با شکایت خانمی جوان از یک مزاحمت در فضای مجازی، به دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس Police فتای خراسان‌ رضوی، تیمی از کارشناسان مسئول رسیدگی فوری به این پرونده شدند.

کارشناسان پلیس فتا در گام اول برای روشن شدن جزئیات این پرونده، شاکی را فراخواندند.

او در اظهاراتش به کارشناسان گفت: چند وقت پیش فردی ناشناس در فضای مجازی از من خواست با او دوست شوم. ادعا می‌کرد در قبال آن، اطلاعاتی محرمانه درباره همسرم به من خواهد گفت. در ادامه این رابطه یک‌سویه او اصرار داشت همدیگر را ببینیم و صحبت کنیم. او تقاضاهای نادرستی از من داشت که جواب دندان‌شکنی به او دادم اما او شروع به فحاشی و ناسزاگویی کرد و این‌قدر این کارش را ادامه داد که روح و روانم را به هم ریخت. چون دیگر تحمل این‌همه تحقیر شدن را نداشتم، به دادسرا رفتم و از این فرد شکایت کردم و مرا به اینجا فرستادند.

با روشن شدن جزئیات این پرونده، کارشناسان پلیس فتا با سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده‌ای را در فضای مجازی آغاز کردند اما این مزاحم با شگردهایی مکارانه‌ قصد داشت ‌هویت حقیقی خود را در فضای مجازی مخفی کند اما خیلی زود دستش برای کارشناسان پلیس فتای خراسان‌ رضوی رو شد و دیگر نتوانست کارش را پیش ببرد. این فرد در نهایت در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر شد.

این متهم که مردی سی‌و‌سه‌ساله بود، ابتدا ادعا می‌کرد که او را اشتباه دستگیر کرده‌اند اما شواهد موجود راهی برای فرار Escape روبه‌جلو از سوی این متهم نگذاشت و او ناچار شد پس از پذیرفتن جرمش، علت آن را بازگو کند.

اعترافات مزاحم یک‌میلیونی

این متهم جوان در اعترافات خود اعلام کرد‌:‌ وضع مالی‌ام خیلی به هم ریخته بود. نمی‌دانستم چه‌کار کنم و گره‌های مالی زندگی‌ام را چطور باز کنم تا اینکه با خانمی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدم. هنوز چندی از این آشنایی نگذشته بود که او دریک پیشنهاد اغواگرانه، از من خواست به ازای دریافت یک میلیون تومان، برای خانمی در فضای مجازی مزاحمت ایجاد کنم. من هم که حسابی لنگ پول بودم، فریب خوردم و متأسفانه بدون اینکه این فرد را بشناسم، مزاحمت‌هایی برای شاکی ایجاد کردم.

با اعترافات این متهم که با پرونده مطابقت داشت و با توجه به اعلام جزئیات از سوی متهم، مشخص شد که او در گفتارش صادق بوده است و عملیاتی دیگر در فضای مجازی برای شناسایی دیگر متهم این پرونده آغاز شد.

دستگیری زن کینه‌ای

پیگیری‌های پلیسی در حالی هویت یک خانم سی‌وهشت‌ساله را برای کارشناسان پلیس فتای خراسان‌ رضوی‌ رو کرد که این فرد در پس پرده، دیگر نتوانست به قایم‌باشک‌بازی خود ادامه دهد و کارشناسان به دستور سرهنگ جهانشیری که در جریان جزئیات این پرونده قرار گرفته بود، عملیاتی را برای دستگیری متهم جدید پرونده آغاز کردند. این متهم که خانمی سی‌وهشت‌ساله بود، در اقدامی غافل‌گیرانه، با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شد.

این خانم نیز ابتدا تمام اتهاماتش را رد کرد و مدعی بود که هیچ ارتباطی با این پرونده ندارد اما مستندات کشف‌‌شده از چت‌های او و متهم سی‌وسه‌ساله، راه فرار را بر او بست و ناچار لب به اعتراف گشود.

او اعلام کرد:‌ من کینه شاکی را از قدیم در دل داشتم و دنبال راهی برای انتقام‌جویی از او می‌گشتم تا اینکه در فضای مجازی، با مردی جوان مواجه شدم که حاضر بود در ازای دریافت پول، هر کاری انجام دهد. این نقشه به ذهنم رسید و آن را عملی کردم. حالا هم پشیمان هستم و از شاکی می‌خواهم که مرا ببخشد. من اشتباه کردم.

انتقام‌گیری در فضای مجازی جرم Crime است

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اینکه مزاحمت و انتقام‌گیری در فضای مجازی جرم است بیان کرد: در صورتی که این رفتار ناشایست ثابت شود، قانون‌گذار جزای سختی برای متهمان در نظر گرفته است.

سرهنگ جهانشیرى به کاربران فضاى سایبرى توصیه کرد از هرگونه رفتار مغایر با قوانینى که در فضاى فیزیکى نیز جرم است خودداری کنند و در صورت مواجهه با چنین پرونده‌هایی حتما خطا و جرمشان را به خاطیان گوشزد کنند. وی گفت: در صورت تکرار جرم، پلیس فتا و دادسرای ناحیه ٧ مشهد آماده‌اند به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: شهرآرا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

«هانیه» سرگردان در کلانتری تهران / او تحت آزار پدر شیطان صفت بود و..!

اعتراف علی و معشوقه یاسمین به قتل وحشیانه زنش در جنگل + عکس

نوعروس تحت تعقیب داماد بود / او در محل کار پریا رفتاری زشت انجام داد و ..!

10 روز شیطانی برای نسرین 13 ساله در خانه خواستگار سمج

راز نقاشی عجیب قاتل زن ثروتمند گیلانی + عکس و جزئیات

وقتی با عجله وارد خانه شدم مادرم را در وضعیت هولناکی دیدم! / پدرم خانه نبود و..!

دردسر توهم حضور جن در خانه برای زن باردار!

اعتراف 3 زن و یک مرد به قتل سریالی 9 زن و مرد + عکس

فیلم / عصبانیت یک مرد زلزله زده / او می خواست خانواده اش را داخل چادر به آتش بکشد + عکس

ازدواج عجیب زن جوان با روح یک دزد + عکس

واکنش یک نماینده مجلس به قطع دست دزد گوسفند در مشهد

فیلم 27 دقیقه جستجوی برای یافتن ملوانان کشتی سانچی + جزئیات

دردسر صیغه کردن زن 48 ساله برای سعید 24 ساله / پروین به هر بهانه ای مرا به خانه اش می کشاند و ..! + عکس

فیلم رفتارهای عجیب مرد شیطان صفت در برابر سوال های خبرنگار رکنا + عکس

نسخه عجیب وکثیف زن رمال برای باردار کردن زنان +عکس

بلای هولناکی که مرد افغان بر سر زن کرجی آورد / او در خانه تنها بود که ..!

کدخبر: 349375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟