شنا در دریا نوزادش را به دنیا آورد / 2 مرد بند ناف را جدا کردند + عکس

پرایدی که با زمین یکی شد! / تصادف عجیب در محور شاهرود بسطام+ تصاویر

 

کدخبر: 366454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟