اعتراف به قتل صاحبخانه در تصادف ساختگی در تهران +عکس

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم در توضیح نحوه تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک عنوان داشت : ساعت 9 شامگاه 29 تیرماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 169 مشیریه اعلام شد که خودرو پژو 206 سفید رنگ پس از تصادف Crash با یک عابر پیاده از محل متواری شده است

با حضور مأموران کلانتری در محل و اعلام خبر فوت "اکبر 65 ساله به علت شدت جراحات ناشی از تصادف ، پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک تشکیل و جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل Murder پلیس Police آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

2523

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس پایتخت با اشاره به شناسایی خودرو 206 متواری شده از صحنه ی جنایت Crime از میان بیش از 5 هزار و 700 خودرو مشابه عنوان داشت : کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی اظهارات دو شاهد صحنه تصادف و همچنین تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته ، در حالی موفق به شناسایی تصویر خودرو 206 سفید رنگ متواری شده از صحنه جنایت شدند که امکان شناسایی هویت مالک 206 از طریق تصاویر دوربین های مداربسته وجود نداشت ؛

با این وجود و با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، کارآگاهان با همان اطلاعات بسیار اندک بدست آمده از خودرو 206 ، سرانجام موفق به شناسایی خودرو 206 به شماره پلاک ایران 33/*** ن 96 شدند " .

سرهنگ حمید مکرم در ادامه ی توضیحات این پرونده گفت : " همزمان و با توجه به اظهارات خانواده متوفی ، کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس اطلاع پیدا کردند که حدود 13 سال پیش ، افرادی ناشناس با سندسازی اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی در ملک متعلق به متوفی در منطقه مشیریه کردند که با طرح شکایت این شخص در مراجع قضایی ، نهایتا این افراد از سوی دادگاه و در حکم قطعی محکوم به بازپس دادن ملک و همچنین پرداخت جریمه چند میلیاردی به متوفی شدند " .

سرهنگ مکرم در ادامه افزود : با شناسایی مالک خودرو 206 سفید رنگ به نام مجید 47 ساله در منطقه مشیریه ، این شخص روز چهارشنبه 16 اسفند ماه امسال دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل منتقل شد .

وی در اظهارات اولیه مدعی شد که هیچ شناخت و آشنایی با متوفی ندارد و در ادامه نیز منکر هرگونه تصادف با خودرو 206 شخصی اش در طول یک ماه گذشته شد .

سرهنگ مکرم با اشاره به شناسایی دومین متهم در این پرونده عنوان داشت : در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به شواهد و دلایل ارائه شده از سوی کارآگاهان ، نهایتا متهم اصلی پرونده لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به رانندگی خودرو 206 در زمان ارتکاب جنایت به شیوه ایجاد تصادف ساختگی ( صوری ) ، شخص دومی را نیز به عنوان همدست خود به نام جعفر . م ( 45 ساله ) معرفی کرد که این شخص نیز در همان روز 16 اسفند ماه دستگیر و پس از انتقال به اداره دهم ، در همان مراحل اولیه ی تحقیقات صراحتا به معاونت در جنایت اعتراف کرد .

اعترافات متهم اصلی پرونده :

متهم اصلی پرونده در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "پس از صدور رأی دادگاه تصمیم به انتقام گرفتم ؛ با همدستی یکی از همسایگان خود به نام "جعفر " - مالک یکی از واحدهای ساختمان متوفی - اقدام به طراحی نقشه [جنایت ] به شیوه ایجاد تصادف ساختگی گرفتیم ؛ شب جنایت  حدود نیم ساعت قبل از تصادف در محدوده مغازه متوفی حاضر شدیم ؛ به محض خارج شدن متوفی از مغازه وی را تعقیب کردیم ؛ ناگهان متوفی در میانه ی راه با جدول خیابان تصادف کرد و برای بررسی میزان خسارت تصادف از ماشین شخصی ( خودرو مزدا 3 ) پیاده شد ؛ در همین لحظه سرعت ماشین را زیاد کرده ، به سمت متوفی حرکت کرده و به شدت با ماشین به او کوبیده و پس از آن به سرعت از محل دور شدیم " .

اداره دهم - خبر دوم - تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته (1)

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر گفت : " با توجه به اعترافات صریح متهمین و صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟