دکتر سکینه قربانی- متخصص زنان و زایمان- دیروز در تشریح این واقعه پزشکی گفت:این اتفاق نادر برای برخی مادران رخ می‌دهد که احتمال مرگ و میر مادر در این شرایط نزدیک به صد درصد است.

وی گفت: نجات این مادر باردار برای ما نیز بسیار شگفت انگیز بود چرا که تاکنون تقریباً هر بیماری با این مشکل مواجه شده جان خود را از دست داده است.این مادر باردار در بیمارستان ما دارای پرونده پزشکی بود و هیچ گونه بیماری یا علائمی که نشان دهنده بارداری پرخطر باشد، نداشت و تنها با درد زایمانی وارد این بیمارستان شد که هنگام بستری بودن و سیر طبیعی زایمانی ناگهان دچار تشنج و کبودی بدن شد.

این بیمار اگر در مراکز دیگری که شب‌ها پزشکان مقیم بیهوشی، داخلی و زنان ندارند انتقال می‌یافت، به طور قطع دوباره احیا نمی‌شد و به کام مرگ فرو می‌رفت.وی به شرح حالت بیماری این مادر پرداخت و گفت: طبق بررسی پزشکی، آمبولی مایع آمنیوتیک (مایع اطراف نوزاد) به خون بیمار ورود پیدا کرده بود که سبب بروز این حالت خاص در وی شد.اما وقوع این حالت برای بیمار قابل پیش‌بینی نبوده و قابل پیشگیری هم نیست و ممکن است خیلی اتفاقی رخ دهد.وی خاطرنشان کرد: به محض تشنج و ایست قلبی مادر، با توجه به اینکه امکان انتقال مادر به اتاق عمل وجود نداشت در زایشگاه پس از ریختن بتادین روی شکم مادر، با تیغ جراحی جنین را از شکم مادر باردار خارج کردم.این درحالی بود که متخصص بیهوشی مشغول احیای قلبی بیمار بودند.
دکتر قربانی با اشاره به اینکه در این عمل حساس تیم درمانی بیمارستان نقش اساسی داشتند، گفت: پزشکان، کارکنان و پرستاران حاضر، آزمایشگاه و بلوک زایمان نقش مهمی داشتند.

وی گفت: پزشکان بیهوشی از ناحیه رگ گردن خون مستقیم به این مادر تزریق کردند و اقدام‌های مؤثر پزشکی آنان سبب شد تا بیمار نجات یابد. در این جراحی نفسگیر نوزاد پسر به سلامت به دنیا آمد و مادر از مرگ حتمی نجات یافت.نوزاد زمانی به دنیا آمد که مادر دچار ایست قلبی شده بود و مدت ایست قلبی وی حدود 2 دقیقه و نیم به ثبت رسید اما با تولد فرزند، مادر نیز احیا شد. مادر 26 ساله که نخستین زایمان خود را پشت سر گذاشت پس از انجام اقدام‌های پزشکی ویژه همراه با نوزادش به خانه بازگشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سمیه را 6 سال بعد از شوهر کردنش دیدم و ارتباط پنهانی و شیطانی شروع شد + عکس

سعید دوست شوهرم بود و مرا وابسته عاطفی خودش کرد!

مراسم زشت! داماد هنگام رقص عروس را باطناب بست و مثل حیوان کشید! + فیلم و عکس

اعتراف به قتل عروس 4 ماهه / هدیه تنها 15 سال سن داشت! +عکس

اعتراف تلخ زن خائن / مرد خلافکار با خانم مدیر راز شیطانی داشتند + عکس و گفتگو

توطئه شوم یک زن برای خواهر 13 ساله اش / تهمینه را به حجله مرد 30 ساله فرستادند! + عکس

چرا بدون لب نمی توان غذا خورد؟ / این ویدئو را ببینید + فیلم

دخترخوشنویسی که 3 سرزمین ایران را به‌باد داد!

مردی در سن 99 ساله پی به ارتباط پنهانی زنش در جوانی برد و او را طلاق داد! + عکس

«من‌ و تو» برای خواننده پیشکسوت دردسر درست کرد + عکس

تهرانی ها آنلاین، مرده هایشان را تشییع می کنند!

خانم آرایشگر دوست کثیف تلگرامی شوهرش بود!

فوری / مرد ساروی پسرش را دار زد و پس از آن خودکشی کرد

شلیک مرگبار زن شجاع لردگانی به مرد متجاوز / نیمه شب تنها بودم که مرد شیطان صفت وارد اتاق خوابم شد

آتوسای 12 ساله 2 شب به اختیار خودش در خانه شیطان خوابید!

 

کدخبر: 364244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟