ماجرای این پرونده از آنجا شروع شد که مردی میان‌سال در پی یک تماس تلفنی با مرکز پیام پلیس Police ١١٠ اعلام کرد فردی ناشناس به باغ‌ویلای او دستبرد زده است. با اعلام این شکایت و منطقه جغرافیایی، تیمی از مأموران تجسس پاسگاه فردوسی مشهد برای بررسی و صحت خبر واصله به محل وقوع جرم Crime واقع در منطقه فردوسی رفتند. پس از حضور مأموران در محل و نیز تأیید این خبر، گزارش اولیه تنظیم شد و تحقیقات از شاکی به عمل آمد.
وی در اظهاراتش به پلیس گفت: برای انجام کاری از باغ خارج شدم و هنگامی که برگشتم، متوجه شدم در غیاب من شخصی وارد باغ شده است. 
سگ نگهبانی که چند میلیون بابت خرید آن داده بودم پای دیوار افتاده بود و به حضور من هیچ واکنشی نشان نمی‌داد. هنگامی که بالای سرش رسیدم، متوجه شدم جان داده است. علاوه‌بر این، بخشی از خودرویم با ماده‌ای که احتمال می‌دهم اسید بوده باشد سوخته و لوازمی از قبیل دریل، پمپ آب و ابزار‌آلات از داخل انباری سرقت Stealing شده است. شاکی در پاسخ به سؤال افسر تحقیق پرونده‌اش مبنی‌بر اینکه آیا به فردی ظنین است اظهار کرد: من به همسایه دیوار‌به‌دیوارم شک دارم زیرا رابطه من و او شکر‌اب است.
این مرد میان‌سال علت تنش با همسایه دیواربه‌دیوارش را اختلاف ملکی مطرح کرد و ادامه داد: از چند سال پیش، من و او با هم مشکل داریم و تاکنون چند مرتبه با هم درگیر شده‌ایم.
ظن بردن به همسایه
شواهد و قراین موجود در محل و همچنین خسارت زدن به خودرو شاکی از این حکایت داشت که سارق با انگیزه انتقام‌گیری وارد این ملک خصوصی شده است. با تشکیل این پرونده، موضوع به دادسرا اعلام شد و با دستور قاضی Judge جاویدنیا، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ٧ مشهد، پرونده در شعبه ٧٧٣ این مجموعه قضایی تشکیل و قاضی ابراهیم‌زاده مسئول رسیدگی به آن شد.
با دستور قاضی ابراهیم‌زاده، تصاویر ضبط‌شده دوربین‌های مداربسته موجود در محل مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل کیفیت نداشتن تصاویر، چهره فرضی سارق ترسیم شد. بر اساس مستندات تصویری به‌دست‌آمده مشخص شد که متهم از دیوار باغ همسایه بالا رفته و تکه گوشتی را که احتمالا آغشته به سم بوده جلو سگ نگهبان شاکی انداخته و این حیوان پس از خوردن گوشت، روی زمین افتاده است. سپس فرد سارق که سر و صورتش را پوشانده بوده است وارد باغ شاکی می‌شود و بعد از زمانی کوتاه، دریل و پمپ آب و لوازمی دیگر را در حالی که با طناب بسته بوده است به باغ همسایه منتقل می‌کند.
احضار مظنون به دادسرا
با به دست آمدن این سرنخ احضاریه قضایی برای تنها مظنون پرونده که مردی میان‌سال است ارسال شد و وی در دادسرا حاضر گردید. مظنون پرونده در همان لحظه اول ماجرا را کتمان کرد و گفت که هیچ خبری از سرقت باغ همسایه‌اش ندارد. اگرچه برخی از مشخصات ظاهری از قبیل قد و مدل موی متهم با تصاویر فرد سارق همخوانی داشت، قاضی پرونده برای اثبات این موضوع که متهم اصلی پرونده همین فرد است، دستور تفتیش باغش را صادر کرد و مأموران پاسگاه فردوسی برای بررسی محل وارد عمل شدند. جست‌وجوی مأموران در باغ مظنون پرونده ادامه داشت تا اینکه لوازم مسروقه شاکی شامل دریل و پمپ آب از این ملک کشف شد.

مظنون پرونده پس از اطلاع از کشف لوازم مسروقه در باغش دوباره به انکار واقعیت پرداخت. او مدام حرفش را عوض می‌کرد و در بخشی از اظهاراتش گفت که لوازم مسروقه کشف‌شده را به تازگی خریداری کرده است تا اینکه ارائه مشخصات لوازم مسروقه از سوی شاکی بدون آنکه با این لوازم روبه‌رو شود دست همسایه‌اش را رو کرد. متهم که راهی جز بیان حقیقت برایش نمانده بود به تناقض‌گویی افتاد و سپس سکوت کرد. 
دادیار شعبه ٧٧٣ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٧ مشهد دراین‌باره گفت: با روشن شدن ماجرای این پرونده، متهم با قرار متناسب قضایی راهی زندان Prison شد و تحقیقات از او ادامه دارد.
قاضی ابراهیم‌زاده خطاب به شهروندان هشدار داد: افرادی که با شخص، اشخاص، سازمان، نهاد، ارگان یا کارگاهی اختلاف حساب یا مشکلی دارند می‌بایست موضوع را در قالب شکایت در مراجع ذی‌صلاح مطرح و پیگیری کنند. لذا به مردم توصیه می‌شود از برخورد شخصی با موضوعات این‌چنینی جدا خودداری نمایند. وی در ادامه به احکام قضایی این‌گونه جرائم اشاره کرد و افزود: بر اساس مواد قانونی،سرقت از باغ از جمله سرقت‌های مشدد است که علاوه بر مجازات ورود به عنف، ممکن است موجب محکومیت به سه سال حبس و ٧۴‌ضربه شلاق Whip و رد مال گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

منبع: شهرآرا

کدخبر: 364336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟