سرهنگ حسین صادقی در راستای کشف این پرونده اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع مزاحمت اینترنتی از دادسرای شهرستان شاهرود، پیگیری پرونده در دستور کار این پلیس Police قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکیه مشخص گردید متهم یا متهمین با استفاده از بستر یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید در فضای‌مجازی نموده‌ است و با ادعای در اختیار داشتن اطلاعات خصوصی شامل عکس و فیلم شاکی پرونده، درخواست یک میلیارد ریال وجه به منظور عدم انتشار این اطلاعات در فضای سایبر را داشته است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت پرونده، تیمی ویژه از پرسنل مجرب پلیس فتا برای رسیدگی پرونده تشکیل، پیگیری و پی‌جویی پرونده در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ صادقی ادامه داد: با توجه به مستندات و ادله جمع‌آوری گردیده در سیر تکمیل پرونده مقدماتی، مشخص گردید شاکی پرونده چندی قبل بدون رعایت کردن نکات ایمنی در نگهداری تجهیزات هوشمند، گوشی شخصی خود را برای تعمیر در اختیار یکی از تعمیرگاه‌‌های تلفن همراه در سطح شهرستان قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: طی بررسی تخصصی ادله دیجیتال، محتوا و اسناد پرونده، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید. متهم در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده را داشت، ولی با مواجهه شدن با مستندات جمع‌آوری گردیده به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اخاذی بیان نمود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه در صورت خرابی تجهیزات هوشمند حتماً برای تعمیر به مراکز معتبر مراجعه نمایید، به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی و مهم خود را بر روی تجهیزات هوشمند متصل به اینترنت، نگهداری نکنند و همواره این اطلاعات را برروی حافظه‌های جانبی مناسب ذخیره کنند.

وی ادامه داد: به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید که در زمان مراجعه به تعمیرگاه تلفن همراه، سیم کارت و حافظه جانبی تجهیزات هوشمند خود را جداسازی و در اختیار خود نگه دارید.

سرهنگ صادقی یادآور شد: براساس قانون Law مجازات اسلامی هرکس به وسیله سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون(5.000.000)ریال تا چهل میلیون (40.000.000)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

شایان ذکر است کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نوعروس 16 ساله بودم که فهمیدم شوهرم با یک زن روستایی در گاوداری قرار شوم دارد و ..!

حکم اعدام برای جوانی که به 3 دختر تهرانی در کوچه خلوت تجاوز کرده بود!

سرنوشت مبهم دو سرنشین حادثه ناوشکن در بندر انزلی+عکس 2 ناپدید شده و فیلم

لحظه به لحظه دیدار یک دختر با قاتل پدرش + عکس

2 فیلم از لحظه اول برخورد کشتی چینی با نفتکش سانچی

روی تخت دراز کشیده بودم که سایه یک مرد غریبه را بالای سرم دیدم و ..! / او اول سراغ مادرم رفته بود!

اعدام 3 مرد شیطان صفت / وقتی صاحبخانه رفت به سراغ زن جوانش رفتم و ..! + عکس

کاپیتان اقیانوس‌پیما از پشت صحنه «سانچی» گفت / ساعت تصادف هنگام تعویض شیف 2 کشتی بود! + عکس

2 زن وقتی باهم روبرو شدند که هر دو کلید یک خانه ویلایی در خیابان دربند را در دست داشتند!+عکس

بازنگری پرونده ١٥‌ هزار اعدامی در زندان های ایران

شکایت از پیمانکار تونل توحید

چشم زندانی سرطانی به مهربانی / پسر 6 ساله از بالای کامیون این مرد سقوط کرد و ..!

چه کسی توله خرس کیاسر را کشت؟ + عکس

داستان زندگی کاپیتان 45 ساله «سانچی» + عکس

آخرین وضعیت پرونده قتل اهورای ٣ساله

در خانه زن دوم پدرم دوربین نصب کردم و راز شوم او را به دادگاه خوی بردم و ..! + عکس

کدخبر: 347608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟