ملک نسب رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگاران؛ اظهار داشت: باتوجه به گزارشات مردمی مبنی بر اینکه تعدادی لاشه مرغ تلف شده در جاده سپیدان رها شده است، بلافاصله اکیپ دامپزشکی به محل مورد نظر اعزام شد وبا همکاری مسئولین مرغ اجداد، لاشه‌ها در شرایط مناسب معدوم و محل ضدعفونی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی سپیدان گفت: این تعداد لاشه توسط مردم منطقه در حاشیه جاده سپیدان به شیراز مشاهده شده است و پس از اطلاع این شبکه، گروه کارشناسی در محل حاضر شدند و نسبت به ضد عفونی لاشه ها و دفن بهداشتی اقدام کردند.
ملک نسب افزود: بر اساس بررسی کارشناس واحد طیور شبکه مشخص شد این طیور به علت بیماری تلف و پس از اتلاف ، توسط کارگران متخلف به خارج از مکان مرغداری منتقل شده اند.
وی در پایان تصریح کرد: طبق قوانین دامپزشکی لاشه طیور تلف شده باید در چاله های مخصوص و کوره های درون مرغداری معدوم شوند و خارج کردن لاشه طیور از محل نگهداری، تخلف بهداشتی محسوب می شود و طبق ماده 688 قانون Law مجازات اسلامی مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی می گردد.
رئیس شبکه دامپزشکی سپیدان تصریح کرد: هیچ یک از مرغداری های منطقه با پایش های انجام شده به بیماری های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل در گیر نیستند.
وی از مردم و واحدهای تولیدی شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه ماشین های حمل غیر بهداشتی طیور، موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان سپیدن اطلاع رسانی کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی سپیدان یاد آور شد: از ابتدای فصل زمستان تاکنون چندین مورد نمونه برداری از واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده است و تا کنون موردی از بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 362344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟