با گذر از برخی نقاط شهر یاسوج از جمله حوالی کلینیک شهید مفتح، خیابان هجرت ها و کوچه های پس کوچه های نزدیک میدان ساعت جوانانی را مشاهده می کنید که زیر گوش عابران به طور علنی فروش قرص های روانگردان را آغاز کرده اند و جوانان دیگر را با این حربه به دام مواد مخدر Drugs صنعتی می کشانند.
هر چند در سالهای گذشته با اطلاع رسانی رسانه ها و خبرنگاران موضوع فروش قرص های روانگردان و مواد مخدر صنعتی و سنتی در این نقاط مورد رصد نیروی انتظامی استان قرار گرفت و این نقاط تا حدودی پاکسازی شد اما به دلیل عدم استمرار نظارت ها هم اینک نیز این نقاط به حاشیه امنی برای جولان دادن فروشندگان مواد مخدر تبدیل شده است.
به گفته برخی کارشناسان نبود متولی و قوانین بازدارنده قوی از جمله مشکلاتی است که در برخورد با توزیع کنندگان قرص های روانگردان به چشم می خورد و بارها مشاهده شده است که افرادی در این زمینه دستگیر شده اند اما چند روز بعد آزاد شده و به کار خود ادامه می دهند.
شاید برخی بیکاری را عامل اصلی رونق گرفتن این کار در مرکز کهگیلویه و بویراحمد قلمداد کنند اما به هر حال جوانان زیادی در این بین آلوده خواهند شد و جا دارد که نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی دست به کار شوند و با عاملان فروش مواد مخدر سنتی و صنعتی که در سطح شهر به طور علنی توزیع می شود برخورد قاطعی از خود نشان دهند.
به نظر می رسد با روندی که هم اینک شهر یاسوج با آن مواجه شده و حاشیه امنی که در نبود نظارت و برخورد دستگاه های مربوطه برای سودجویان فراهم شده دامنه فروش مواد مخدر و قرص های روانگردان در نقاط شهر یاسوج نیز کشیده شود که ضرورت دارد تا در این زمینه اقدامات پیشگیرانه مقتضی صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 363320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟