فرارقاتل ایرانی از ترکیه / صاحبکارم پیشنهاد شرم آور داد! + عکس

به گزارش پلیس Police بین‌الملل، 18 آذر 95 گزارشی ازطریق پلیس بین‌الملل-اینترپل- در اختیار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت که درآن اعلام شده بود پسر 26 ساله ایرانی پس ازکشتن مرد مزرعه دار 50ساله‌ای به نام ابراهیم و سرقت Stealing اموال مقتول گریخته است. تا اینکه درتحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد وی مخفیانه به ایران گریخته و در شهر کرج مخفی شده است.»پس ازدریافت این گزارش، بازپرس شعبه 13 دادسرای جنایی کرج دستور شناسایی مخفیگاه قاتل The Murderer فراری و بازداشت وی را صادر کرد. بدین‌ ترتیب کارآگاهان پس از چند ماه عملیات اطلاعاتی، روز سوم اردیبهشت 96 جواد را در یک قرار صوری و بدون هیچ مقاومتی دستگیرکردند.وی در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل Murder مزرعه دار ترکیه‌ای، انگیزه خود از قتل را دفاع مشروع عنوان کرد.

اعتراف به قتل

جواد گفت: «چند ماه قبل به‌صورت قانونی و برای یافتن کار از کشور خارج شدم و به ترکیه رفتم. اما پس از کلی سرگردانی و بی پولی بالاخره ازسرناچاری به‌عنوان چوپان با حقوقی ناچیز در مزرعه مردی به‌نام ابراهیم مشغول به کار شدم و روزانه از 150 گوسفند نگهداری می‌کردم. 3 ماه گذشت اما او حقوقم را نمی‌داد وهربار به بهانه‌ای طفره می‌رفت. تا اینکه روز حادثه Incident وقتی مشغول تمیز کردن طویله بودم به سراغم آمد که فهمیدم نقشه شومی دارد. درآن شرایط هیچ امکان فراری نداشتم. به همین خاطر دستش را گاز گرفتم وفرارکردم. اما ناگهان متوجه شدم در را قفل کرده. به‌همین خاطردرحالی که هیچ چاره‌ای نداشتم با اسلحه شکاری که برای نگهبانی از گله گوسفندان در اختیارم بود 2 گلوله به طرفش شلیک کردم. بعد هم جسدش را زیر علف‌ها پنهان کردم. خانه مقتول در فاصله 5 کیلومتری طویله بود. به آنجا رفتم و شیشه را شکستم. بعد هم وارد خانه‌اش شدم و مقداری پول برداشتم وسواربر خودروی وانت بار مقتول خودم را به شهر دیگری رساندم. خودرو را رها کردم و یک ماه زندگی مخفیانه‌ای داشتم. تا اینکه پولهایم تمام شد و ناچار به‌عنوان کارگر روزمزد در رستورانی مشغول به‌کار شدم. اما به‌دلیل اینکه ماجرای قتل فاش شـــــــــده بود، می دانستم تحت تعقیب هستم. بنابراین به‌طور قاچاقی به کشور بازگشتم اما فکر نمی‌کردم شناسایی و دستگیر شوم.

رؤیایی که بر باد رفت

جواد با ناراحتی ادامه داد: معافیت پزشکی داشتم و از سربازی معاف شده بودم. در کرج به‌عنوان نقاش ساختمان کار می‌کردم اما ازدرآمد و کارم راضی نبودم. فکر می‌کردم سفر به خارج از کشور مرا از سردرگمی و بیکاری نجات می‌دهد. اما افسوس که مجبور بودم روزانه 150 گوسفند را به چرا ببرم و شب‌ها در طویله بخوابم. این درحالی بود که صاحب مزرعه که مردی بداخلاق بود بارها به بهانه بیماری یا تلف شدن گوسفندانش مرا مورد توهین و تحقیر قرار داده و حقوقم را پرداخت نمی‌کرد. اما من که پناهی نداشتم و درمانده بودم به ناچارمجبور به‌کار در شرایط خیلی سخت بودم.

محاکمه متهم دردادگاه جنایی کرج

پس از دریافت گزارش پلیس بین‌الملل، قاضی Judge هدایت رنجبر- رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک کرج -دستور تشکیل پرونده شخصیتی متهم و بررسی وضعیت سلامت روانی‌اش را صادر کرد. تا اینکه پزشکی قانونی اعلام کرد وی فاقد علائم اختلال روانپزشکی است. بنابراین متهم تحویل ندامتگاه کرج شد و برای دفاع از وی وکیل تسخیری انتخاب شد. سپس 3 قاضی دادگاه عالی جنایی کرج، دستور تعیین وقت محاکمه علنی متهم را صادر کردند تا با حضور وکیل مدافع متهم وتشریح چگونگی قتل مرد مزرعه دار ترکیه‌ای، انگیزه جواد از کشتن Killing صاحبکارش مشخص شود. در حالی که متهم انگیزه خود را دفاع در برابر خواسته نامشروع مقتول بیان کرده و با ابراز ندامت و پشیمانی به تکرار ادعاهایش می‌پردازد، اما پلیس ترکیه سرقت پول نقد و کینه از بدرفتاری مقتول را انگیزه جنایت Crime دانسته است. درعین حال از مسئولان قضایی ایران درخواست شده، متهم را برای محاکمه دراختیاردادگاه عالی جنایی محل جنایت قراردهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 361206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟