۳۳ منطقه آلوده به مواد مخدر در مازندران پاکسازی شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، علی اصغر میرزایی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: امروزه بحث اعتیاد و مواد مخدر Drugs بزرگ‌ترین دغدغه جوامع بشری بوده که اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار دولت قرار دارد تا آسیب‌های اجتماعی را در این زمینه کاهش دهد.

وی افزود: شعار دولت اجتماعی کردن امر مبارزه با موا مخدر بوده که برای اجرای این سیاست به ویژه مجموعه نظام و کاهش آسیب می‌توانیم از ظرفیت رسانه و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

میرزایی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه پنج راهبردتخصصی مقابله با عرضه مواد مخدر و روان گردان‌ها و امور بین الملل، حوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر و روان‌گردان، درمان و کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی و اقدامات ستادی و فرابخشی از سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اهمیت ساماندهی معتادان متهاجر مشمول ،بیماران کارتن خواب و بی خانمان در جامعه گفت: تاکنون کارگاه‌های آموزشی برای بهبود یافتگان، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شد.

میرزایی گفت: امسال 300 میلیون تومان از مشارکت مردمی برای کارآفرینان و هشت میلیارد تومان تسهیلات توسط سازمان بهزیستی جهت ایجاد اشتغال به معتادان بهبود یافته اختصاص یافت.

وی بیان کرد: 51 هزار نفر از معتادان در حال درمان، تحت پوشش مراکز درمان دارویی متادون درمانی و 15 هزار نفر از طریق مراکز غیر دارویی تحت درمان هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطرنشان کرد: در سطح استان 33 منطقه آلوده وجود داشته که در این مناطق با ارائه خدمات فرهنگی و عمرانی پاکسازی شد.

وی گفت: تا پایان 9 ماهه امسال سه هزار و 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که بیشترین مواد تریاک،گراس ،شیشه و سایر مواد کشف و 13 هزار و 264 نفر توزیع کننده، خرده فروش، قاچاقچیان،حمل کنندگان، اتباع بیگانه دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: بیش از دو هزار و 250 کارگاه آموزشی در سطح مدارس برای 143 هزار و 755 نفر ساعت دانش آموزان و خانواده‌های آنان، 746 کارگاه آموزشی برای دانشجویان استان برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 361092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟