سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه پلیس Police پیشگری بحث سرقت‌ها را داریم که در بازه زمانی 11 ماه و 15 روزه امسال 10 هزار و 572 فقره سرقت Stealing داشتیم که این آمار در سال گذشته 10هزار و 590 بوده و تغییر درصدی زیادی نداشته، آمار ما در این بازه زمانی در کشف سرقت‌ها 79 در صد بوده این در حالی است که در کشور میانگین کشف سرقت‌ها 71 درصد بوده که در استان مرکزی 8 درصد نسبت به میانگین کشوری وضیت مطلوب‌تری داریم.

وی افزود: در حوزه سرقت‌های به عنف نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داریم اما کشف سرقت‌ها به عنف نسبت به سال گذشته 43درصد افزایش داشته و یک درصد کاهش مذکور نتیجه تلاش در زمینه دستگیری افراد بوده که سرقت به عنف انجام می‌دادند.

فرمامده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه سرقت احشام نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش سرقت احشام را داشتیم و کشفیات آن دو درصد افزایش داشته اما دو هزار و 440 راس کشفیات داشتیم که این رقم در سال گذشته یک هزار و 750 بوده و 40 درصد کشفیات از لحاظ تعداد راس احشام را داشته‌ایم.

عزیزی بیان کرد: در نزاع و درگیری دسته جمعی امسال 134 فقره نزاع داشتیم که این رقم در سال گذشته 229 فقره بوده که 41 درصد کاهش نزاع دسته جمعی را شاهد بودیم و دومین سال پیاپی است که کاهش نزاع‌های دسته جمعی را شاهد هستیم، در نزاع و درگیری فردی هم 10 هزار و 496 فقره نزاع فردی داشتیم که سال گذشته 12 هزار و 130 مورد بوده و 13 درصد کاهش داشتیم البته علی‌رغم اینکه جمعیت استان ما رتبه 19 را در کشور دارد از نظر تعداد نزاع فردی رتبه هشتم کشوری را داریم.

وی ادامه داد: در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر Drugs هفت هزار و 131 کیلوگرم کشفیات در حوزه‌های مختلف انجام شده که این رقم در سال گذشته هفت تن و 113 کیلوگرم بوده و یک درصد افزایش را شاهد هستیم، همچنین درراستای معتادان و خرده فروش‌ها 14 هزار و 178 نفر در این بازه زمانی دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داریم و علت آن هم این است که از شهریور تا امروز اردوگاه ماده 16 نداشتیم و اگر کمک سمن‌ها هم نبود اصلا نمی‌توانستیم در این پنج ماهه معتادی را دستگیر کنیم.

29 باند مواد مخدر در استان مرکزی متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: 371 قاچاقچی Smuggler مواد مخدر دستگیر شده و 29 باند هم متلاشی شده که سال گذشته27 باند بوده و چهار درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه پلیس آگاهی در بحث جرائم جعل، در حوزه وقوع 621 فقره بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش را شاهد هستیم و در کلاهبرداری Fraud یک هزار و 607 فقره کلاهبرداری انجام گرفته که این آمار هم 24 درصد کاهش داشته است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حوزه کشف کالای قاچاق Contraband 300 میلیارد ریال کالا کشف شده که از نظر ریالی نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشتیم اما تعداد پرونده‌ها یک هزار و 388 بوده که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته و تعداد خودروهای توقیفی هم 509 دستکاه بوده که نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش را در این زمینه شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: تعداد دستگیرشدگان یک‌هزار و 540 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش داشته و کاهش ارزش ریالی کشفیات هم به سبب این است که قاچاقچیان روش خود را عوض کرده‌اند و از راه‌های مختلف اقدام به قاچاق می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه پلیس اطلاعات و امینت در زمینه دستگیری اراذل و اوباش 101 نفر دستگیری داشتیم که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش دستگیری کسانی بوده که رذالت و اوباشی‌گری در سطح جامعه را داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه جرائم صنفی هم 373 مورد تخلف بوده که به سازمان‎‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود و در این زمینه 24 درصد افزایش برخورد را داشته‌ایم، در زمینه مواد محترقه امسال 421 هزار انواع ترقه از ابتدای اسفندماه کشف شده البته این رقم در سال گذشته 310 هزار بوده که کاهش چشمگیری را شاهد هستیم اما در حوزه اکلیل و سرنج متاسفانه رشد چشمگیری داشتیم و در سال گذشته در این بازه زمانی یک کیلو کشف داشتیم و امسال این رقم به 80 کیلو رسیده و 36 نفر هم دستگیر شده‌اند.

عزیزی بیان کرد: در حوزه پلیس فتا و جرائم سایبری امسال 660 پرونده تشکیل شده که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش جرائم را داشتیم و کشف جرائم سایبری 733 فقره بوده که نسبت به سال گذشته 101 درصد افزایش کشفیات جرائم سایبری وجود داشته و درصد کشف وقوع جرائم سایبری 111 درصد بوده و نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی ندارد اما در شاخص کشوری 85 درصد جرائم در فضای سایبری کشف می‌شود و در استان 26 درصد از شاخص کشوری بالاتر هستیم و در همین بازه زمانی 6 میلیارد و 200 میلیون تومان وجه از کسانی که از حساب مردم برداشت کردند با دستور مقام قضایی بلوکه کردیم و به مال باخته‌ها بازگرداندیم.

833 فقره پرونده تخلف در فضای مجازی در استان مرکزی

وی ادامه داد: 833 فقره پرونده در فضای مجازی شناسایی شده که جرم Crime یا تخلف داشتند و با توجه به اینکه محل وقوع در استان‌های دیگر بوده به استان‌ها ارجاع داده شده و در این حوزه 20 درصد افزایش کشفیات را داریم و غالب جرم‌های فضای مجازی نشر اکاذیب، برداشت غیرمجاز از حساب افراد و کلاهبرداری رایانه‌ای است و به منظور پیشگری در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها و بانک‌ها و غیره در مجموع 14 هزار و 853 نفر ساعت آموزش داده شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در زمینه پلیس راه تعداد متوفیان تصادفات درون‌شهری 69 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 73 نفر بوده پنج درصد کاهش درون‌شهری داشتیم و متوفیان تصادفات برون شهری 392 نفر هستند که نسبت به سال قبل 402 نفر بوده و دو درصد کاهش هم در این حوزه وجود دارد، مجموع کسانی که در تصادفات درون و برون‌شهری فوت کردند، 461نفر است که نسبت به سال گذشته که 475 نفر بوده سه درصد کاهش را داشته‌ایم.

عزیزی بیان کرد: در توقیف وسایل نقلیه متخلف در این بازه زمانی مجموع خودروهای توقیفی 20 هزار و 741 دستگاه بوده که در مقایسه با سال قبل یک درصد افزایش داشتیم و مجموع موتور سیکلت‌ها 17 هزار و 655 دستگاه بوده که نسبت به سال قبل 12 درصد کاهش را در این زمینه شاهد بودیم، مجموع توقیف وسایل نقلیه متخلف در مجموع 38 هزار و 396 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده که نسبت به سال قبل 6درصد کاهش توقیف را داریم.

وی اضافه کرد: در بحث فرهنگ و ترافیک آموزشی هم آموزش 32 هزار و 780 همیار پلیس در مدارس را داشتیم و 11 هزار و 120 پلیس‌یار در مدارس آموزش دیدند و 38 هزار و 440 کارت همیار پلیس هم در بین دانش‌آموزان توزیع شده است و پنج هزار و 259 نفر از معلمان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و موتور سواران هم در دستور کار بوده است.

1770 نقطه آلوده در استان مرکزی پاک‌سازی شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه پلیس 110 یا فوریت‌های 110 در مجموع 485 هزار و 259 مورد تماس با ما انجام شده که از این تعداد 314 هزار و 35 مورد آن عملیاتی شده و نسبت به سال قبل تعداد عملیات‌ها 12 درصد افزایش و تعداد تماس‌ها 9 درصد افزایش داشته است و در زمینه مراجعات حضوری 66 هزار و 251 حوزه مراجعه حضوری داشتیم که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش را داشته است و دو هزار و 228 مورد از تماس‌ها کنترل شده که نشانگر این است که 93 درصد مردم از عملیات 110 رضایت دارند و هفت درصد هم انتقاد داشتند که باید در این زمینه تلاش لازم انجام شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلفی که در حوزه پاک‌سازی نقاط آلوده انجام شده 18 مرحله طرح به اجرا رسیده و در 12 شهرستان یک هزار و 770 مورد نقطه پاک‌سازی شده و دستاوردهای خوبی هم داشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 531 مورد کلاس‌های آموزشی چهره به چهره در این بازه زمانی توسط کارشناسان پلیس در مساجد، مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها، کارکنان دولت، صنوف و اتحادیه‌ها و خانواده‌ها انجام شده است که به تفکیک شامل 228 مورد حضور کارشناسان در مدارس، 155 مورد در مساجد، 101 مورد در ادارات و نهادهای دولتی و 48 مورد در سایر موارد بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: تعداد 11 هزار و 250 مورد انواع خدمات مشاروه‌ای به مراجعین مرکز مشاوره، دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان از سوی کارشناسان این حوزه ارائه شده است که از این تعداد میزان مراجعه‌کنندگان به مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان(واقع در میدان ارگ) در این بازه زمانی پنج هزار و 9 نفر بوده و همچنین تعداد 6 هزار و 341 پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های ارجاع شده است.

عزیزی بیان کرد: مصالحه پرونده‌ها ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری برابر با 82 درصد بوده و حوزه‌های بررسی شده شامل‌ خانوادگی، روان سنجی، انتظامی، مددکاری،‌ تربیتی، تحصیلی بوده و جلسات آموزشی برای 20 هزار و 991 نفر در قالب 334 جلسه در مدارس، مساجد، بسیج، فرهنگ‌سرا‌، کانون های پرورشی، اصناف ادارات‌، سازمان‌ها و نهاد ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: 126 هزار و 516 مورد صدور گواهینامه انجام شده و تعداد خودروهای شماره‌گذاری شده هم 20 هزار و 408 دستگاه بوده و دو هزار و 640 موتور سیکلت هم شماره‌گذاری شده و 69 هزار و 648 جلد گذرنامه صادر شده که 33 هزار و 500 مورد برای ایام اربعین و در یک بازه زمانی کوتاه انجام گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در سرقت بانک 50 درصد، منزل پنج درصد، مغازه هشت درصد، خودرو 9 درصد، موتور هفت درصد، جیب بری 64درصد، قاپ زنی 18 درصد و داخل خودرو یک درصد کاهش داشته است.

عزیزی بیان کرد: سرقت مسلحانه سه مورد، سرقت به عنف دو درصد و سرقت اماکن 23 درصد و سرقت احشام هم 27 درصد افزایش داشته است.

طرح نوروزی نیروی انتظامی از 27 اسفندماه با عنوان آرامش بهاری آغاز می‌شود

وی ادامه داد: طرح نوروزی نیروی انتظامی از 27 اسفندماه با عنوان آرامش بهاری با نظم و امنیت آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه داد این درحالی است که طرح‌های ترافیکی درون و برون‌شهری از 25 اسفندماه شروع می‌شود که در این بازه زمانی تمام نیروها در خدمت شهروندان و مسافرانی هستند که یا به استان تشریف آورده یا از محورهای استان ما عبور می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در چهارشنبه‌سوری از مردم تقاضا داریم که تلاش کنند تا شاهد اخلال در نظم عمومی و ناهنجاری نباشیم زیرا در این صورت پلیس برابر قوانین و مقررات و مصاحبات شورای تامین و هماهنگی و اخذ دستوری که از دادستان انجام شده با این افراد برخورد قاطع می‌شود و افراد دستگیر شده تا پایان سال در بازداشت می‌مانند و از خودروهایی که به منظور آلودگی سوتی و ناهنجاری استفاده شود تا پایان تعطیلات توقیف می‌شوند و پایان تعطیلات هم باید هزینه پارکینیگ و خلافی تسویه شود تا مجدد خودرو دراختیار آنها قرار گیرد.

عزیزی اضافه کرد: از خانواده‌ها تقاضا داریم که از کودکان و افراد سالمند مراقبت کنند و اگر قرار است مراسم چهارشنبه‌سوری را اجرا کنند باید کوچه محور باشند و اجازه تجمع و راه بندان را در خیابان‌ها و میادین نمی‌دهیم و برخورد قهری با آنها می‌شود، برای پوشش حاشیه شهر از بسیجیان استفاده می‌شود، در نتیجه از شهروندان تقاضا داریم به منظور سلامت خودشان رعایت موارد لازم را انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صورت بازیگر زن به خاطر آسیب دیدن در صحنه فیلمبرداری 70 بخیه خورد + عکس

مردی در سن 99 ساله پی به ارتباط پنهانی زنش در جوانی برد و او را طلاق داد! + عکس

«من‌ و تو» برای خواننده پیشکسوت دردسر درست کرد + عکس

تهرانی ها آنلاین، مرده هایشان را تشییع می کنند!

حمله تروریستی وحشتناک به 300 خانواده که چشم انتظار بودند!

خانم آرایشگر دوست کثیف تلگرامی شوهرش بود!

جزئیات تهدید داور دربی تهران به مرگ!+فیلم

رای دادگاه  به نفع بازیگر زن تمام شد / این هنرپیشه از یک گروه رسانه ای اعاده حیثیت کرده بود +عکس

فوری / مرد ساروی پسرش را دار زد و پس از آن خودکشی کرد

علت انفجار و آتش سوزی شدید زاغه مهمات تیپ 292 زرهی دزفول

شلیک مرگبار زن شجاع لردگانی به مرد متجاوز / نیمه شب تنها بودم که مرد شیطان صفت وارد اتاق خوابم شد

دختر 14 ساله به اصرار خواهرش با شوهر او ارتباط شوم گرفت / نیما و سارا به آخر شرط بندی نرسیدند! + عکس

زایمان شگفت انگیز در کرج

آتوسای 12 ساله 2 شب به اختیار خودش در خانه شیطان خوابید!

 

کدخبر: 364389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟