کلاهبرداری از 300 تهرانی با آگهی در سایت دیوار

سرهنگ اردشیر نادرى، رئیس کلانتری 161 ابوذر تهران در خصوص جزئیات دستگیری این فرد گفت: فردی با درج آگاهی در خصوص کالاهای لوکس با قیمت‌های ارزان در سایت دیوار، طمع شهروندان را تحریک و برای کلاهبرداری از آنها، افراد خواهان این کالاهای قلابی را تشویق به واریز مبلغی به عنوان بیعانه می‌کرد.
وی اضافه کرد: این فرد با افتتاح حساب‌های جعلی در بانک و اخذ کارت بانکی، شماره این کارت‌ها را برای واریز وجه به مردم معرفی می‌کرد، تا هیچ ردپایی از وی باقی نماند.
سرهنگ نادری در خصوص شناسایی این متهم توضیح داد: پس از ثبت شکایت‌های فراوان، عوامل انتظامی کلانتری ابوذر با همکاری پلیس Police فتا، از طریق اقدامات فنی و قرار صوری در خیابان زمزم، متهم را شناسایی و در عملیات تعقیب و گریز دستگیر می‌کنند.
رئیس کلانتری 161 ابوذر ادامه داد: در بررسی اولیه و اخذ پرینت حساب‌های این شخص، جعلی بودن حساب مشخص و سپس بررسی این حساب‌ها نشان داد که متهم از بیش از 300 نفر از هموطنان در سراسر کشور به خصوص اصفهان، شهریار و تهران اقدام به کلاهبرداری از این طریق کرده است؛ این متهم به طور تقریبی از هرکدام از مالباختگان به بهانه اخذ بیعانه برای کالای قلابی حدود 200 تا 300 هزار تومان دریافت کرده بود.
سرهنگ نادری، ضمن توصیه شهروندان به هوشیاری در خریدهای اینترنتی، از آنها خواست تا بدون اطلاع از هویت فروشنده و واقعی بودن کالاها، اقدام به خرید از این سایت‌ها نکنند.
رئیس کلانتری 161 ابوذر در پایان اعلام کرد: متهم پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی در کلانتری، برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس فتا قرار گفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
 

کدخبر: 353873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟