به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به گفته مقامات محلی کامبوج ، بیش از 100 نیروی امنیتی با 200 روستایی بر سر مالکیت زمین درگیر شده بودند.
نخستین گزارش‌های مستقل از این درگیری به گفته شاهدان عینی بدون ذکر آمار دقیق حاکی از آن بود که تعدادی ازاین معترضان روستایی کشته شده و تعداد بسیاری زخمی شده اند.
با این حال مقامات دولتی این گزارش‌ها را رد کرده اند و می‌گویند که تنها 2 روستایی در این حادثه Incident به همراه هفت نیروی امنیتی کامبوج، مجروح شده اند.
معترضان قصد داشتند جلوی مقامات را برای تخریب 10 خانه روستایی بگیرند که به گفته مقامات در زمین‌هایی به مالکیت یک شرکت کشت کائوچو ساخته شده اند.
فرماندار منطقه‌ محل درگیری اظهار کرد که مأموران مجبور به اقدام برای دفاع از خود شدند چرا که ساکنین با استفاده از سلاح‌های دستی به آن ها حمله کرده بودند.
او با تأیید این که هشت نفر از معترضان دستگیر شده اند، عنوان کرد: ما حق دفاع از خود را داریم. اگر در مقابل آن‌ها نایستاده بودیم آن‌ها به ما شلیک می‌کردند.
وی اضافه کرد: مردم حقوق خود را دارند و مقامات نیز حقوقی دارند.
ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که مأموران امنیتی در حال آتش گشودن بر روی معترضان هستند که از صحنه درگیری می‌گریزند. تعدادی از معترضان نیز در دست چاقو دارند.
به گفته فرماندار این منطقه، تجمع معترضان حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید.
وی عنوان کرد که مأموران دولت هیچ گاه شروع کننده یک درگیری با شهروندان نخواهند بود.
حزب مخالفان منحل شده «نجات ملی» کامبوج تقاضای بررسی های مستقل درباره این حادثه شده که از آن به عنوان «قتل عام» و «کشتار» معترضان یاد شده است.
«مو سوچوا» معاون رئیس حزب در این باره گفت: ما برخورد وحشیانه مقامات کامبوج را محکوم می‌کنیم و خواستار یک بازرسی مستقل و فوری در مورد این حمله است. 
وی همچنین عنوان کرد: روستاییان بازداشت شده باید در اسرع وقت آزاد شده و از آن‌ها محافظت شود تا بتوانند مشاهدات خود را از حادثه پیش آمده، بیان کنند.
نزاع بر سر مالکیت این زمین‌ها که صدها خانواده درگیر آن هستند از سال 2008 آغاز شد؛ زمانی که شرکت کشت کائوچوی «ممونت»، 9 هزار هکتار زمین را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی از دولت دریافت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟