محاکمه رئیس جمهور سابق بزودی

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، قوه قضاییه آرژانتین اعلام کرد، رییس جمهور سابق این کشور و سایر اعضای ارشد دولتش بر سر اتهام لاپوشانی در پرونده بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ در مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس به دادگاه علنی ارجاع داده شدند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، قوه قضاییه آرژانتین اظهار کرد، قاضی Judge کلودیو بونادیو مرحله تحقیقات را در این پرونده بسته و آن را به دادگاه عالی سپرده تا محاکمه علنی درخصوص آن صورت گیرد. تاریخ آغاز محاکمات این پرونده هنوز مشخص نشده است.
بمب گذاری مرکز سازمان کمک‌رسانی مشترک اسرائیل و آرژانتین موسوم به آمیا در سال ۱۹۹۴ کشته شدن ۸۵ تن را در پی داشت و مرگبارترین حمله از نوع خود در آرژانتین بود.
کریستینا کرچنر، رییس جمهور سابق آرژانتین و وزیر امور خارجه او، هکتور تیمرمان و همچنین سایر اعضای دولت او طی سال‌ها ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به سوءاستفاده از قدرت و لاپوشانی در این پرونده برای منافع اقتصادی، متهم شده‌اند.
این پرونده علیه آنان در ژانویه سال ۲۰۱۵ و پس از آن تشکیل شد که جسد دادستان "آلبرتو نیسمان"، که مسئول رسیدگی به پرونده آمیا بود پس از مرگ مرموزش، پیدا شد.
پرونده آمیا پس از مرگ نیسمان پیگیری نشد اما قاضی بونادیو در اوت سال ۲۰۱۶ رسیدگی به آن را از سر گرفت.
خانم کرچنر که این اقدامات علیه خود را همراه با انگیزه سیاسی می‌داند، گفته از برگزاری محاکمه برای اثبات بی‌گناهی خود استقبال می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟