سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس Police فتا بیان داشت شخصی ناشناس تصاویر شخصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده و برای او ایجاد مزاحمت می‌کند که این اتفاق باعث هتک حیثیت‌اش شده است.

در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد فردی ناشناس با سوء‌استفاده از تصاویر پروفایل وی، در شبکه‌های اجتماعی حسابی ایجاد کرده و تصاویر را به صورت نامناسب منتشر کرده است که این ماجرا باعث خدشه‌دار کردن امنیت روانی وی و سلب آسایش خانواده و نیز هتک حیثیت‌اش شده است.

با توجه به اینکه آبروی شاکی به‌دلیل استفاده مجرم اینترنتی از عکس نامبرده به منظور اذیت و آزار دیگران در خطر بود تحقیقات لازم در این خصوص آغاز و در پی اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی ودستگیر شد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد گفت: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به جرایم خود اعتراف کرد که بازجویی‌های تخصصی از او ادامه دارد. وی ضمن توصیه‌ به کاربران فضای مجازی گفت: بهتر است کاربران و بویژه دختران جوان از تصاویر شخصی خود برای پروفایل صفحه‌هایشان استفاده نکنند تا زمینه سو‎ء استفاده افراد سودجو نیز فراهم نشود.

رئیس پلیس فتای استان همدان خاطرنشان‌کرد: هرگونه سوء‌استفاده از عکس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم Crime است. سرهنگ سرخوش‌نهاد در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 362679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟