سردار "مجید شجاع"در تشریح این خبر اظهار داشت: با دریافت خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه ای قاچاق Contraband عتیقه جات در سطح استانی و بین المللی موضوع به صورت ویژه توسط پلیس Police امنیت عمومی استان پیگیری شد.

وی افزود:تحقیقات پلیس حاکی از این بود که قاچاقچیان با تشکیلاتی سازمان یافته مبادرت به قاچاق سکه و ظروف قدیمی و زیرخاکی گران قیمت می کنند که با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی محل فعالیت مجرمانه آنان شناسایی شد.

وی ادامه داد: مأموران با برنامه ریزی عملیاتی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی، متهمان را در حالی که قصد داشتند 50 عدد سکه قدیمی که ارزش و قدمت تاریخی بالایی داشت را به فروش برسانند دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به این که کارشناسان ارزش سکه های قدیمی کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند بیان داشت: سکه های قدیمی کشف شده از قدمت 1400ساله برخوردار است که با هوشیاری پلیس از به تاراج رفتن این ثروت ملی جلوگیری شد.

سردار شجاع با اشاره به دستگیری 3 نفر از اعضای این باند افزود: پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان به چنین افرادی را نخواهد داد و با آنان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟