این نابغه داروسازی راز کثیفی داشت + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پرونده مارتین شکرلی نخستین بار در سال ۲۰۱۵ و زمانی که شرکت تحت مدیریت او یک شبه قیمت یکی از داروهای ضروری حاملان ویروس اچ آی وی را از یک دلار به ۷۵۰ دلار افزایش داد، مورد توجه جهان قرار گرفت و برای مدتی "منفورترین مرد آمریکا" لقب گرفت.
این نابغه ۳۴ ساله داروسازی، روز جمعه (نهم مارس - ۱۸ اسفند) پس از شنیدن حکم قاضی Judge دادگاه بروکلین، نیویورک، شروع به گریه کرد.
وی به علت ارسال گزارش‌های مالی جعلی به سرمایه‌گذاران و پنهان نگه‌داشتن زیان‌های هنگفت دو شرکت سرمایه‌گذاری تحت مدیریتش، در دادگاه مجرم شناخته شد و اکنون باید ۷ سال به زندان Prison برود.
شرکت تورینگ در ماه اوت سال ۲۰۱۵ فروش انحصاری این دارو را که داروی اختصاصی برای درمان توکسوپلاسموز در آمریکاست به دست آورده بود و سپس آن را به قیمتی عرضه کرد که به گفته سازمان‌های حمایت از بیماران، آن را عملا از دسترسی بسیاری از نیازمندان خارج کرد.
این اقدام باعث شد تا این شرکت مورد انتقاد شدید قرار بگیرد و حتی هیلاری کلینتون، که در آن زمان تحت عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ فعالیت می‌کرد، تصمیم به افزایش شدید بهای این دارو را خطرناک توصیف کرد و خواستار تعیین سقفی برای سودبری از داروهای اساسی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟