«گل» اعتیادآور است/ زنان یک دهم مردان گل می‌کشند

رئیس کانون درمانگران اعتیاد ایران گفت: دولت در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر Drugs در کشور سیاست درستی را در پیش گرفته اما باید در عمل نیز به این موضوع بدرستی پرداخته شود.
هادی پناهی افزود: باید برای رفع معضل اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی سرمایه‌گذاری زیادی انجام شود و مجریان بیش از بیش در این راه قدم بردارند.
وی با بیان اینکه مخدرهای صنعتی و شیمیایی بسیار زیان آور و مصرف آنها خطرناک است، ادامه داد: به عنوان مثال گل مخدری گیاهی است اما سنتی نبوده و صرفا مخدری صنعتی بشمار می‌آید، گیاهی است که کاشت می‌شود و به روش‌های گوناگون مورد مصرف قرار می‌گیرد.
پناهی با رد برخی اظهارات نادرست راجع به بی‌ضرر بودن ماده گل اظهار کرد: اینکه عامه مردم تصور می‌کنند گل با وجود دارا بودن مشتقات مخدر، ماده ای گیاهی و بی‌ضرر است، دیدگاه نادرستی است چرا که در این گیاه تغییرات ژنتیکی زیادی حاصل شده است.
پناهی تصریح کرد: ترکیبات گل مانند ماده THT حداقل ۳ برابر حشیش است؛ این ماده به شدت اعتیاد آور است و اثرات سوء بدی در مصرف کنندگان برجای می گذارد.
به گفته رئیس کانون درمانگران اعتیاد، مصرف گل باعث کاهش فعالیت‌های حرکتی، ذهنی و مغزی از جمله کاهش یادگیری و حافظه در افراد مصرف کننده می‌شود. علاوه براین مصرف این ماده مخدر باعث اختلالات جنسی در افراد می‌گردد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، این کارشناس، علت ترغیب جوانان به مصرف گل را پرورش راحت گلخانه‌ای این ماده، تبلیغات اشتباه راجع به اعتیاد آور نبودن و شادی آوری آن ذکر کرد.
وی با اشاره به تمایل مصرف بانوان به گل گفت: دسترسی راحت و بی دردسر به گل و نیز کاشت گل خانه‌ای آن سبب شده تا بانوان گل را به مخدرهایی همچون تریاک یا هروئین ارج بدانند.
رئیس کانون درمانگران اعتیاد مهمترین علائم جسمی گل را پرخاشگری عنوان کرد و افزود: نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد میزان مصرف آقایون بویژه در جوانان و نوجوانان۱۰ برابر زنان است و اینکه گفته می‌شود گل را بانوان بیشتر مصرف می‌کنند اظهار نظر درستی نیست.
وی با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی با انواع و اسامی دیگر نیز بسیار مخرب هستند بر عزم ملی و بسیج همگانی مردم و همراهی دولت به تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادد مخدر تاکید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. 
اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:
راز شیطانی ماموریت های شوهرم با خانم منشی را دیر فهمیدم !
قتل دختر زیبا با ضربات کلنگ / خواستگار کینه جو عاشق بود ولی ..! + عکس
اقدام زننده پسر خردسال که با تشویق خانواده‌اش مواجه شد +تصاویر
فوری /کشته شدن 9 زن بر اثر واژگونی اتوبوس در گچساران +فیلم
بازی مرگبار / جنوب تهران با انفجار مواد محترقه لرزید
تجاوز به دختر دبیرستانی توسط 3پسر 17 ساله در تهران
ادعای جدید عروس پس از محکوم شدن به اعدام / نرگس دوباره محاکمه می شود + عکس
ربودن پسر بچه از داخل سرویس مدرسه + عکس
نبش قبر کارمند داروخانه 13 سال پس از وقوع قتل مرموز در تپه های قیطریه
عروس خطاکار در دادگاه / جشن عروسی برادرزاده ام بود که ..!
انتقام کور مرد حسود از تازه داماد / عروس زن سابق این مرد بود + عکس
اعدام برای راننده تاکسی کرجی / او زنی را در مسیر عروسی کشت + عکس و گفتگو
قتل مرموز مرد جوان و همسر دومش در کارخانه متروکه جنوب تهران
مرد شیطان صفت خیابان گاندی تهران اعدام شد / او زنان و دختران را به یک موسسه عرفان می کشاند و ..!
زن شیطان پرست 2 پسر خردسالش را کشت + عکس

کدخبر: 356767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟